Ik heb een functie geschreven die automatisch de xp style goed zet voor de betreffende controls (de flatstyle) deze functie is makkelijk aan te passen voor b.v. standaard dingen van een form aan te passen (neem bijvoorbeeld de FormBorderStyle). Geen Imports zijn benodigd, alleen een manifest bestand, dat kan worden hier http://www.huuf.net/XP%20Style.rar gevonden. Hier zit ook een programma bij dat ik heb geschreven voor het manifest bestand te koppelen aan je exe. Indien je het programma onder windows 98 wilt draaien moet je unicode.dll erbij plaatsen.
Waarom ik dit toe voeg, omdat ik vaak te vragen krijg hoe ik het doe met mijn programma's
LET OP, Alleen bij het vb .net gebruiken, manifest bestand kan ook bij andere worden toegevoegd.
Het wordt aangeroepen met MaakXPStyle(Me) (in een form dan)
Waarom ik dit toe voeg, omdat ik vaak te vragen krijg hoe ik het doe met mijn programma's
LET OP, Alleen bij het vb .net gebruiken, manifest bestand kan ook bij andere worden toegevoegd.
Het wordt aangeroepen met MaakXPStyle(Me) (in een form dan)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Public Sub MaakXPStyle(ByVal frmXP As Form)
Try
Dim XPctrl As Control
For Each XPctrl In frmXP.Controls
If XPctrl.GetType.ToString = "System.Windows.Forms.Label" Then
CType(XPctrl, Label).FlatStyle = FlatStyle.System
ElseIf XPctrl.GetType.ToString = "System.Windows.Forms.Button" Then
If IsNothing(CType(XPctrl, Button).Image) Then CType(XPctrl, Button).FlatStyle = FlatStyle.System
ElseIf XPctrl.GetType.ToString = "System.Windows.Forms.CheckBox" Then
CType(XPctrl, CheckBox).FlatStyle = FlatStyle.System
ElseIf XPctrl.GetType.ToString = "System.Windows.Forms.GroupBox" Then
CType(XPctrl, GroupBox).FlatStyle = FlatStyle.System
ElseIf XPctrl.GetType.ToString = "System.Windows.Forms.LinkLabel" Then
CType(XPctrl, LinkLabel).FlatStyle = FlatStyle.System
ElseIf XPctrl.GetType.ToString = "System.Windows.Forms.RadioButton" Then
CType(XPctrl, RadioButton).FlatStyle = FlatStyle.System
End If
Next
End Sub |