Toon posts:

AMD64 clawhammer maakt geluid!

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

had hierover al een topic gemaakt bij overige hardware...die is gesloten omdat ik het bij PMG moest zetten..
dus bij deze ..mijn amd64 3200 clawhammer maakt geluid...ik heb op Got gezocht en veel mensen hebben dit probleem met hun processor en de oplossing die er dan staat is : het zijn de spoeltjes dus zet er wat lijm op OF het is koeler.
Nou dat is dus niet bij mij de oplossing want ik had dus eerst een Asus K8V en ben overgestapt naar een K8N-E Deluxe en ben van een zalman 7000(had hem toch niet nodig, want ik clock niet over) :) ..naar een arctic slincer64 ultra tc. En alsnog bleef het geluid uit de richting van de cpu komen....daarna heb ik maar de voeding en videokaart vervangen ...ik had eerst een merkloze voeding en heb nu een tagan 380. en had eerst een sapphire radeon 9800 pro en heb nu een XFX Geforce 6800 LE.
Het geluid komt echt van de cpu af...nu weet ik het 100% zeker...want als het de spoeltjes op de K8V waren...hoe komt het geluid dan weer bij de K8N-E Deluxe? :'( ..het geluid hoor je meestal als je windows opstart of een spel opstart...en zelfs als ik op internet explorer zit en dan scroll ik even...dan hoor je het ook...maar heel zachtjes en minder als bij het opstarten van windows....
Het geluid word echt hoorbaar als je snachts zit te computeren en de kast openstaat...
mijn vraag is....dit geluid dat mijn processor maakt...beinvloed het mijn performance??

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
hmmm ik heb ook wel eens dat ik geluid hoor (ja ik heb ook een 3200 clawhammer) maar volgens mij is het het moederbord hoor. maar ik denk dat het geen kwaad kan ik snap het ook niet wat het is ...

Facts don't care about your feelings

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Het lijkt me niet mogelijk dat een cpu geluid maakt, er zitten geen bewegende delen in en bovendien is het in een computer moeilijk vast te stellen dat een onderdeel geluid produceert. Er zitten een hoop spoelen en condensatoren rond de socket denk dat het _echt_ daarvandaan komt. Controleer het eens door een andere cpu op dat bordje te prikken ;)

Om op je vraag terug te komen, kan denk ik geen kwaad en je performance zal er echt niet door beïnvloed worden :)

[ Voor 15% gewijzigd door Turkish op 05-12-2004 16:06 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat het geluid uit je processor komt. Volgens mij is dat fysiek gewoon onmogelijk. Wat ik me wel zou kunnen voorstellen is dat je processor een dusdanige invloed heeft op de spoeltjes van het moederbord waar hij op zit, dat die gaan piepen.
Ik denk overigens niet dat dit van invloed is op de performance van je systeem. Dit is trouwens makkelijk zelf uit te vinden door met je systeem wat benchmarks te draaien en die te vergelijken met wat je op internet of hier kan vinden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Er werd volgens mij ook iets over interpunctie enzo gezegd! Let daar de volgende keer ook op. O ja, en als een modje je topic sluit, dan is dat ook niet voor niets.

edit:

het was dus niet alleen omdat je hem in PGM hebt gezet, dat kan een mod ook zelf verplaatsen bedenk ik net :p

Anyways, het ziet er dus naar uit dat je je proc maar ff in je vriend zijn pc moet steken om te kijken of hij daar ook geluid maakt. (zie vorige topic)

Verder zal het je "performance" niet beinvloeden

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 16:08 ]

Verwijderd

heb je toevallig ook je speakers aanstaan?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Met veel genoegen je vorige topic gelezen, met die verkoper die beweert dat dat het vollopen en leeggooien van je cache is :D

Als het geen spoeltjes zijn (wat ook ik dacht), kan het een hitteding wezen: uitzetten en inkrimpen onder invloed van warmte kan wellicht wat gekraak produceren. Probeer eens 100% processorbelasting te handhaven, bijvoorbeeld door een DC-client te draaien.

edit:
Ik neem aan dat er koelpasta tussen CPU en koelblok zit?

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 05-12-2004 16:17 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Misschien dom idee. Maar kun je niet met een buisje, rol van lege keukenrol ofzo in je pc gaan luisteren misschien kun je dan beter horen waar het vandaan komt.
Weet je tenminste zeker of het de cpu is of niet.

Verwijderd

lol.. Het is het circuit (mosfets + spoeltjes) dat de processor voedt. Steeds als de processor wat doet trekt hij stroom en dat hoor je bij heel veel mobo's. Het is vrij normaal en knap irritant idd. Niks aan te doen helaas.

lol @ cache btw.. omfg |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 16:15 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:32

Thandor

SilverStreak

Probeer eens heel goed te luisteren. Misschien met een koker tegen je oor zodat je op een specifieke plaats kunt luisteren. Probeer het dus met een koker van een pleerol of van keukenpapier o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://www.acdejong.com/Admin/upload_images/keukenrol.jpg ;)

Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)?
Sissende moederborden

Volgens mij zijn het gewoon deze dingen :
Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/shuttle21.jpg

Factoren m.b.t. pieptonen o.i.d. :
• Kwaliteit voeding (juiste voltages)
• Temperaturen
• Bij gebruik van onderdelen die veel energie verbruiken meer kans op pieptonen
• Kwaliteit van de gebruikte onderdelen op het moederbord

Grumbl @ Neo666, ik moet eerder op "Verstuur bericht klikken" :P

[ Voor 58% gewijzigd door Thandor op 05-12-2004 16:23 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Sinds ik een Maxtor DM10 200GB heb heb ik d'r ook "last"van, en dat valt echt te verhalen op die maxtor.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:00:
hallo,

had hierover al een topic gemaakt bij overige hardware...die is gesloten omdat ik het bij PMG moest zetten..
Lees aub alle punten die ik in de sluitpost zette van je andere topic:
dion_b in "AMD64 3200 begint echt irritant te worde..."
- ga in het juiste subforum op zoek, Overige Hardware is geen dumpbak
- let op je taalgebruik, hoofdletters, spelling, interpunctie en grammatica zijn er niet voor de lol
- probeer eens structureel te werk te gaan
- volg de tips van anderen op als je zelf vindt dat je hulp nodig hebt van mensen met verstand...
Je bent niet op zoek gegaan, ik kan weinig structuur herkennen in je post, maar dat kan ook komen doordat je het bijna onleesbaar slordig schrijft, en ipv tips van anderen uit te proberen herhaal je gewoon wat je al schreef :X

Daar komt nog bij:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Je topic is dicht en je vindt het duidelijk onterecht en je bent kwaad! Je wil nu gelijk een topic openen erover. Doe dat niet.

Vaak is het namelijk niet zo. In een sluitmessage staat als het goed is duidelijk wat er fout is, en wat je er aan kan doen. Lees die eerst rustig door en lees de links naar wat FAQ's, of volg de raad op. Open je toch een topic met een schreeuwerige topictitel en met een inhoud die echt nergens op slaat zonder dit topic doorgelezen te hebben, kan dat resulteren in een officiële waarschuwing.
Kortom, tijd om eerst eens diep adem te halen en even alles voor jezelf op een rijtje te zetten, dan daadwerkelijk de tips van anderen uit te proberen, dat vergelijken met wat in andere topics geschreven is.

Pas als DAN nog iets onduidelijk is een nieuwe topic openen, maar dan geheel conform de GoT Huisregels

Doe je een van deze dingen niet, dan gaat een volgend topic net zo hard op slot en riskeer je een Officiele Waarschuwing :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.