Toon posts:

Kleurprobleem na gebruik Wecare cartidges.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net voor het eerste de cartridges in mijn Canon I865 verwisseld.
Ik heb de originele cartridges vervangen door cartridges van Wecare omdat deze wereden aangeraden als een goed alternatief.

Echter na het vervangen van de kleurencartirdges zijn de kleuren in printjes totaal veranderd. Niet een beetje anders wat ik misschien nog wel verwacht had van de niet originele cartridges maar echt volslagen anders.

De kleuren zijn extreem flets, oftwel erg licht en kleuronecht. Ik kan geen heldere kleuren meer printen zoals bijvoorbeeld rood. Rood wordt op printjes oranje of roze achtig. Ook fel en donkerblauw zijn niet meer mogelijk. Deze kleuren worden ondefineerbare grijsgroenlichtblauwe kleuren.

Wat kan hier aan de hand zijn als ze kleuren zo extreem afwijken ?
Is het een probleem met de cartridges of misschine met de instellingen van de printen/ drivers ?

Is er een manier op dit op te lossen ?

Ik heb dus de volgende cartridges van Wecare in de Canon I865 gestopt:
W-BCI-6Y
W-BCI-6PM
W-BCI-6PC
W-BCI-6B
WE4230

Voor zovel ik kan beoordelen de correcte cartridges hoewel er nu wel twee kleuren bij zijn met photoprint inkt varieteit (magenta en cyan) maar dat zou de kleuren toch niet zo dramatisch moeten beinvloeden dacht ik ?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

AzzKickah

06-CENSORED

Weet niet hoe dat kan maar heb je al wel een keer geprobeerd om die dingen te reinigen en uit te lijnen en zo?

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:35:
Weet niet hoe dat kan maar heb je al wel een keer geprobeerd om die dingen te reinigen en uit te lijnen en zo?
Ik heb de diepreinigingsoptie van de printer eigenschappen gebruikt om te kijken of dat hielp maar het had geen effect.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:32:
De kleuren zijn extreem flets, oftwel erg licht en kleuronecht. Ik kan geen heldere kleuren meer printen zoals bijvoorbeeld rood. Rood wordt op printjes oranje of roze achtig. Ook fel en donkerblauw zijn niet meer mogelijk. Deze kleuren worden ondefineerbare grijsgroenlichtblauwe kleuren.

Voor zovel ik kan beoordelen de correcte cartridges hoewel er nu wel twee kleuren bij zijn met photoprint inkt varieteit (magenta en cyan) maar dat zou de kleuren toch niet zo dramatisch moeten beinvloeden dacht ik ?
Magenta != rood
blauw != cyan

Magenta is een soort van roze-achtig rood, en cyan is een hele lichte blauw. Waarschijnlijk ligt je probleem daar :)

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
Douwe Jan schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:39:
[...]
Magenta != rood
blauw != cyan

Magenta is een soort van roze-achtig rood, en cyan is een hele lichte blauw. Waarschijnlijk ligt je probleem daar :)
Cyan en Magenta waren de originele kleuren die erin zaten (volgens mij vrij standaard bij printers) en ik heb ze dus vervangen door photo-magenta en photo-cyan. Ik verwachte dat dat de kleuren zou verlevendigen en niet dat het ze dramatisch zou veranderen.

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb ook altijd Wecare gebruikt, en altijd tevreden geweest. Nu wel over gegaan naar een
ander merk "Lifesaver". ( prijstechnisch niet om de kwaliteit)
Maar ik heb het ook een keer gehad met Wecare, maar dat was meer mijn eigen schuld, de luchtopeningen waren nog gesloten dus de cartidges konden geen inkt afgeven. In ieder geval niet voldoende. Misschien is dat ook wel bij jou zo. Het is maar een tip.

P.s.
En de code van Wecare is b.v blauw, WEC 4231 misschien heb je wel de verkeerde serie

[ Voor 12% gewijzigd door Montana op 05-12-2004 14:50 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Foutje dus,
Photo- magenta en Cyan zijn lichtere (fletsere) varianten, zodat er gelijkmatigere kleurverlopen kunnen worden gemaakt. Deze zijn bedoelt als aanvulling op Cyan en Magenta, niet als vervanging. Geen wonder dat alles lichter wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:50:
Foutje dus,
Photo- magenta en Cyan zijn lichtere (fletsere) varianten, zodat er gelijkmatigere kleurverlopen kunnen worden gemaakt. Deze zijn bedoelt als aanvulling op Cyan en Magenta, niet als vervanging. Geen wonder dat alles lichter wordt.
Hoe can je ze nou als aanvulling gebruiken ? Het is niet alsof er nog extra ruimte is voor twee extra cartridges. Ik begrijp niet hoe dat moet werken ?!

Verwijderd

Je kunt in jou printer de Photo cyan en Photo magenta niet gebruiken. Je printer is daar niet voor gemaakt. Als je deze lichtere kleuren gebruikt worden je printjes flets Deze inkten worden gebruikt in printers die met 5 kleuren plus zwart printen.

Je zult ze dus moeten vervangen door cyan en magenta daarna moeten je prints weer OK zijn
Maar de kans is groot dat je prints er toch wel anders uitzien dan prints met canon inkt, dit zou je kunnen oplossen door een kleurprofiel te gebruiken, hiervoor moet je kijken op de site van de inktproducent.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:02:
Je kunt in jou printer de Photo cyan en Photo magenta niet gebruiken. Je printer is daar niet voor gemaakt. Als je deze lichtere kleuren gebruikt worden je printjes flets Deze inkten worden gebruikt in printers die met 5 kleuren plus zwart printen.
Aarghh, ik moet even iemand slaan geloof ik. Ik was door diegene verteld dat je de standaard cartridges kon vervangen door de photo versies en dan een levendiger printje zou krijgen.

Hmmm, ik ga hem slaan met de rekening van de cartridges denk ik.
Pagina: 1