Hoi ik heb een probleem met Dreamweaver MX 2004, ik kan de instellingen van de BASE (metatag) voor mijn site niet wijzigen,
Tijdens de ontwikkeling van een website, wou ik even testen hoe ik uitkwam als ik gebruik maakte van een metatag genaamd BASE, ik heb uit het bovenstaande menu de volgende optie gekozen : Insert -> Html -> Head Tags -> Base
De volgende tag verscheen in m'n code:
Achteraf wil ik van de BASE metatag geen gebruik maken, maar dreamweaver heeft ergens iets ingesteld zodat alle links zeg maar vanaf de BASE url werken, wat als gevolg heeft dat als ik bijvoorbeeld een frame, afbeelding of link invoeg in een willekeurige pagina hij de URL's op de verkeerde manier neerzet:
Inplaats van bijvoorbeeld deze link :
Plaatst dreamweaver het zo :
Zoals je ziet doet hij de .. (puntjes) weghalen, en zo werkt de website natuurlijk niet meer.
Weet iemand hoe ik de instellingen weer zoals normaal kan instellen?
Tijdens de ontwikkeling van een website, wou ik even testen hoe ik uitkwam als ik gebruik maakte van een metatag genaamd BASE, ik heb uit het bovenstaande menu de volgende optie gekozen : Insert -> Html -> Head Tags -> Base
De volgende tag verscheen in m'n code:
code:
1
| <base href="http://localhost/website/"> |
Achteraf wil ik van de BASE metatag geen gebruik maken, maar dreamweaver heeft ergens iets ingesteld zodat alle links zeg maar vanaf de BASE url werken, wat als gevolg heeft dat als ik bijvoorbeeld een frame, afbeelding of link invoeg in een willekeurige pagina hij de URL's op de verkeerde manier neerzet:
Inplaats van bijvoorbeeld deze link :
code:
1
| <a href="../content/pagina.php">Pagina</a> |
Plaatst dreamweaver het zo :
code:
1
| <a href="/content/pagina.php">Pagina</a> |
Zoals je ziet doet hij de .. (puntjes) weghalen, en zo werkt de website natuurlijk niet meer.
Weet iemand hoe ik de instellingen weer zoals normaal kan instellen?