Crash na 15 minuten TV kijken

Pagina: 1
Acties:

• TrendKiller
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 13:03
Ik heb een probleempje,

Als ik TV aan het kijken ben (Full Screen) crasht mijn PC ongeveer na 15 minuten.

Als OS gebruik ik Windows ME. Duron 700@856, Geforce2 MX 175/180 en als TVkaart heb ik een Hauppauge (TV+Radio+TeleText+Afstandsbediening).

Kan dit eventueel aan het overklokken liggen (proc wordt stressed +- 40 graden)?

Thanx

Verwijderd

Nee, er is niks aan de hand met je pc zelf, het heeft alleen met windows te maken.
Windows ME zuigt namelijk heeeeeel erg. Zet er gewoon Windows'98 of zo op en dan zal het wel beter zijn volgens mij.
Als je er dan nog niet van af bent, moet je of een betere koeler kopen of wat minder clocken!!>:)

Verwijderd

Check ff je Pci speed m'n tv kaart Pinnacle kan er namelijk niet tegen als die vell hoger dan de 33Mhz komt. Bij mij crascht die ook als die in de buurt van de 36Mhz komt.
Check ook ff of er nieuwe geoptimaliseerde Me drivers zijn voor die Tvkaart van je.

Dat gezeur over Me is bull. Me is niet de tofste maar ik heb hier 6 maanden Me gedraaid (Test voor ontwikkelingsbedrijf) en nog nooit problemen gehad met m'n hardware.
Me is klote als je geen klote verstand heb van software, de helft van de blauwe schermen veroorzaakt een gebruiker zelf. Veel mesen vergeten dat een besturingssyteem zwaar ingewikkeld is, hij moet wel met duizenden verschillende configuraties en hardware items overweg kunnen en daarnaast ook mog eens niet systeem belastend zijn.
Voor al die mensen die zeuren, progameer zelf maar eens zo'n systeem, dan hoor ik later de resultaten wel. :(
Sorry, moest het ff kwijt. >:)

Suc6

Verwijderd

ehhh, stomme vraag misschien, maar staat je screensaver toevallig niet ingesteld op 15 minuten?

Daarbij dan een wedervraag: zelf ik de PCTV-Pro van Pinnacle, maar iedere keer als ik dat ding gebruik, moet ik handmatig m'n screensaver uitschakelen :'(. Is hier niks voor in te stellen of zoiets :?

• TrendKiller
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 13:03
OK thanks

ben nu 98 terug aan het instaleren ...

Screensaver stond wel degelijk af (jammer :'( )