[XHTML/CSS/IE] Probleempje met IE

Pagina: 1
Acties:

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:34
Beste luitjes,

Ik heb deze pagina http://www.jackabuzah.com/projects/xhtml/f30/forum.html gefrabiekt
Er zitten nog wat kleine foutjes in.

Maar in IE geeft dit een ramp. Alles staat kris kras doorelkaar terwijl het in FF wel klopt :(

De validator valideert 'm wel...
http://validator.w3.org/c...28detect+automatically%29

|>

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:49

WPN

post ook je CSS dan ff kan er wat makkelijker gechecked worden

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Je hebt er een zooitje van gemaakt. Er staan veel te veel DIV's en het lijkt erop alsof je position en float willekeurig in je stylesheet gegooid hebt. Als je dat eerst eens opruimt zal het er waarschijnlijk al een stuk beter uit zien.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:40
Rickets schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:43:
Je hebt er een zooitje van gemaakt. Er staan veel te veel DIV's en het lijkt erop alsof je position en float willekeurig in je stylesheet gegooid hebt. Als je dat eerst eens opruimt zal het er waarschijnlijk al een stuk beter uit zien.
idd, DIV's zijn 'blokken', als je tekst wil opmaken dan moet je span gebruiken.. En je gebruikt ook meerdere divs in elkaar, hoe jij het doet heeft geen zin (het grootste deel iig.)
Ik raad aan om een paar tutorials te lezen over css..

www.w3schools.com/css/default.asp

Verwijderd

is dit divml? wordt steeds populairder :P

Maar zonder gekheid: gebruik eens de juiste tags voor het juiste doel, het juiste mime type voor het juiste doel en css zoals het hoort (zoals gezegd position specificeren als je element al float is onzin).

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
FWIW: Ook in Opera ziet het er brak uit. Vaak betekent dat toch dat je ergens iets niet goed hebt gedaan :)

En valideren zegt lang niet alles. Het betekent enkel dat de syntax goed is. Maar met CSS en HTML kun je, net als in een natuurlijke taal, met vlekkeloze grammatica toch tegenstrijdigheden en nonsense verkondigen. "Het dode konijntje met een overheid aan rende liggend door het blauwe gras".

Desalniettemin blijft IE een waardeloze renderer voor het betere CSS2 werk. Afhankelijk van je doelgroep zou ik er niet al te veel werk meer in steken om het ook in die verouderde browser "goed" te krijgen. Het kan aardig wat frustraties schelen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Fuzzillogic op 05-12-2004 19:05 ]

Verwijderd

Ik lees hier allemaal (negatieve) comments over teveel div's en div's in elkaar etc. Mijns inziens is daar niets mis mee. Div's zijn een prima oplossing om je site een smoel te geven. Mits goed gebruikt natuurlijk. Een argument als: "je gebruikt teveel divs" is niet zo heel veelzeggend.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:02:
Ik lees hier allemaal (negatieve) comments over teveel div's en div's in elkaar etc. Mijns inziens is daar niets mis mee. Div's zijn een prima oplossing om je site een smoel te geven. Mits goed gebruikt natuurlijk. Een argument als: "je gebruikt teveel divs" is niet zo heel veelzeggend.
Hoezo dit? Er worden oa. door Mophor tog voldoende argumenten gegeven. Wat hier iedereen bedoelt is dat je div's moet gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn en niet om bv. tekst op te maken, dan kan je beter even een paar css tutorials gaan doornemen over selectors.
edit:
spellingsfouten :X

[ Voor 11% gewijzigd door Rowanov op 05-12-2004 19:08 ]

Verwijderd

Ik snap niet waarom je in dit geval geen tabel wilt gebruiken. Ik zie een table heading met een kopje "Titel", een kopje "Moderators", ik zie een soort rijen waarin een forum genoemd wordt, en waarnaast meer informatie komt over dat forum (namelijk welke moderators er rondhangen).

Ja, ik zie voor de verandering écht een tabel :)

• simon
Ok ok ok. Nee, hier word ik wijzer van (op enkele na). :P Ik weet dat het veel divs zijn, daar moet nog gewied in worden. Maar nu mijn kernvraag:

Hoe kan ik het beste dergelijke gegevens als een forum index een smoel geven. Tabellen correct 'gecss't'?

|>

Verwijderd

Je kan idd hier gewoon een tabel gebruiken en die dan met CSS een smoeltje geven...

• simon
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:13:
Ik snap niet waarom je in dit geval geen tabel wilt gebruiken. Ik zie een table heading met een kopje "Titel", een kopje "Moderators", ik zie een soort rijen waarin een forum genoemd wordt, en waarnaast meer informatie komt over dat forum (namelijk welke moderators er rondhangen).

Ja, ik zie voor de verandering écht een tabel :)
Dan ga ik maar eens prutsen met een tabel. In is zo'n tabel ook aan te raden in een berichten overzicht? Dat is bijna net zo tabulair...

|>

Verwijderd

in een berichten overzicht (als) hier heb je niet echt meer te maken met tabulaire data, da's meer een conversatie structuur, waar w3c zelfs expliciet een dl voor aanraadt (hoewel dat ook niet meteen de beste oplossing hoeft te zijn (hier iig niet), hangt een beetje van je sructuur af.

Maar je rommel wordt idd niet veroorzaakt doordat je semantiek brak is, daar heeft MaStEr[D] natuurlijk wel gelijk in. rommel wordt veroorzaakt door brakke CSS, en als ik daar in kijk zie ik 1 grote overeenkomst met je HTML: gebrek aan kennis

Da's niet rot bedoeld, maar gewoon geconstateerd feit. We zouden op zich jou een correct werkende CSS kunnen voorschotelen maar 1) daar leer je bijzonder weinig van en 2) het kost mij (ons) werk en daar houden we niet zo van ;).

Ik zou even de CSS specs doorlezen van w3c, in jou geval voornamelijk over het visual formatting model, maar ook de andere hoofdstukken zijn bijzonder interessant (box model is ook erg verhelderend, wees er op behoed dat dit in browsers kan verschillen -> google of GoT eens op boxmodel en je komt een hele berg topics en sites tegen)

http://www.w3.org/TR/CSS21/visuren.html en
http://www.w3.org/TR/CSS21/visudet.html

googfle of GoT verder eens op semantiek en dan zul je wel het een en ander kunnen vinden over gebruik van juiste HTML elementen

succes

edit: ook interessant:
http://www.w3.org/TR/WCAG20-HTML-TECHS/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 23:25 ]

Pagina: 1