Brightness / helderheid drop bij tv out

Pagina: 1
Acties:

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-05 20:47
Beste tweakers,

Ik heb al een hele tijd de pc permanent op de tv aangesloten via S-VHS. Altijd perfect beeld gehad, maar vandaag was het beeld ineens een stuk donkerder en oranjer (alsof de kleuren te hoog staan). Ik heb het met een laptop getest en via precies dezelfde kabel (uit de pc en hup in de laptop) geeft die dus wel goed beeld. Het ligt dus niet aan m'n kabel/tv. Ik heb de drivers van m'n Transcend ATI 9800 Pro hergeinstalleerd (4.12beta). Ik had eerder geen problemen met deze drivers. Ook de XVid drivers opnieuw geinstalleerd, maar daar kan het eigenlijk ook niet echt aan liggen, omdat ik op de monitor van de pc prima beeld heb, zodra ik het beeld (film of simpelweg een webpagina, of verkenner, wat dan ook) naar de tv sleep dan is het donker en iets te gekleurd. Ik heb inmiddels ook eens de composite (gele RCA stekker) geprobeerd. Die geeft wel de juiste helderheid weer. Kan het zijn dat m'n SVHS defect is zodaning dat dus de helderheid daalt?

Ideeen?

Thanx!

PS: Ik heb een tijdje geleden wat geexperimenteerd met overclocken, maar ik kon niet echt veel meer uit de videokaart halen dus alles staat weer op default. 't Lijkt met niet dat dit probleem hierdoor kan komen, maar ik meld het toch maar.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghost81 op 06-12-2004 14:48 ]