[Wifi]Bridge werkt niet altijd

Pagina: 1
Acties:

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:39

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Allereerst wil ik even kwijt dat ik vrij nieuw ben met dit wifi spul.

Ik had dit plan:

Buurman woont hier 25m vandaan aan de overkant. Het signaal is ongeboost niet sterk genoeg. Dus ik wil een bridge maken tusen 2 belkin routers. De routers hebben beiden een bridge mode/AP mode/Router mode

Ik heb het eerst hier in huis getest voordat ik er mee naar de overkant ging en ik loop meteen al vast. Ik laat 1 router in router mode staan en sluit hier de inet verbinding op aan.

Als ik dan gewoon beneden ga zitten en daar op connect werkt alles prima. Als ik vervolgens naar boven loop valt het signaal terug naar 30%. Precies wat ik wil emuleren. Dus ik plaats boven de 2e router en stel op beide routers de bridge mode in. Dit werkt! De router boven versterkt het signaal en ik kan full speed downloaden :)

Het geheel naar de overbuurman gebracht en geen connectie .. spul mee terug en verder testen .. wat blijkt, zodra ik router 1 met inet aanzet en later pas nummer 2 dan werkt alles prima. Als ik de laptop in standby mode zet en later wil verdergaan is router 2 het signaal kwijt ... wat doe ik fout?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

hoe sluit je het aan?

met usb of met utp....

want met usb wil hij wel eens aan stroombesaring doen...

als jij naar de overkant loopt, staan dan de routers recht tegenover elkaar met een vrij zichtlijn en voor een raam (kun je vanaf de plek van router 1 router 2 zien)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:39

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Als ik de router in mijn keukenraam zet en naar de overburen loop zie ik tot de voordeur het signaal. Binnen is het signaal compleet weg. Ik zet vervolgens router 2 gewoon bij hun in de keuken om zo contact te houden met de mijne. Helaas pikt hun router mijn signaal niet eens op ... thuis overigens wel :s

Ik gebruik in huis gewoon van die pci en pcmcia kaarten