Ik ben net begonnen met linux (suse 9.1 pro) en loop nog tegen een aantal problemen op. Ik heb net een nieuwe harddisk (Maxtor DiamondMax 10 200 gb 7200rpm 8 mb ata133 om precies te zijn
)ingebouwd. Zodra ik met linux ben ingelogd krijg ik de melding dat er een nieuwe harddisk is gedetecteerd. Ook dit lijkt allemaal goed te gaan. Vervolgens wil ik die harddisk gaan configureren. Nu krijg ik een loginschermpje voor het root wachtwoord. Na het inloggen krijg ik een waarschuwingsscherm met de melding dat je ervaring met het partitioneren van de hd nodig hebt (ok die heb ik niet maar ik wil toch verder). Klik op yes om verder te gaan. Zodra ik op yes klik verdwijnt het waarschuwingsscherm. Meer gebeurt er niet
. Ik krijg geen nieuw scherm. Wat doe ik fout of wat gaat er fout? (Het is de bedoeling dat ik deze 2e harddisk kan gebruiken voor de opslag van bestanden voor mijn server. Deze bestanden moeten via een ftp server op het internet bereikbaar. Daarnaast moeten computers op het locale netwerk deze bestanden ook kunnen gebruiken).
Zo'n zelfde probleem heb ik met het instellen van de klok (rechtsonder in de taakbalk). Als ik rechts op de klok klik, kan ik kiezen voor adjust date & time. Ook hier moet ik weer het root wachtwoord invoeren. Er start heel even een schermpje met in de linker hoek de tekst YAST. Vervolgens verdwijnt het schermpje weer. Meer gebeurd er niet. Ook hier de vraag, wat gaat hier fout en hoe kan ik dus die rottige klok bijstellen
Zo'n zelfde probleem heb ik met het instellen van de klok (rechtsonder in de taakbalk). Als ik rechts op de klok klik, kan ik kiezen voor adjust date & time. Ook hier moet ik weer het root wachtwoord invoeren. Er start heel even een schermpje met in de linker hoek de tekst YAST. Vervolgens verdwijnt het schermpje weer. Meer gebeurd er niet. Ook hier de vraag, wat gaat hier fout en hoe kan ik dus die rottige klok bijstellen