[XP] Intel INF Chipset Software nog nodig met 865?

Pagina: 1
Acties:

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-04 20:55
Na ik een clean install heb gedaan met XP met geïntegreerde SP2, zie ik in Device Manager dat alle computer/chipset componenten zonder fouten worden gedetecteerd.
Is het nu alsnog nodig om de Intel INF/Chipset Sofware te installeren?
M'n chipset is 865G.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Dat er geen gele vraagtekens staan wil nog niet zeggen dat alle drivers ook juist geinstalleerd zijn. Zo zal XP bijvoorbeeld het AGP gedeelte van een chipset welke hij niet herkend gewoon installeren als Standard PCI-toPCI bridge (o.i.d.), echter werken dan de AGP functies niet. Als je twijfelt draai je toch gewoon even de laatste INF-update eroverheen, kan op zich niet zoveel kwaad lijkt me.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je pc met alle updates normaal functioneert lijkt het me niet zo noodzakelijk, maar je zou het zoals hierboven gezegd toch even doen, al zou het snelheidsverschil minimaal zijn. Ik heb even SP2 uit je titel gehaald :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-04 20:55
Ja, ok. 'k Had er SP2 bij gezet omdat ik meen te herinneren dat t/m SP1 wat chipset-onderdelen niet goed herkend werden. 'k Dacht dus dat Microsoft misschien met SP2 vernieuwde chipset-ondersteuning heeft toegevoegd.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
In-box drivers worden in service packs in principe niet geupdate, behalve als ze crashes of instabiliteit veroorzaken.

Verwijderd

Zou zeker de laatste drivers bij intel zelf downloaden. Er zijn hier en daar nog wel eens programma's die niet optimaal draaien met de MS drivers. Wat trouwens ook een aanrader is, de Intel Application Accelerator wanneer je programma's gebruitk die veel HDD verkeer genereren. Kan redelijke performance verbetering geven.
Pagina: 1