[showcase] arnhem bij nacht (en mist)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:52
leeg

[ Voor 99% gewijzigd door Creesch op 26-03-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
#7 valt nog mee. Al de rest van de fotos vind ik nogal zwak belicht of niet echt uitdagend getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04
Raar mannetje bij dat kruispunt. Komt een beetje spooky over met die mist enzo... :)
Maarrr... erg leuke foto's hoor!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij bijna alle foto's is de horizon scheef. En je wilt wellicht als je nog eens zoiets doet letten op je witbalans, of staan er in arnhem echt bijna rode straatlantaarns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dat monochromatisch licht is toch niet zo'n goed idee voor sfeerfoto's. Hou het dan zwart-wit.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:15:
Bij bijna alle foto's is de horizon scheef. En je wilt wellicht als je nog eens zoiets doet letten op je witbalans, of staan er in arnhem echt bijna rode straatlantaarns?
oranje ja :)

de horizon klopt inderdaad komt vooral omdat ik met een statief op pad ben gegaan en vrij veel foto's heb genomen achter elkaar (neer zetten foto maken en doorlopen) daar heb ik de in mijn ogen beste foto's uitgekozen.
Ook komt het gewoon door arnhem zelf, ik weet niet of je ooit in arnhem bent geweest. Maar het is een stad gebouwt op heuvels en daardoor lijkt het niet altijd of de horizon recht is terwijl dat wel zo is.

nummer 8 is daar wel een mooi voorbeeld van

[ Voor 26% gewijzigd door Creesch op 05-12-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
Handig zou zijn moesten we weten met welke cam je deze foto's gemaakt hebt :)

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Leuke sfeer in die achtste foto. Dat is ook de enige foto waar ik het licht van de lantaarnpalen mooi vind uitkomen.

Foto 7 zou wat mooier zijn geweest als je de juiste sluitertijd had gekozen voor het langsrazende verkeer. Verder vind ik foto 4/5 ook wel leuk, maar ik denk dat die foto's leuker waren geweest als je ze in de schemering had gemaakt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
I_M_P_A_C_T schreef op maandag 06 december 2004 @ 00:07:
Handig zou zijn moesten we weten met welke cam je deze foto's gemaakt hebt :)
handig zou zijn als je alle tekst zou lezen ;)

het is dus gemaakt met een fuji finepix a303
en daar kan ik dus net iets te weinig op instellen (ben ook bezig met sparen voor een nieuwe camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
craze_ schreef op maandag 06 december 2004 @ 00:27:
[...]

handig zou zijn als je alle tekst zou lezen ;)

het is dus gemaakt met een fuji finepix a303
en daar kan ik dus net iets te weinig op instellen (ben ook bezig met sparen voor een nieuwe camera)
Hmm, kga echt moeten aannemen da'k scheel ben, want da's nu al de 2de maal in korte tijd da'k stomme dingen ben aan't vragen. Mor jah.... 8)7 8)7 8)7 8)7

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie fotos alleen 4de en de 8ste zien er wel spooky uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:15:
En je wilt wellicht als je nog eens zoiets doet letten op je witbalans, of staan er in arnhem echt bijna rode straatlantaarns?
die 2 in de verte? zouden dat geen stoplichten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:25:
[...]

die 2 in de verte? zouden dat geen stoplichten zijn?
Doh :). Nee, met name op de eerste en de laatste foto doet het licht me veel meer oranje, richting rood zelfs, aan dan dat die dingen in werkelijkheid zijn. Als je kijkt ook naar het verschil in kleur tussen #7 en #8. 7 is natuurgetrouwer qua kleur. Het valt me niet alleen hier op trouwens, maar wel vaker bij nachtfoto's, dat kleuren daar veel intenser zijn.
craze_ schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:41:
[...]
Ook komt het gewoon door arnhem zelf, ik weet niet of je ooit in arnhem bent geweest. Maar het is een stad gebouwt op heuvels en daardoor lijkt het niet altijd of de horizon recht is terwijl dat wel zo is.

nummer 8 is daar wel een mooi voorbeeld van
Ik ben er al jaren niet geweest, dus ik geloof je op je woord :) . Maar... paaltjes enzo staan altijd wel recht, zelfs al loopt een weg schuin. Bij #2 bijvoorbeeld en #8... het is niet zo veel werk om de horizon in photoshop even recht te trekken en maakt de foto's echt mooier. (Tenzij de hoek natuurlijk onderdeel is van de compositie, maar dat lijkt me hier niet echt het geval).
Pagina: 1