Toon posts:

Speedtouch 510 dood aan het gaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier voor mijn ADSL verbinding een Speedtouch 510 staan, is nu ongeveer een half jaar oud omdat mijn andere modem kapot was. Deze heeft een tijdje goed gewerkt, maar geeft nu kuren.

De situatie is als volgt: Lijn van de splitter naar de modem (vrij lang, 15m?), dan een kabeltje naar m'n switch, en vanaf daar naar alle computers. Een dag of drie terug begonnen er echter problemen op te treden, internet klapte eruit. Ik kon ook niet meer bij de modem komen (Via 10.0.0.138) en alleen het eraf halen van de stroom en weer aansluiten hielp. Het heeft toen een tijdje goed gedraaid, maar gisteren is het er tot twee maal toe wéér uit geklapt. Om een defect in m'n switch uit te sluiten heb ik ik die er tussenuit gehaald, maar een kwartiertje geleden was het weer raak :/

Nu kan ik weer gewoon internetten, maar goed is het toch niet. De frequentie waar dit mee gebeurt wordt steeds hoger en daarbij komt nog eens dat al m'n NAT instellingen weg zijn als de stroom eraf gaat. Is dit ding nu dood aan het gaan of...?

Ik haal opzich wel de volledige snelheid van m'n abbo (~240kb/s, Planet Internet) zolang ik verbinding heb. Het geheel heeft een tijd goed gewerkt, en ook met m'n vorige modem heb ik nooit problemen gehad tot dat stuk ging, en ik heb nou toch al bijna 3,5 jaar ADSL.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01

TheBorg

Resistance is futile.

Piept ie?

Verwijderd

Topicstarter
Piepen? Als in geluid voortbrengen? Niet voorzover ik weet, hij staat op een meter of 2 van m'n PC, en als ik er naast sta om de stekker eruit te trekken hoor ik ook niks.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01

TheBorg

Resistance is futile.

Veel Speedtouch 510's beginnen te piepen en gaan dan dood. Je moet wel goed luisteren (oor er bijna tegenaan).

Je zou het ding met een kabel rechtstreeks aan een PC kunnen hangen en dan 10.0.0.138 pingen. Als je dan packet loss ziet dan gaat ie stuk.

Verwijderd

Ik heb ook een speedtouch maar geen problemen. Hij piept wel. Is dit een voorteken dat hij binnenkort het loodje legt?

Verwijderd

Goeie kans dat die binnen kort overlijdt (beide modems). Vaak worden ze ook erg warm voordat ze kapot zijn. Als je tegn de juiste persoon op de helpdesk meld dat je modem piept, is de kans groot dat die hem laat vervangen.

Verwijderd

Maar deze ethernet modem is nu 1.5 jaar oud. Bij het overstappen op een andere provider kreeg ik geen nieuwe modem omdat ik er al één had. Kan me niet voorstellen dat ik er nog garantie op heb. Heb destijds nog 60 euro bij moeten betalen voor een ethernet modem.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even heel goed geluisterd, piepen doet ie niet. Hij wordt wel vrij warm, hij stond in een hoek en het deel wat echt in de hoek stond werd het warmst, dus ik heb m nu vrij gezet. Mischien dat ie eruit knalde door de hitte :?
Als ik zeg warm dan heb ik het niet over 50 graden ofzo, ik kan m nog met gemak vasthouden op dat punt. Ik heb inmiddels al een uptime van drie kwartier B)

En dit ding komt noch van m'n provider, noch van KPN. Het USB ding wat ik 3,5 jaar geleden kreeg ligt hier al 2,5 jaar stof te verzamelen :)

edit:
1000x 32bytes gepinged, 0 loss.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 16:46 ]

Pagina: 1