Toon posts:

Speedtouch 510 icm Tiscali netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele maanden heb ik een Tiscali Family abonnement. Ik maak gebruik van het eigen netwerk van Tiscali, dus niet via de KPN. Ik heb altijd gewerkt met een Zyxell Prestige 650 modem. Dit modem is stuk en in de plaats daarvoor heb ik een Speedtouch 510 (v4) aangeschaft. De combinatie Tiscali netwerk en Speedtouch schijnt niet de beste te zijn. In ieder geval niet met de standaard opties die het modem biedt. Mijn probleem:

Ik krijg simpelweg geen verbinding met het internet. Op het modem knippert het @ teken oranje. In het modem zelf staat er bij de statistieken dat ik verbinding heb met het internet, maar er is iets down. Sry kan dat nu even niet nakijken, maar dacht dat het iets met LINK was. De verbindingssnelheid die in het modem wordt aangegeven is onjuist en varieert naar gelang de
oplossingen die ik probeer. Het moet 60xx/768 zijn maar wat er in het modem aangegeven wordt varieert van 4000/96 tot 5500/196 of iets dergelijks.

Normaal gesproken worden de Speedtouch modems niet op het Tiscali netwerk gebruikt en worden ze ook niet standaard uitgeleverd bij de abonnementen die via het eigen Tiscali netwerk gaan.(Wel als het via KPN gaat). Ik heb gehoord dat het wel degelijk mogelijk is om een Speedtouch te gebruiken op het netwerk van Tiscali zelf. Graag zou ik van jullie willen horen hoe
jullie de verbinding tot stand hebben gebracht.

Oplossingen die ik zelf heb geprobeerd:

Modem Firmware geupdate naar versie R4.2.7 http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe

Nieuwste bijbehorende configuratietool gebruikt: http://www.speedtouch.nl/downloads/510R427_config_05.exe

Aangepaste modem configuratie instellingen geladen http://www.tijdhof.nl/tc/...hoa_router_tiscali_01.ini

(speciaal voor Tiscali gebruikers) Maar ook met de originele config werkt het internet niet. Het @ teken blijft oranje knipperen.

Het oude firmware en configuratietool boden geen opties om het modem te configureren voor het Tiscali netwerk. Nu, met de nieuwe firmware en configtool kan dit wel. Ik hoef nu ook geen gebruikersnaam en wachtwoord meer in te voeren in het modem, iets wat met het oude modem ook niet hoefde. Ziet er allemaal dus goed uit, lampjes branden nu dan ook constant groen, alleen de verbindingssnelheid klopt nog niet en ik heb nogsteeds geen internet.

De heldesk van Tiscali wilde geen verder advies geven dan de firmware te vernieuwen. Omdat ik problemen heb met en ander modem dan standaard werd geleverd bij het abonnement, helpen ze je niet verder....

Zou ik misschien, door het laden van diverse configuratie bestanden en firmwares, het modem van slag hebben gebracht? Een complete harde reset van het modem heb ik nog niet gedaan (fabrieksinstellingen herstellen door met de aan- en uitknop te spelen...)

Op de forums kan ik maar bar weinig vinden over dit probleem. Zijn er mensen die hetzelfde hebben gehad en mij een paar tips kunnen geven?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

ISDN OF PSTN netwerk? Splitter bij het ISRA punten? Dat zou misschien elke keer het verschil in snelheid kunnen verklaren als die niet dichtbij het isra punt zit in combinatie met slechte bekabeling.

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:47:
ISDN OF PSTN netwerk? Splitter bij het ISRA punten? Dat zou misschien elke keer het verschil in snelheid kunnen verklaren als die niet dichtbij het isra punt zit in combinatie met slechte bekabeling.
Ik heb een analoge telefoonlijn. Sinds november heeft Tiscali haar snelheden voor 2 maanden gratis verhoogd. Normaal had ik 2048/320 nu dus iets van 6000/768. Welllicht dat die hogere snelheden niet altijd haalbaar zijn zoals je zegt. Ik woon in Leiderdorp en hier schijnen we een slecht netwerk te hebben. Ik denk persoonlijk niet dat het daar wat mee te maken heeft. Temeer omdat ik ook geen verbinding heb met het internet op de lagere snelheden die in het modem worden aangegeven. Splitter e.d. zijn in orde. Nooit prolemen mee gehad. Kabels nog even nagekeken, zit allemaal prima :)

• MBV
  • Laatst online: 20-02 17:31

MBV

Ik zou die harde reset eens proberen, kan nooit kwaad.
Daarna zou ik het volgende doen:
- nieuwste firmware installeren
- instellingen met configuratie-tool proberen goed te zetten
- checken of je verbinding hebt

Werkt dat niet, dan zou ik eens naar de configuratiepagina op je modem zelf gaan (volgens mij 192.168.0.1 of 192.168.0.254, kan ook 192.168.1.1 zijn). Vervolgens de standaardinstellingen laden en datgene wijzigen wat je van tiscali hebt gekregen.

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Je schreef dat je een analoog 4 porter heb. Dan moet er in het typenummer (geen serie- dus) van je speedtouch "603MP" voorkomen anders kan je hem omgaan ruilen want dan heb je of een isdn versie of geen 4 porter in je bezit. Iets in de geest van DSLBA603MP. Dat nummer vind je terug op de onderkant van je speedtouch. En dat werkt dus niet lekker in combinatie met een analoog netwerk. Maar dat zal wel goed zitten lijkt me. Maar als je dus een ander nummer tegen komt of eentje zelfs me 3EC ( zijn ouwe dingen die het niet langer dan een jaar uithouden bij intensief gebruik)
Kweet niet wat die dingen doen als je ze verder van verschillend netwerk aansluit.

[ Voor 5% gewijzigd door lSltAlKeR op 06-12-2004 03:01 ]

Speedtouch freak