Toon posts:

Is de q-tec 550 W dual fan gold een goede voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

is de q-tec 550 W dual fan gold een goede voeding?Ik heb een zware voeding nodig, is deze aan te raden of kan ik beter een andere nemen??

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Q-Tec gehad. Ik vind het qua prestaties een goede voeding. Nix op aan te merken. Maar Q-Tecs zijn nou eenmaal goedkoop en maken veel lawaai. Daarnaast is de bedrading van een Q-tec een zootje. Ik weet niet of je een opgeruimde kast wil hebben, dus daar moet je zelf over oordelen.

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:35

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Verwijderd

Er is een groot topic van ;) Ik heb hem zelf ook. Hij kan goed zijn, maar er zijn ook wel probleem exemplaren maar dat zijn vooral de 400watters. Ik zou zelf als ik het over mocht doen een merk voeding kopen. :)

^^check topic

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 21:42 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
een QTec 550W is geen zware voedig. Pak liever bv een Tagan 380 of 480, of iets Antec, AOpen etc. (A merk dus ipv een C merk als Qtec)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 15:23
Een 550W q-tec levert dus geen 550W.

Welke voeding heb ik nodig? Deel 8
Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 3"

Wanneer je echt 550W nodig hebt, dan zou ik kijken naar een kwaliteitsvoeding.
Een Antec of Tagan.

edit:
(spuit 11)

[ Voor 10% gewijzigd door AttiX op 05-12-2004 21:44 ]

Verwijderd

AttiX.SkategoaT schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:43:
Een 550W q-tec levert dus geen 550W.

Welke voeding heb ik nodig? Deel 8
Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 3"

Een Antec of Tagan.
Alle goedkope emrken geven hun piek vermogen aan. 550watt is eigenlijk 432watt uit mijn hoofd ;)

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Om kort te zijn, nee de q-tec 550 wat is geen goede voeding. Die 550 wat is piek wattage, maximum load ligt ergens bij de 430 watt dacht ik. Afgezien van dat is hij ook niet van denderende kwaliteit. Voor een simpel systeem zijn ze goed genoeg, maar voor de dvd brandende en overclockende mensen is hij niet echt geschikt. Ik heb hem zelf ook, maar toen ik dvd's ging branden kreeg de 12 volt het te zwaar, ik heb hem maar in een hoekje gelegd en een Tagan 480 watt gekocht (een stuk duurder, maar teminste wel goed) Je zegt zelf een zware voeding nodig te hebben. Ik zou een andere uitzoeken

Ik ben eigelijk best wel traag zie ik :P

[ Voor 5% gewijzigd door m277755 op 05-12-2004 21:48 ]

• bigfoot1942
  • Niet online
AttiX.SkategoaT schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:43:
Een Antec of Tagan.
ik zou al eerder een kwaliteitsvoeding kiezen. Het is nl wel een belangrijk element van je PC, en gaat er iets fout dan kan je alle onderdelen opblazen.
Een QTec is imho gevaarlijker voor je onderdelen (hoger risico op kapotte hardware) dan een A-merk voeding.

Verwijderd

q-tec dingen maken echt een herrie.
Een vriend van me bracht zijn pc naar mij op te repareren.
Zijn q-tec voeding maakte 2x meer lawaai dan mijn hele pc.

Zijn pc is ook niet stabiel, terwijl er niks is overgeclocked enzo. Hij gaat ook andere voeding kopen hopelijk ligt het daar aan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 21:56 ]

Verwijderd

Ach je kan makkelijk een fan uit de q-tec dual fan voeding halen ;) . Is alleen maar om je cpu air flow naar buiten te zuigen. Zelf heb ik hem ook, maar OC'en gaat er zeker wel goed mee :)
Alleen je hoort te veel rare verhalen en als je goed kijkt zie je dat de afwerking van binnen ook dramatisch is. Ook kleine heatsinks in de voeding B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:54:
Ach je kan makkelijk een fan uit de q-tec dual fan voeding halen ;) . Is alleen maar om je cpu air flow naar buiten te zuigen. Zelf heb ik hem ook, maar OC'en gaat er zeker wel goed mee :)
Alleen je hoort te veel rare verhalen en als je goed kijkt zie je dat de afwerking van binnen ook dramatisch is. Ook kleine heatsinks in de voeding B)
Yep, en als je in bv een zalman voeding kijkt zie je 4 grote blokken alu zitten. Die wegen ook 2x zo veel als die q-tec's. En de fan gaan sneller draaien (+50 graden) als voeding te warm wordt.
Q-tec's blazen altijd 100% en de lucht die eruit komt is gewoon koud niet echt nuttig dus.

• bigfoot1942
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:54:
snap ik je goed? je zegt dat er kleine heatsinks in de voeding zitten, maar dat de ventilatoren alleen zijn om je cpu air fow naar buiten te zuigen? is niet waar.
Ik zou dus bij opvallend kleine heatsinks al helemaal niet adviseren er een fan uit te halen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Over Q-Tec voedingen zijn boekdelen volgeschreven, ook topics op GoT. Graag voortaan zelf zoeken en pas een topic openen als je daar niet uitkomt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.