[USB] Problemen met HUB - apparaten storen elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Lang verhaal maar kreeg het niet korter duidelijk omschreven...

Ik heb op mijn pc twee vrije USB poorten aan de achterkant. Voorheen zat op de ene poort mijn muis en op de andere poort mijn printer. Geen enkel probleem dus.
Nu heb ik de laatste tijd echter een hoop andere apparaten gekregen die ook een USB poortje willen hebben en ik had nog een USB hubje liggen en... u raadt het al dat het niet werkt (anders komt er geen topic).

De apparaten:

- HP Optical Mouse
- HP Deskjet 930 C
- Medion Scanner
- Logitech webcam
- Datakabel SPV C500

Als ik de scanner op de hub aansluit (welke dan ook, met of zonder andere apparaten) wordt hij gedeteceerd maar bij scannen loopt hij naar 20-30% vast (verbinding gaat ook verloren in XP) en daarna verbindt hij weer - een scan maken is echter onmogelijk op deze manier. Als de scanner rechtstreeks op de pc wordt aangesloten is er niks aan de hand en werkt het perfect.

De overige apparaten kunnen wel samen op de HUB maar dit printer wilt niet hebben dat een ander apparaat gebruikt wordt (ook de muis) niet want dan gebeurd hetzelfde als met de scanner. Laat ik alle andere apparaten met rust kan er echter normaal geprint worden. Ditzelfde ook voor de verbinding met mijn gsm - geen enkel probleem als er geen andere aangesloten apparaten gebruikt worden maar wel als ik ze wel durf te gebruiken.

Alle apparaten los aan de pc gekoppeld, in welke combinatie dan ook, geeft geen problemen. Aan de voorkant heb ik nog 3 USB sloten en als ik zo alles over de pc verdeel zijn er ook geen problemen. Alleen ziet het er niet uit met alle kabels voor uit de pc.

Het enige waarmee ik niet heb kunnen experimenteren is de HUB. Het gaat om een Anubis (art. nr. 83006) wat ik ooit bij de Lidl/Aldi heb gekocht. De HUB heeft extra voeding maar met of zonder maakt geen verschil.

Heb de verschillende topics al doorgenomen maar geen oplossing kunnen vinden. Is het heel makkelijk alles wel te laten werken met een betere HUB (en zo ja, welke dan?) of zit het probleem dieper...?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-02 18:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

hemiparo schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:19:
<knip>
Is het heel makkelijk alles wel te laten werken met een betere HUB (en zo ja, welke dan?) of zit het probleem dieper...?
Ik zou het eens proberen met een betere USB-hub, eentje die wel hi-speed aan kan ( Anubis 83006 is USB 1.1).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ok - 2.0 dus, de moeite om het proberen waard - en zit daar dan ook nog verschil in of kan ik gewoon de eerste de beste Sweex of Trust nemen die ik tegenkom?