Opstartproblemen en geratel

Pagina: 1
Acties:

• Yerk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-08-2025
Sinds gister kan ik mijn computer niet meer opstarten.
Als ik hem probeer aan te zetten blijft hij hangen bij het allereerste scherm( waar je als je een toets indrukt de bios instellingen kan veranderen) ook hoor ik dan een geratel uit de computerkast komen. Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er eventueel aan kan doen?

Verwijderd

Wat dacht je van je pc kast te openen en 'ns tegaan kijken of je kunt zien/horen waar dat geratel vandaan komt?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Ratelen kan alleen maar komen van de harddisk, voeding, cd-drive, fans. Dat zijn de enige onderdelen met mechanisch bewegende delen. ^^^ Kast openschroeven inderdaad en nakijken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Heb je een sapphire 9800 pro ? Die had een vriend van me eerst ook, en het geratel kwam van het fannetje van de 9800 pro.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-02 20:50
inderdaad, je moet gewoon uitproberen, fan 1 eruit en opstarten, hoor je geratel? is die het niet. fan 1 erin, fan2 eruit enzenz dan cdrom1 cdrom2 hdd1 hdd2 videokaart etcetc

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Wat zijn je specs die je gebruikt? En heb je iets veranderd vlak voordat je je problemen kreeg? En inderdaad open de kast en luitster eens waar het geratel vandaan komt...
Pagina: 1