[XP] wachtwoord voor afmelden user SP2

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:30
dear tweakers ik ben volgens mij weer eens op zoek naar iets dat er niet is,.. |:(

Hier thuis hebben we een aantal computers staan en 1tje die ik voornamelijk deel met mn broertje omdat daar simpelweg de beste hardware in zit...
er staan een aantal gebruikers op geinstalleerd (ik heb het al zover dat het hele netwerk in elkaars documents and settings kan) namelijk, ik, broertje, mama voor dr email.

nu het probleem:
ik ben zelf redelijk druk bezig met van alles en nog wat zodat ik niet hele dagen achter die computer zit te rotten. ik maak dan ook flink gebruik van het feit dat die computer doorgaat met downloaden zonder dat ik erbij ben. sterker nog, hij gaat zelfs netjes door met downloaden als mn broertje op zijn account zn spelletjes gaat spelen.
nou heeft hij de nare eigenschap dat hij mij iedere keer afmeld als ik niet thuis ben.
ik laat dat ding dus een "vakantie divx van een vriend" downloaden en ga zwemmen. mn broertje komt binnen, meld mij af en gaat gamen :(

het heeft geen zin om hem vriendelijk te vragen of hij mij aub niet wil afmelding :|

is er progje of windows functie om te voorkomen dat je een user kan afmelden zonder wachtwoord. dus om aftemelden moet je weederom je wachtwoord invoeren...??? :?

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 22:22
Optie 1: Gebruik een screensaver met wachtwoord
Optie 2: Zet zelf alvast het "Switch User"-scherm actief

Verwijderd

Screen saver met password?
Maar dan is het volgende probleem dat hij niet op andere gebruiker kan drukken.
Wat je zelf kan doen, is gewoon download aanzetten en op andere gebruiker klikken, dan gaat hij gewoon door met downloaden en kan je broertje jou niet afmelden zonder je password...

//edit ik typ te traag :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 17:26 ]

• Opperhoof
Arnaud schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:23:
Optie 1: Gebruik een screensaver met wachtwoord
Optie 2: Zet zelf alvast het "Switch User"-scherm actief
optie 1: i dont really get it..?

optie 2: dat doe ik al,.. klik hij op zijn icon, laden, ctrl+alt+del --. gebruikers --> Opperhoof afmelden

werkt dus niet, hij zegt dat de pc dan zo traag wordt, bullshit, want ik gebruik 5%cpu en 34mb ram van de 512 dus zal wel loslopen,...

• Opperhoof
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:24:
Screen saver met password?
Maar dan is het volgende probleem dat hij niet op andere gebruiker kan drukken.
Wat je zelf kan doen, is gewoon download aanzetten en op andere gebruiker klikken, dan gaat hij gewoon door met downloaden en kan je broertje jou niet afmelden zonder je password...
oh is dat zo, dat ga ik dan is proberen,..?!! dat is namelijk wat ik zocht,... 8)7 . nu zit hij weer te nfsug2-en, dus zal vanavond proef draaien

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Als je broetje admin rechten heeft kan hij je altijd afmelden, of anders je processen killen.

Downloaden kun je prima op een hele simpele pc, wellicht dat je dat één van de andere pc's kunt laten doen (bediening via remote desktop ?)

Abort, Retry, Quake ???

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Je zou ook kunnen kijken of je je bittorrent of wat voor programmaatje niet kan laten draaien als service

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 20:07
Als je de windowstoets + de L gelijktijtigd intypt komt er ook een kadertje waarin je je wachtwoord moet geven om verder te gaan.

Maar als uw broertje op de powerknop van uw pc duwt om hem af te zetten en vervolgens opnieuw op te starten heb je daar ook niets aan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Deze vraag is al tientallen malen voorbijgekomen, en met een klein beetje zoeken had je hier zelf ook wel een oplossing voor kunnen bedenken.

Als mensen administrator zijn kunnen ze je altijd afmelden. Ook is het vanaf het welkomstscherm nog altijd mogelijk om de pc af te sluiten zonder de wachtwoorden van andere users te weten. Je kan ook in gpedit.msc de settings aanpassen :)

Lees Windows Operating Systems - Policy nog eens goed door, en ook Registratievoorwaarden en faq en Algemene gedragsregels (Netiquette). we verwachten namelijk op GoT dat je zelf eerst wat dingen probeert, daar je bevindingen van omschrijft en aangeeft watvoor oplossingen bijvoorbeeld niet werkten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.