Ik heb een Gentoo 2004.3 systeem met daarop kernel 2.6.9-r6 lopen. In dit systeem zitten twee NICs (beiden 3Com 905B-TX) welke perfect werken. Ik draai op dit systeem VMWare workstation 4.5.2 build 8848. Onder VMWare workstation draai ik 2 VM's: een Windows 2000 machine en een Easygate 5.4 machine. Onder 2000 werkt de NIC perfect, geen vuiltje aan de lucht. De Easygate detecteert echter geen enkele NIC. Indien ik een modprobe doe op pcnet32 (da's de module voor o.a. VMWare lan) dan krijg ik een melding "Cannot create module".
Even wat over Easygate: Easygate is een soort van routerdristro (met ingebouwde mailserver etc etc) gebaseerd op Debian. Deze loopt op een gemodde 2.2.25 kernel. Easygate loopt normalerwijs in VMWare (doe ik al ongeveer 2 jaar) zonder problemen. Nu wil het echter niet.
Kan iemand me wellicht verder helpen hoe te zoeken? Met lspci zie ik wel dat er twee nics van VMWare inc. gevonden zijn, maar verder kom ik niet. Verder krijg ik ookwel eens spontaan de foutmelding "probable hardware bug" maar daar kan ik weinig mee.
Wie-o-wie? Alvast bedankt!
Even wat over Easygate: Easygate is een soort van routerdristro (met ingebouwde mailserver etc etc) gebaseerd op Debian. Deze loopt op een gemodde 2.2.25 kernel. Easygate loopt normalerwijs in VMWare (doe ik al ongeveer 2 jaar) zonder problemen. Nu wil het echter niet.
Kan iemand me wellicht verder helpen hoe te zoeken? Met lspci zie ik wel dat er twee nics van VMWare inc. gevonden zijn, maar verder kom ik niet. Verder krijg ik ookwel eens spontaan de foutmelding "probable hardware bug" maar daar kan ik weinig mee.
Wie-o-wie? Alvast bedankt!