[Receiver] Marantz, Cambridge, Denon of toch Yamaha

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008

• Rockwood
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-12-2025

Rockwood

is ook Lid

Topicstarter
Hej,

Het is tijd voor een grondige update van het audio gebeuren hier in huis. Het eerste gedeelte dat aan vervanging toekomt is de receiver (tot +/- 550E). Nou ben ik er al een tijdje mee bezig en heb ik al veel gelezen, gekeken en geluisterd. Tot nu toe ben ik op lijstje uitgekomen.

Marantz SR 4500 (+/- 500E)
Yamaha RX V650 (Iets meer dan 400E) (de V750 voegt weinig toe volgens mij)
Denon AVR 2105 (Iets meer dan 500E)

Outsider, maar hier in de buurt moeilijk (tot niet) te zien te krijgen, Cambridge Azur 540R (590E)

De cambridge lijkt mij het beste, maar die krijg ik nergens te zien-luisteren, vinnik toch lastig zonder te luisteren, of te zien, er eentje te kopen. De Marantz is, naast mooi, compleet en ik vond hem ook goed klinken. De Yamaha is daarnaast weer een stuk goedkoper en heeft de ik-stel-mezelf-in optie, deze klinkt iets scheller vond ik als eerste indruk. De Denon is ook bijna nergens in de buurt van centrum Den Haag te vinden, maar komt wel goed uit wat tests in Duitsland.

Ik zoek dus naar een toekomst vaste (+/- 5 jr.) warm klinkende receiver. Ik neig nu zelf naar de Marantz, maar was benieuwd of jullie inzichten, of ervaringen, nog wat aan mijn keuze konden toevoegen.

There aint much room in a mushroom

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:00

JT

VETAK y0

Ga eerst is beslissen of je surround of stereo wilt :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Rockwood

Rockwood

is ook Lid

Topicstarter
Stereo of surround?

Het feit dat ik alleen naar surround receivers kijk en niet naar stereo versterkers maakt dat toch wel duidelijk dacht ik ... :*)

• JT

JT

VETAK y0

Dan kan je die Azur dus al weg doen, die is niet surround.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025

• Rockwood

Rockwood

is ook Lid

Topicstarter
Mmm .. dat vinden ze bij Cambridge wel:

" The centrepiece of Cambridge Audio’s stunning new Azur multi-channel range, the 540R, has been designed to deliver the most outstanding Home Cinema experience. " & " Compatible with the latest Home Cinema formats, the 540R packs a mighty 100 watts per channel in two channel mode and 80 watts per channel when powering a six channel set-up."

Uiteraard terug te vinden op hun site: http://www.cambridgeaudio.com/540r_amp.html

Misschien een verwarring met de 540A, dat is een stereo versterker uit dezelfde serie.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Rockwood schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:18:
Mmm .. dat vinden ze bij Cambridge wel:

" The centrepiece of Cambridge Audio’s stunning new Azur multi-channel range, the 540R, has been designed to deliver the most outstanding Home Cinema experience. " & " Compatible with the latest Home Cinema formats, the 540R packs a mighty 100 watts per channel in two channel mode and 80 watts per channel when powering a six channel set-up."

Uiteraard terug te vinden op hun site: http://www.cambridgeaudio.com/540r_amp.html

Misschien een verwarring met de 540A, dat is een stereo versterker uit dezelfde serie.
Wow wat een waanzinnig mooi apparaat lijkt mij dat voor die prijs!
Ik denk wel dat dit eens een heel leuk apparaat kan zijn voor als je meer om geluidskwaliteit en ontwerp geeft dan mogelijkheden. :p

kan er verder niet over oordelen natuurlijk maar hij ziet er in mijn ogen waanzinnig strak uit, en in de korte review die ik erover lees, is ook zeker waar voor zijn geld.

Zelf heb ik een hele tijd al een Marantz sr4200 receiver, ben daar nog steeds zeer tevreden over, zeker als ik hem naast een hoop andere receivers hoor, ben ik nog steeds erg blij met de sound die ik eruit heb.

naast Yamaha vindt ik mijn eigen ook fijner klinken, das misschien ook puur een kwestie van smaak.

het beste kun je zelf luisteren, mijn tip: blijf bij gerenommeerde audiomerken als je om geluidskwaliteit geeft, laat je dus niet misleiden door velen met meer spielereien waar je uiteindelijk toch niets aan heb als je puur voor geluiskwaliteit wilt gaan. verder is het allemaal persoonlijk wat jij het beste vindt klinken ;)

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-01 12:00
Ik las gisteren van iemand dat ie een zwarte Marantz SR7400 voor 500 euro had gekocht nieuw. Ik heb um voor 600 gekocht. Is toch een dijk van een versterker + 7.1. Je kunt ook eens op htforum kijken in de 2e hands verkoophoek, daar wordt vaak mooie apparatuur aangeboden.

Verwijderd

Bij correct rotterdam nu een SR7400 voor 499,-. Erg fijne versterker en helemaal voor het geld. Moet trouwens zeggen dat de AVR2105 ook een erg fijne versterker is met 7.1 en ook een warm geluid heeft. Als je van een warm geluid houdt zou ik in ieder geval geen Yamaha nemen en voor een Marantz of Denon gaan. Ik ben zelf voor een Denon gegaan, maar is een kwestie van smaak.
Als je er trouwens geen problemen mee hebt zou ik ook voor de aanschaf eens in Duitsland kijken, zijn vaak een stuk goedkoper.

• JT

JT

VETAK y0

Hmmm...vaag, ik had die 540r niet gevonden, alleen de 540a en die is stereo.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Welke van de 4 is echt een puur persoonlijke kwestie. Alle merken die je opnoemt maken waanzinnig goede versterkers. De één zal niet echt onderdoen voor de ander. Het is eigenlijk maar net wat je zoekt. Dat maakt het ook erg leuk want zo kun je je set een mooie persoonlijke touch geven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.