Hewlett-Packard / HP

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:11
Graag wil ik er nog even op wijzen ( ;) ) dat Hewlett-Packard al sinds 2002 als HP door het leven gaat. Jullie gebruiken nog te vaak de oude naam Hewlett-Packard, maar deze wordt door het bedrijf zelf niet meer gebruikt.

Als je dan toch de lange naam wilt gebruiken, dan moet het wel met een streepje ertussen, aangezien dat de officiële bedrijfsnaam is :).

Dat was mijn mededeling ( direct betrekking op nieuws: HP maakt iTunes geschikt voor Windows XP MCE ).

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het bedrijf noemt zichzelf ook nog immer Hewlett-Packard :) .

[edit]
Hmz, ik kan nu zo 1-2-3 niet meer op de HP-sites vinden dat ze zichzelf zo noemen. Je hebt overigens wel gelijk, dat het eigenlijk HP moet zijn en dat de volledige benaming zoveel mogelijk vermeden moet worden.

[ Voor 65% gewijzigd door Harm op 05-12-2004 23:01 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat had ik gezien, maar toen ging ik kijken bij About Us en toen zag ik het niet meer staan :P . Enne, ik had maar heel snel gekeken hè O-) .

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Volgens HP zelf:
When referring to the company name in formal documentation (i.e., annual reports, financial reports) the full name Hewlett-Packard Company is preferred. In informal references to the company in text, HP may be used.

• Dennis
De bedrijfsnaam is inderdaad nog Hewlett Packard maar die wordt niet meer gebruikt in de externe communicatie. Onderaan die website is ook de enige plaats waar je het nog kunt vinden. In folders, flyers, op dozen etc. vind je de volledige naam niet meer terug :).

• Dennis
Dus zou je het eigenlijk over HP moeten hebben, zeker als het gaat over producten, zoals in dit geval. Als het over een fusie gaat denk ik dat je beter Hewlett-Packard kunt gebruiken.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Mijn conclusie is dat de afwisseling het best is. Er wordt meestal gewoon 'HP' geschreven, en af en toe Hewlett-Packard voor de afwisseling lijkt me zeker geen kwaad kunnen.

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Dennis schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:19:
[...]

Dus zou je het eigenlijk over HP moeten hebben, zeker als het gaat over producten, zoals in dit geval. Als het over een fusie gaat denk ik dat je beter Hewlett-Packard kunt gebruiken.
Dacht dat het eigenlijk wel duidelijk was uit de quote, maarruhhh ^^ ben het met je eens :P

Eigenlijk misschien ook meer voor Spel- en typefoutjes - deel 9?

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Nee, dat topic gaat enkel over concrete en duidelijke fouten. Discussies, zeker over stijlzaken, horen niet in dat topic thuis :).

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Steve schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:27:
[...]
Nee, dat topic gaat enkel over concrete en duidelijke fouten. Discussies, zeker over stijlzaken, horen niet in dat topic thuis :).
Ah ok, duidelijk. Was eigenlijk ook meer voor mezelf omdat ik zelf ook wel eens wat aangekaart had in het spelfouten-dinges topic, maar dat kan voortaan dus beter hier. :)

• Dennis
Steve schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:24:
Mijn conclusie is dat de afwisseling het best is. Er wordt meestal gewoon 'HP' geschreven, en af en toe Hewlett-Packard voor de afwisseling lijkt me zeker geen kwaad kunnen.
Maar de conclusie is toch eigenlijk dat in dit soort nieuwsposts toch beter gewoon enkel 'HP' dient te worden gebruikt :+.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HP, Hewlett-Packard en Hewlett-Packard Company zijn alledrie volgens het bedrijf te gebruiken, maar eerlijk gezegd kunnen wij nog altijd schrijven wat wij zelf willen. Uiteraard proberen wij ons ook zoveel aan de 'officiële' schrijfwijze te houden, maar dat doen we (gelukkig) niet altijd. We schrijven Asus hier ook met een hoofdletter, terwijl het offficieel ASUStek is :+. Dan kiezen wij zelf voor een benaming.

• Dennis
Robin Vreuls schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:41:
We schrijven Asus hier ook met een hoofdletter, terwijl het offficieel ASUStek is :+. Dan kiezen wij zelf voor een benaming.
Whehe :D. Goed voorbeeld!

Anyway, we kunnen er lang en breed over discussiëren, je hebt gelijk dat Tnet geen enorm officieel bedrijf is en aangezien ik mijn punt duidelijk heb gemaakt laat ik het hierbij ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Dennis op 05-12-2004 23:46 ]

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Hewlett-Packard Company wil voor de buitenwereld (de afzetmarkt) al sinds 2002 als HP door het leven, waarschijnlijk omdat dat dit in hun ogen marketingtechnisch opportuner is. Het zij zo; in principe adopteren we dat dan. Ja, imo is HP dus te prefereren in een nieuwspost.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Pagina: 1