algemene afstandsbediening gebruiken voor d70 / f75 / f65

Pagina: 1
Acties:

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:08
pas ergens gezien dat iemand een standaard afstandsbediening, je weet wel zo een die je voor een paar euro's koopt bij de aldi, gebruikt om zijn d70 op afstand mee te bedienen.

nu is mijn vraag: heeft iemand daar ervaring mee? en hoe programmeer je dan de afstandsbediening?

Verwijderd

kijk ff verder dan je neus lang is, er staat van alles over in het grote nikon D70 topic!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

• nachtnet
ah na nog wat verder zoeken gevonden. programmeren als sanyo tv en met 1 & 7 afdrukken

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
als je een pda hebt kan je die ook gebruiken overigens :)

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je kunt ook op internet even rondzoeken hoe je een afstandsbediening zelf in elkaar kan solderen. Je hebt slechts een infrarood zendertje nodig, een chipje, en één of twee knopjes. Dan moet je alles op de juiste manier vastsolderen en het in een kastje proppen, en dan heb je een afstandsbediening waarmee je de sluiter kunt bedienen in single shot modus, of in bulb mode.

(Ik heb gezien dat dit voor camera's als een G5 is gedaan; dan zal het voor een D70 ook wel te doen zijn. Je moet "alleen" nog even de juiste info opzoeken. Er is zeker een electronicus die dit al heeft uitgevogeld voor een D70 ;))

[ Voor 25% gewijzigd door Katsunami op 05-12-2004 20:14 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 17:48
De vraag is alleen of het erg handig is om met een normale afstandsbediening rond te gaan lopen.
Koop gewoon voor €25,- een originele remote, dat scheelt een hoop gebruiksgemak. ;)

• nachtnet
ik vind €25 wel een beetje veel voor een remote met maar 1 functie. ik heb nu mijn gewone yamaha reciever ab geproged voor mijn f65, en ook nog een generieke ab voor in de regen...

werkt voorzover ik het nu kan testen uitstekend... heb zelfs net wat simulaan foto's gemaakt

meerdere f65 op statief opgesteld, en dan in remote modus schieten met de ab. heb je twee foto's van het zelfde moment met veschillende angle... en ook nog eens voordeel van de losse flitsers op de ene body die ook licht geven voor de 2e body... morgen rolletjes eens weg brengen kijken of dat een beetje gelukt is...

Verwijderd

Ik eb dat idd voor mijn f65 gebrukt. Nadeel is dat een universele AB groter is dan de orginele nikon. Dus dat zie je eerder op zelfportretten. Bereik is enkele meters, en ook handig voor opnames met lange sluitertijd. Maar ik had bij de Blokker de 7voudig programmeerbare universele AB gekocht voor €4,- Even programmeren als een Sony TV en je kan door op knopje 7 te drukken je foto's "afvuren". Werkt bij mij prima, maar dit is al eerder voorbij gekomen volgens mij.

Verwijderd

Je kunt waarschijnlijk ook nog de camera even instellen op 2 sec zelfontspanner. Dan heb je nog precies 2 seconde om die AB te verbergen. Ikzelf zweer bij mijn draadontspanner van 5 meter.

Verwijderd

Nee, helaas niet. Heeft alleen maar een vertraging van tien seconden. En hij gebruikt het AF lampje om het verstrijken van de tijd aan te geven. Dus dat trekt ook lekker mijn batterij leeg. Dus maar die AB buiten beeld gebruiken.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:10
Heeft er iemand ervaring met een provision remote (kruidvat €7)?

Ik heb deze gekocht vanwege het strakke en kleine formaat, en natuurlijk de topics
gelezen.. maar geen van de sony en sanyo codes werken. heb de toetsen 1 & 7 getest.

Gaarne info gezocht.

-EDIT-

Ik heb hem gevonden. (de remote optie was tijdens het testen uitgegaan, daardoor werkte de codes wel, maar als de camera niet op remote staat.. tja)

[ Voor 25% gewijzigd door utbone op 07-01-2005 23:35 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Ik had hier ook nog een universele remote liggen: een "Mega Control 5".
De juiste code om hiermee de D70 te bedienen is TV 0034. (Deze remote gebruikt aparte code reeksen voor TV, Radio, etc.)

De D70 kan gelukkig op een zelfontspannertijd van 2 sec gezet worden (CSM menu optie 24), wat prima werkt voor zelfportretten.

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:11:
Even programmeren als een Sony TV en je kan door op knopje 7 te drukken je foto's "afvuren". Werkt bij mij prima, maar dit is al eerder voorbij gekomen volgens mij.
Dus de ab van een sony TV zou moeten werken??

(sorry zit op mijn werk, kan dus even niets uitproberen....)

[ Voor 13% gewijzigd door surfpunk op 24-08-2005 11:03 ]

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Pagina: 1