Dma Highpoint aan of uit

Pagina: 1
Acties:

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Las net bij de reacties op het nieuws van dat er een nieuwe be6-II bios uit was dat iemand zich afvroeg of zijn dma wel of niet aanstond.

Dat vraag ik me eigenlijk ook af, is er een manier om daar achter te komen en het evt te enablen ? (aangezien die ata66 controller als scsi controller gezien wordt)

thnx

Verwijderd

Normaal gesproken zie je dat onder apparaatbeheer, als je de goede IDE-Busmasterdrivers gebruikt gaat ie vanzelf op DMA, moet je even kijken of die Highpoint niet ergens mee uit te lezen is, het wordt inderdaad een beetje moeilijk als hij als SCSI gezien wordt, lijkt me dan toch een BIOS addertje...

• FaceMan
  • Laatst online: 25-08 23:33
harry: het probleem is dat hij dus gewoon als scsi-controller gezien wordt (is bij iedereen zo die zo'n highpoint gevalles het)
en dan kan ik dus ff niet aflezen of dma nu wel of niet aanstaat :P

dus is der een proggie voor ofzo?

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Als je tijdens het opstarten van het HPT-366 bios (het blauwe scherm) op CTRL-H drukt kun je de snelheden van de devices controlleren en indien gewenst veranderen. Heb je niet het blauwe bios scherm bij het opstarten dan wordt het waarschijnlijk tijd voor een bios upgrade.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Ik wist dus niet dat er een HPT BIOS aanwezig was, dus dat maakt het een stuk makkelijker.