Ctrl-/Alt-/Shift-toetsen werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:08
Ik heb heeeeeel soms het probleem dat mijn functietoetsen (shift, ctrl en alt) niets meer doen, dus kan ik niets meer selecteren, kopieren/plakken of menu's openen met mn toetsenbord...
Ik weet al hoe ik het op kan lossen, toetsenbord lospluggen en opnieuw inpluggen maar ik vroeg me af of iemand toevallig weet waardoor het komt... het gebeurt eigenlijk zomaar dus ik kan het niet reproduceren

ik draai Windows XP SP1 en ik heb een Logitech Internet Navigator SE zwart toetsenbord

• DataGhost
schopje? :)

Verwijderd

Welke doen het niet dan??? Ik heb hetzelfde toetsenbord, alles doet het goed. Is het niet iets met de FLock toets??? Daar heb ik in het begin ook veel ruzie mee gehad nl.

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

F-lock heeft er niks mee te maken, da's voor je Fx toetsen en hun nutteloze alter-ego.
Slechtste uitvinding ooit imho.

Ik had ook zoiets irritants, maar dan met m'n muis.
Die had de gewoonte om er na een tijdje gewoon mee op te houden, om na opnieuw inpluggen vrolijk verder te muizen.

Bleek naderhand aan de via chipset op m'n toenmalige moederbord te liggen.
KT266 als ik me niet vergis.

Aangezien het na inpluggen gewoon weer werkt lijkt het mij niet aan een kabelbreuk of brakke contactpunten te liggen.

Misschien dat je wat verder kan zoeken icm de chipset?

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Verwijderd

Ja, maar hij heeft het over functietoetsen die niet werken en dan denk ik toch echt aan F1-F12. Als je F-Lock altijd uit hebt gebruik je immers de logitech instellingen van je toetsenbord. Dan werken F1-F12 niet zoals je gewend bent. Als je dan per ongeluk F-Lock indrukt, zijn het ineens wel functietoetsen en werkt het niet zoals je gewend bent. Als je dan de kabel er uit haalt, gaat F-Lock weer uit, dus.....

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 08:55:
Ja, maar hij heeft het over functietoetsen die niet werken en dan denk ik toch echt aan F1-F12. Als je F-Lock altijd uit hebt gebruik je immers de logitech instellingen van je toetsenbord. Dan werken F1-F12 niet zoals je gewend bent. Als je dan per ongeluk F-Lock indrukt, zijn het ineens wel functietoetsen en werkt het niet zoals je gewend bent. Als je dan de kabel er uit haalt, gaat F-Lock weer uit, dus.....
Misschien een tip voor de volgende keer, lees dan niet alleen de topictitel maar ook de post van de topicstarter. Daar schrijft ie duidelijk in dat hij de ctrl, shift en alt toetsen bedoelt.
Ik ben het wel met je eens dat normaal de functietoetsen F1 t/m F12 zijn, maar dat vindt niet iedereen vanzelfsprekend.

@TS: Heb je toevallig de software van het toetsenbord geinstalleerd? Zo ja, knikker die er eens af dan. Ik heb geen idee of dat de veroorzaker kan zijn, maar met de mouseware software van Logitech heb ik iig geen echt goede ervaringen.

[ Voor 6% gewijzigd door FlipFluitketel op 10-12-2004 09:01 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

beetje offtopic misschien....

Is er geen tool die de F-lock toets altijd aan laat staan? Ik wordt er af en toe gek van...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Roeligan schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:03:

Is er geen tool die de F-lock toets altijd aan laat staan? Ik wordt er af en toe gek van...
Kun je toch instellen in die software van Logitech (dacht ik toch..)?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Het gaat hier niet over de functietoetsen f1, f2....f12 (geralateerd aan de f-lock toets) maar over de toetsen CTRL - ALT - SHIFT.

Mocht je geen logitech drivers geinstalleerd hebben dan doe dat eens. Zo wel dan haal ze weg. Kom je er allicht achter of het aan de KB drivers ligt of aan iets anders. Ook zou je idd de drivers voor je MB eens kunne vervangen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 09:45 . Reden: TYPO ]

• DataGhost
toch replies :)
ik denk niet dat het aan het moederbord ligt, die is namelijk een tijdje terug kapot gegaan en net had ik het probleem op een nieuw
de Logitech software heb ik wel geinstalleerd omdat ik het ook gebruik :) geen idee of het daar aan ligt maar aangezien ik het niet kan reproduceren kan ik dat niet testen
en de F-lock toets kan best altijd aan blijven staan, dit nieuwe moederbord laat kennelijk spanning op de usb poorten staan waardoor de F-lock aanblijft :)
Roeligan schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:03:

hier heb ik trouwens wat op gevonden: met de software kan je de F-toetsen aan de F-toetsen binden :) dus als je F-lock uit staat... het enige is dan dat ctrl Fx en alt Fx niet werken, dan krijg je namelijk een venstertje om de toets toe te wijzen

[ Voor 34% gewijzigd door DataGhost op 13-12-2004 07:40 ]

Pagina: 1