[2000] USB en een HP netserver LC3*

Pagina: 1
Acties:

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04 13:39
Hallo allemaal,
Ik zal maar meteen van wal steken met mijn probleem (geen ster in inleidingen;)).

Het probleem:
Ik heb een HP netserver LC3 (eem p2 350 met 128Mb ram). Er hoort standaard usb op te zitten maar deze kan ik niet vinden. Hierom heb ik besloten om er een extra usb kaartje in te zetten (de EM 1042 van Eminent). Het probleem met win 2K sp3 was dat deze nog geen support had voor deze kaart. na een upgrade naar SP4 en de p.c. opnieuw laten zoeken naar de drivers werdt alles gevonden. Toen ik hierna mijn usb 2.0 hub van medion eraan hing kreeg ik een lock (geen bsod) na een harde reboot kwam alles weer terug op. Hierna hing ik mijn USB-hub er weer aan en werdt deze wel herkend. Toen ik bij wijze van test de hub eruit trok weer een lock. Dus weer een harde reboot. Ik dacht misschien werkt het beter als hij eraan blijft zitten terwijl ik de p.c. aan het opstarten ben. Dus ook niet. Toen bleef hij maar lezen van mijn floppy bij het voorbereiden van de netwerkverbindingen. Na nog een harde reboot zonder hub werkte alles weer goed.

De mogelijke oorzaak:
IRQ instellingen/conficten. (wel volgens sysinfo)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
System Information report written at: 05-12-2004 21:56:32
[Conflicts/Sharing]

Resource    Device
IRQ 14  Primary IDE Channel
IRQ 14  VIA USB Enhanced Host Controller
IRQ 8   Symbios Logic 8100S PCI SCSI Adapter
IRQ 8   System CMOS/real time clock
IRQ 12  VIA USB Universal Host Controller
IRQ 12  Microsoft PS/2 Mouse
IRQ 13  VIA USB Universal Host Controller
IRQ 13  Numeric data processor

Een oplossing:
Ik weet het niet, iemand anders hier?

p.s. mocht dit het verkeerde gedeelte van got zijn laat het mij even weten en verplaats deze topic.
p.s. 2: kan iemand mij vertellen waar ik (eventueel) de volledige versie van sysinfo kan parkeren? zodat iedereen dat kan lezen.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nieuwste bios al even gedownload en erop gezet (www.hp.com) , die netserver is wel unsupported maar er is nog wel een update voor te krijg

kan me overigens best voorstellen dat dat kaartje helemaal niet gaat werken in die machine, die netservers waren toendertijd echt als server bedoelt en niet als plezierwerkstation/server voor thuis

A wise man's life is based around fuck you

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04 13:39
Sorry, maar met het feit dat de standaard usb niet werkt bedoel ik dat deze niet uitgevoerd is naar de buitenkant. Dus vandaar:
Er hoort standaard usb op te zitten maar deze kan ik niet vinden.
En een bios updat zie ik (helaas) niet echt zitten.
Ik hoop dat iemand anders mij kan helpen.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tim_bots schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:59:
Sorry, maar met het feit dat de standaard usb niet werkt bedoel ik dat deze niet uitgevoerd is naar de buitenkant. Dus vandaar:
[...]

En een bios updat zie ik (helaas) niet echt zitten.
Ik hoop dat iemand anders mij kan helpen.
Een bios update kan juist dit soort problemen oplossen :) Biijvoorbeeld PMG FAQ al eens doorgenomen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters