Toon posts:

[Excel 2003] Hoogste getallen kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met de volgende vraag.

Ik heb in Excel een scorelijst ontworpen voor mijn cluppie.

Nu is het de bedoeling dat de 5 hoogste gooiers bij elkaar ogeteld worden. Dit heb ik gedaan door de formule van GROOTSTE() te gebruiken.

Nu wil ik eigenlijk ook nog de bijbehorende namen erbij hebben of de betreffende namen/cellen kleuren zodat het gelijk duidelijk is wie er mee tellen.

Ik heb al gezocht en aardig zitten stoeien maar ik kom er niet uit.

Kunnen jullie helpen ?

Huidig lijst: Excel scorelijst

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
bijbehorend namen: zoeken(), of eventueel vert.zoeken()
kleurtje: Conditional Formatting (Ik vermoed voorwaardelijke opmaak in het Nederlands)

Verwijderd

Topicstarter
Okee,

Alvast bedankt voor de reactie. Echter ben ik hier mee bezig geweest en krijg ik het niet werkend.

Verwijderd

Gebruik de Conditional Format in de cellen die je wilt kleuren.

Als voorbeeld de eerste baan.
- Zet in de cel T6 de volgende formule in de Conditional Format (te vinden onder Format, Conditional Formatting...):

=T6>=LARGE($T$6:$T$17,5)
Let op de $ tekens om de cel referentie absoluut te maken!

- Klik op de Format... button om de kleur in te stellen die je wilt zien als aan deze voorwaarde wordt voldaan en sluit Conditonal Formatting af

- Kopieer het formaat van cel T6 naar de overige cellen t/m T17 (met de Format Painter icon of Paste Special...))

- Klaar

Dit kleurt de score. Als je ook de namen wilt laten verkleuren kun je het formaat van T6 ook naar de naam kolom kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..

Nu ben ik waarschijnlijk niet helemaal lekker maar dat werkt bij mij niet ?

Ik heb de online lijst aangevuld met een paar scores. Misschien kan je deze lijst aanpassen en naar mij te mailen ?

Ik weet het, zelf experimenteren leer je meer van maar ik kom er zo niet uit. 8)7

Alvast bedankt,

Modbreak:Knip. Dan zal je het met de hand kunnen gaan doen, GoT is geen doe-dit-ff-voor-me-cluppie :*
Als het niet lukt: geef anders aan wat je precies doet, waar het vast loopt etc. Misschien weet iemand wat er fout gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 05-12-2004 19:13 . Reden: mailadres verwijderd ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden !

De fout was dat in de voorbeeld formule LARGE wordt gebruikt en ik heb de Ned. versie en dus GROOTSTE in de formule nodig.

Bedankt !

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 20:31 ]

Pagina: 1