Toon posts:

[XP] Ongevraagd resetten registersleutels*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 test systeempjes in netwerk hangen, puur voor test doeleinden. nu heb ik op beide systemen met TweakUI een user gekozen die direct moet inloggen zodat ik niet moet klikken bij het opstarten. Verder heb ik via gpedit de policy aangepast zodat ik shares van het ene op het andere systeem kan benaderen waarbij de useraccounts een leeg passwoord mogen hebben.

Niet geschikt voor goede veiligheid, dat weet ik, maar het is zuiver een interne testopstelling.

Nu heeft 1 van de 2 systemen de eigenschap van nu en dan bij het (re)booten ineens weer het inlog keuzescherm te geven plus dat de policy voor het toelaten van accounts met lege passwords ook weer veranderd is.

Er staat geen AV op de systemen, system restore staat uit, en verder crashen de systemen niet. Alles draait stabiel en ik kan rustig mijn ding doen.

Alleen gebeurt er op 1 van de systemen dus nu en dan iets waardoor er settings veranderen/verloren gaan.

Kent er iemand dit probleem ? Dat inloggen is niet erg, maar dat kunnen benaderen met passwoord-loze accounts is wel lastig om nu en dan weer te moeten aanpassen.

Nu dit zijn geen produktie systemen ofzo, eigelijk is het niet zo erg.

Alleen zie ik geen reden waarom XP zo nu en dan uit zichzelf reg keys gaat aanpassen.

Iemand een verklaring wat er hier fout gaat ? Ik Google al enkele dagen op het probleem om uit te vissen hoe het komt...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je onlangs wat updates geïnstalleerd, waaronder wellicht de .NET framework update?

Windows Operated Systems - FAQ al eens doorgenomen dus ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 20:51

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

AdAware AdWatch kan sommige sleutels, waaronder de Windows/currentVersion/Run sleutel beveiligen op deze manier. Weet niet precies welke sleutels die allemaal doet, maar als AdWatch actief is zou dat het probleem kunnen zijn.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:13:
Heb je onlangs wat updates geïnstalleerd, waaronder wellicht de .NET framework update?

Windows Operated Systems - FAQ al eens doorgenomen dus ?
Ja. .NET toestanden staan er niet op. Het raarste is dat beide systemen identiek hardware zijn. Ik systeem #1 eerst volledig in orde heb gemaakt en dan een image ervan op systeem #2 gezet heb. beide systemen draaien verder goed, alleen veranderen dus die settings soms spontaan op systeem #2 terwijl systeem #1 dat probleem niet heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Basdoorn schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:15:
AdAware AdWatch kan sommige sleutels, waaronder de Windows/currentVersion/Run sleutel beveiligen op deze manier. Weet niet precies welke sleutels die allemaal doet, maar als AdWatch actief is zou dat het probleem kunnen zijn.
Systemen hange niet online, dus dingen als AV en andere scantools zijn er niet op aanwezig. Daarom dat ik het ook zo vreemd vindt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:18:
[...]

Ja. .NET toestanden staan er niet op. Het raarste is dat beide systemen identiek hardware zijn. Ik systeem #1 eerst volledig in orde heb gemaakt en dan een image ervan op systeem #2 gezet heb. beide systemen draaien verder goed, alleen veranderen dus die settings soms spontaan op systeem #2 terwijl systeem #1 dat probleem niet heeft.
Heb je SysPrep gebruikt om de SID te verwijderen, anders bestaat de kans dat je nu twee systemen met dezelfde SID in een netwerk hebt hangen, en dat gaat niet fijn werken.
Need to change the SID
When you clone a Windows NT/2000/XP installation to many computers, the destination computers have the same SID and computer name as the source Windows installation. Because Windows NT/2000/XP networks use each computer's SID and computer name to uniquely identify the computer on the network, you must change the SID and computer name on each destination (client) computer after cloning.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
duplicate sids is opzich niet zon probleem, het wordt problematischer als je rechten gaat uitdelen dmv usernames/computernames, aangezien user henk (de 4e user op pc1) dan dezelfde SID heeft als klaas (de 4e user op pc2), (dit als voorbeeld)

niet dat het dan niet zou gaan werken, alleen handig is het niet :) is ook niet het probleem wat de TS heeft

[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 05-12-2004 18:33 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:11:
[...]
Heb je SysPrep gebruikt om de SID te verwijderen, anders bestaat de kans dat je nu twee systemen met dezelfde SID in een netwerk hebt hangen, en dat gaat niet fijn werken.
[...]
Heb ik niet gedaan, maar lijkt me heel sterk dat dit de oorzaak zou zijn voor die rare probleem op die ene pc.

Het gaat dus domweg over 2 regkeys die voor weet ik welke reden dan ook heel soms aangepast worden zonder reden. Althans ik zou de oorzaak niet weten.

En ik zou heel graag weten wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Edit : blijkbaar niemand meer die er een zinnige uitleg voor kan geven... dus weer een zoveelste 'feature' van XP die me niet bevalt. Als je wat Google'd kom je hopen XP problemen waar blijkbaar niemand een zinnig antwoord op kan geven... Wel erg eigelijk :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 16:55 ]

Pagina: 1