Toon posts:

1GB reepje geheugen voor A7N8X-E

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil over een tijdje een 1gb reepje geheugen kopen, later uitbreiden naar2gb, maar ik zou niet weten welke merk en heb nog een paar vraagjes. (er is gewoon zo weinig over te vinden, reviews enzo.)

het moet wel 3200 geheugen zijn ;)

Welke merk:
-Dane-elec (weet absoluut de latencies niet, daar baal ik van, als iemand die kan vinden of iemand weet die, laat me effe weten).
-Kingston
-Corsair
-Twinmos????

Latency: Kingston heeft dus een reepje met 2,5, wat dus een stuk beter als 3 is, nou is mijn vraag, is het ook echt veel sneller, want het is redelijk duur: 300euro is het zo.
Voor de rest hebben al die andere merken een latency van 3.0, maar zijn de prijzen enorm verschillend, dus weet iemand welk het beste is met een latency van 3, want sommige kosten 300 euro terwijl andere van soms hetzelfde merk maar 200euro kosten, en van andere merken zelfs 150 euro.

Weet iemand dus kort afgezaagd wat heel goed 1gb geheugen is onder de 250 euro?
Ik heb een gevoel dan Dane-elec wel aardig is, alleen de latencies weet ik niet :/

sorry als ik een beetje wartaal spreek en ben waarschijnlijk heel wat vergeten, maar ik hoop dat iemand me kan helpen

GreetZ
Sjoerd

p.s: ik wil geen opmerkingen van dat ik beter met 2x512 reepjes af ben, want ik weet dat het wel "wat" sneller is.

specs:
athlon 3200+
a7n8x-e moederbord
radeon 9800XT
zwaar zuig geheugen van 512mb wat niet boven de 133 clockt (geweldig toch) :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 19:25 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het Dane-Elec PC3200 geheugen is ook CAS3.

Als je de compatibiliteit met moederborden belangrijk vindt, neem dan geheugen van een bekend merk zoals Dane-Elec, Kingston of Corsair. Twinmos kan trouwens net zo goed werken hoor.

Wat betreft het verschil in CAS latencies (2,5 of 3) merk ik persoonlijk weinig in games of andere zware apps. Pentium4 borden lusten in ieder geval meer bandbreedte dan Athlon borden, dus misschien heeft CAS2,5 geheugen meer rendement. Maar dan nog is het de vraag of de 0,5 minder z'n geld wel waard is.

[ Voor 7% gewijzigd door PD2JK op 05-12-2004 19:20 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk eerst eens welk merk en type geheugen zeker werkt op je moederbord. Kijk daarvoor op de site van de producent en zoekt wat topics die gaan over jouw MB en geheugen.

Vergeet trouwens maar dat groeten en je naam etc.. We weten wie je bent en Tweakers groeten elkaar toch al voortdurend.

[ Voor 29% gewijzigd door Guardian Angel op 05-12-2004 19:28 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:27:
Kijk eerst eens welk merk en type geheugen zeker werkt op je moederbord. Kijk daarvoor op de site van de producent en zoekt wat topics die gaan over jouw MB en geheugen.
ja leuk, er zijn duizenden topics over 1gb geheugen :/
eentje die beetje nuttig was, maar zit niks tussen verder.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er zijn 68 resultaten waarin de merken geheugen die je noemt en jouw MB voorkomt http://gathering.tweakers...FILTERS%5D=&select_forum= en verder is het zoeken op de site van de diverse fabrikanten. Zo ben ik er achter gekomen, zie mijn specificatie, en zo moet jij er ook uit komen.

[ Voor 32% gewijzigd door Guardian Angel op 05-12-2004 19:34 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:31:
Er zijn 68 resultaten waarin de merken geheugen die je noemt en jouw MB voorkomt http://gathering.tweakers...FILTERS%5D=&select_forum=
je moet een, 1gb typen of 1024 (dus de 512 reepjes weggelaten)
of nog beter, doe 2gb of 2048, moet je dan kijken hoeveel (nuttige)
topics je vindt.
ik heb al dagenlang etc. lopen zoeken om goed geheugen te vinden.
denk ik, ga maar vragen aan mensen die het weten, krijg ik weer gezeik van een of andere beter weet het gast.

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ach, wat is goed...

Ik heb zelf nooit problemen gehad met Infineon PC3200 geheugen, ik heb er bij mensen ook al Kingston PC3200 ingegooid, zowel CAS2 als CAS3, zelf heb ik nu 2x512MB Corsair CAS2 geheugen. Trouwens, CAS2 en 3 zijn IMHO verwaarloosbaar; als je de hoogst mogelijke doorvooersnelheid wilt, dan is het aantal MHz dat je over kunt klokken belangrijker. Corsair PC3200 CAS2 geheugen dat op CAS 3 draait, kan toch wel een procent of 20 overklokken als je enig geluk hebt... PC3800 of meer dus.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Beter weten gast.... ja ik weet het beter want ik heb goed en snel geheugen door reviews te lezen. Het maakt vrijwel niets uit of je de grootte van het geheugen zoek, zijn vaak de zelfde chips maar in een grotere hoeveelheid.

Ik probeer je te helpen en dat schijn je niet te waarderen. Van de 10 topics waarin je reageert zijn er 5 van jou zelf. Het lijkt er dan snel op dat je zelf weinig onderzoek doet en zomaar een vraag neerplempt.

GoT is géén helpdesk, vragen zoals welk geheugen moet ik kopen worden sowieso niet op prijs gesteld.

Een beetje Tweaker zoekt zelf zijn spullen uit. Hoe je dat kunt doen heb ik hiervoor al aangegeven.

ARME AOW’er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33
Je moet je niet zo druk maken om die latencies. Het verschil tussen CL 2.5 en CL 3.0 bij PC3200 geheugen is zó vreselijk klein (de initiële 2,5ns bij het selecteren van de juiste kolom), dat is echt compleet verwaarloosbaar en de eventuele meerprijs _absoluut_ niet waard. Neem gewoon een merk DIMM (dus geen no-name zut) welke binnen je budget valt en klaaro. Je kunt je b.v. beter druk maken om welke koeler je neemt dan CL 2.5 of 3.0.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Je hebt een a7n8x-e dus zou ik die twinmos reepjes maar wegstrepen. Zijn nogal vaak (niet altijd) problemen mee met deze combinatie.
Heb zelf trouwens infineon, goedkoop maar werkt gewoon en nooit problemen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Hoi,

ik ben zelf ook van plan up te graden naar 2048 mb (of 2304mb ;) )
Daarvoor haal ik mn oud spul dr uit en gooi dr een 2048 mb kit of 2 in.
Ik zit ook te twijfelen tussen bepaalde merken en modellen.
Ik heb de Kingston Valueram 2048 mb kit of 2 pc 3200 /CL3 en de Dane-Elec memory 2048 mb kit of 2
CL3 in mijn gedachte. Bij webshop www.sallandautomatisering.nl is de kingston €174,- en de Dane € 198,-

Welke moet ik kiezen?
En zit er echt heel weinig verschil tussen CL2/2.5/3???

Verwijderd

Als je nou eens kijkt naar de posts hierboven dan zie je dat het weining uitmaakt. Dus gewoon het kingston setje nemen (goedkoper).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem de posts en linkjes van dit topic eens door :)

Oud topic, plus het is niet de bedoeling om eigen problemen/vragen in andermans topics te posten (topic hijacking) ;) Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.