De Linux support voor ATI zorgt voor de nodige ergenis en ik ben weer eens een probleem tegengekomen: XF86 checkt alle modelines om te zien of ze compatible zijn met de videokaarten en displays. In de XF86 logfile zie ik dat de radeon (zowel met de radeon driver als de fglrx driver) opgeeft dat de clock range 20-350 is. Het probleem is nu dat ik voor TV signaal onder de 20MHz moet kunnen (zo tussen de 12MHz en 16MHz) en hij verrekt het om dat te doen terwijl het met Powerstrip in Windows wel lukt.
Heeft iemand een idee hoe dit eventueel te overriden is? Voor de duidelijkheid: ik gebruik niet de TV uitgang van de radeon maar de VGA uitgang die via SCART met de TV verbonden is. Vandaar dat ik interlaced beeld met een lage clock op de VGA uitgang wil.
Ik heb me rot gezocht met Google en op rage3d.
Alle hulp is welkom
Heeft iemand een idee hoe dit eventueel te overriden is? Voor de duidelijkheid: ik gebruik niet de TV uitgang van de radeon maar de VGA uitgang die via SCART met de TV verbonden is. Vandaar dat ik interlaced beeld met een lage clock op de VGA uitgang wil.
Ik heb me rot gezocht met Google en op rage3d.
Alle hulp is welkom
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein