Dualchannel

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33
Ik heb een vraagje,

Als ik twee dimms koop, (apart) kan ik deze dan in dualchannel zetten? Of moet ik een set kopen... Kan ik ook eerst 1 dimm kopen, en later nog 1? En die dan in dualchannel?!

Ik weet et, ik ben n00b op dualchannel gebied...

Verwijderd

Ten eerste moet je mobo dualchannel ondersteunen, als je het in dual channel zet werkt het alleen als je vanaf 2 geheugen reepjes gebruikt. Als je bijv. 4 geheugen bankjes hebt, moetje een reepje in 1 en 3 doen, of 2 en 4, dan maak je gebruik van dualchannel. Als je 1 reepje neemt maak je niet gebruik van dual channel, maar als je er dan later 1tje bijzet in de juiste dimm moet het wel gewon werken.

Welk mobo heb je ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 20:43 ]

• DesertShooter
Ok thnx, ik ga een msi k8n neo2 platinum kopen, en een Amd 64 3000+ s939. Welk gehuegen onder de 100 euro is het beste op overclock gebied?!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 22:56
het is niet écht nodig om een dual channel kit te kopen, maar zorg er wel voor dat het twee identieke ramm-modules zijn. ze moeten immers op elkaar afgestemd zijn voor de minste kans op instabiliteit. gewoon 2 met dezelfde specificaties en hetzelfde merk.

Verwijderd

Je moet iig geval pc 3200 hebben, dan ligt het er nog aan hoeveel geheugen je wil hebben, als je 1024 wil hebbe zou ik 2 x 512 nemen, niet 4 x 256 is even duur en moet je later eentje wegdoen om een ander bij te zetten. stond een dode link

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 20:52 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MBV

Waarom zou je 2 verschillende willen kopen? :S Het hoeft niet zo'n set te zijn (is alleen makkelijk voor de winkels, zodat ze zeker weten dat het dezelfde zijn), identieke geheugens is zekerheid genoeg. Bij paradigit doen we niet anders :)

• DesertShooter
Ok, corsair, crucial, ocz, twinx? Voor 1x512 onder de 100 euro...? Welke is het beste voor mij!?

Verwijderd

OCZ ken je wel lkkr overclocken.
Check ook ff de price watch voor de prijzen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 20:54 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Ik zou eerst zélf eens wat onderzoek gaan doen. Zo kun je jouw antwoord zo terug vinden in de RAM FAQ en met de search. Dit is mij zo allemaal ietwat te simpel, we hebben tenslotte niet voor niets diverse FAQ's en de searchfunctie ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.