Toon posts:

[XP] Melding: De schijf in station G is niet geformatteerd.

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik via verkenner naar mijn G schijf browse krijg ik de melding:

De schijf in station G is niet geformatteerd.
Wilt u de schijf nu formatteren?

De G schijf is geen cd rom drive, het is een aparte partie.
Ik wil niet dat de data die er op staat verloren gaat!
Ik heb ontzettend lang naar een oplossing gezocht, maar ik kan er nergens één vinden.
Alle problemen van dit soort die ik tegen kom problemen verwijzen naar een cd rom probleem.

Help!

Verwijderd

Een beetje geschiedenis misschien? Is het een IDE schijf? Als je hem in een andere pc steekt wat zegt hij dan? ...

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 15:43

tweakraiser

I have such sites to show you

Heb je al met FDisk via een MS-Dos floppy diskette bekeken wat voor soort partitie het is?
Misschien kun je met een programma als Partition Magic meer informatie vinden.
Sterkte.
PS normaal gesproken als een partitie vraagt om formateren betekend dat dat er geen gegevens op de schijf aanwezig zijn

Strava | Webdesign

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

tweakraiser schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:24:
<knip>
PS normaal gesproken als een partitie vraagt om formateren betekend dat dat er geen gegevens op de schijf aanwezig zijn
Ik heb al vaker gelezen dat XP wat probleempjes heeft met harde schijven waar door een andere installatie wat op geschreven is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

tweakraiser schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:24:

Ai dat is gewoon niet waar, dat betekend alleen dat windows geen mogelijkheid heeft om met eigen software en drivers de drive kan benaderen. Dit zie je vaak ook bij encriptie als safeguard en dergelijke. Partition Magic kan wel een idee geven wat er wel op de schijf staat maar is geen garantie bij encriptie.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Dit is trouwens het screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/pvrede/niet_geformatteerd.jpg

Ik heb helaas niet het programma partition magic, maar ik ga nu wel even proberen wat er gebeurt als ik FDisk gebruik.

Het begonvorige week met 1 map die het niet meer deed, ik was van plan om juist alles nu te backuppen en alles opnieuw te formatteren en installeren e.d., maar geeft hij dus die foutmelding. G is overigens een partitie van één van de twee harde schijven in mijn pc.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De schijf al eens getest op fouten met een tooltje van de fabrikant?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 15:43

tweakraiser

I have such sites to show you

Twarp schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:26:
[...]

Ai dat is gewoon niet waar, dat betekend alleen dat windows geen mogelijkheid heeft om met eigen software en drivers de drive kan benaderen. Dit zie je vaak ook bij encriptie als safeguard en dergelijke. Partition Magic kan wel een idee geven wat er wel op de schijf staat maar is geen garantie bij encriptie.
Je hebt gelijk ja, maar ik zei ook normaal gesproken met het oog op dat perry890 perongeluk z'n partitie tabel met de setup van winxp gedelete heeft en daarna weer de zelfde partities heeft opgebouwd.
Dit is mij nog weleens overkomen 8)7 , maar goed van fouten moet je leren O-)
@perry: Als je bestandssysteem geen NTFS en bijvoorbeeld FAT32, zou je kunnen proberen om de partitie via linux(knoppix) te benaderen.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakraiser op 05-12-2004 19:45 ]

Strava | Webdesign

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk computerbeheer > disk management en laat weten hoe het daar erbij staat?
Wellicht kan je daar meer uithalen (importeren/whatever).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1