[ADSL router] SMC 7401 BRA, ip kwijt :S

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Ik heb hier een SMC 7401 BRA liggen die het altijd goed gedaan heeft, maar gisteravond deed het internet het ineens niet meer, dus ik heb zo'n beetje alle instellingen die ik kon bedenken geprobeerd aan te passen, zonder resultaat...

Als laatste optie heb ik "Reset to factory standard" gedaan, en dat blijkt nu een stomme keuze te zijn geweest, want ik kan de router niet meer benaderen :'(

Het oude IP adres was 10.0.0.138, ik heb een keer de firmware geflashed. Het standaard ip adres is 192.168.1.1
Maar die ip adressen werken geen van beide (ook niet als ik mijn ipadres aanpas naar 10.0.0.150 of 192.168.1.10 (in ieder geval in die range))...
Ik heb hem aan een netwerk hangen met DHCP server, maar de DHCP server heeft hem geen ander IP adres gegeven. Als ik hem los aan mijn pc koppel werken de ip adressen ook al niet.

Het modem met de usb uitgang aan mijn pc koppelen werkt ook al niet, hij ziet hem wel, installeert de drivers. Dan krijg ik een nieuwe Lan-Verbinding. Maar de kabel van de lan verbinding is dan weer niet aangesloten

Op de site van SMC staat deze router helemaal niet meer, alleen een V.2 versie van hetzelfde type, en in het boekje staat helemaal niks over dit soort problemen (of wat voor problemen dan ook)

Heeft iemand een idee wat ik moet doen of wat ik nog meer kan proberen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Download Wotweb, daarmee kan je een reeks van IP-adressen scannen :). Dan hoef je alleen maar de meest waarschijnlijke adressen in je browser te checken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Dat tooltje lijkt niet te werken :S
Ik heb op het moment 3 netwerkverbindingen

1 = 10.0.0.153 = lokaal netwerk, internet aansluiting
2 = 192.168.1.5 = test om bij dat ding te komen
3 = usb netwerk = niks... niet aangesloten

De ADSL router die ik nu gebruik heeft een HTTP interface, maar dat tooltje vindt hem niet eens...
Ik heb de range 10.0.0.1-10.0.0.254 & 192.168.1.1-192.168.2.254 gescanned, op 10.0.0.136 zou hij iets gevonden moeten hebben (ik scan op poort 80)

Misschien omdat dat ook de gateway is op netwerkverbinding 1... Maar hij vind op de normale IP range in ieder geval geen bestaande adressen :(

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 18:39

REPLAY

Tik een eitje

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 22:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is het standaard IP van die SMC dingen niet 192.168.2.1? Hier tenminste bij 2 van die routers wel. Daarnaast moet je je eigen computer eens gewoon als DHCP-client instellen en elke andere DHCP-server uitschakelen, dan hoor je een IP van die router te krijgen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:38

samo

yo/wassup

Wat je kan doen: verbind het modem, reset het, zet op de pc ip automatisch verkrijgen uit, dan start -> uitvoeren _-> cmd -> ipconfig -> kijk naar het adres dat bij je Standaard Gateway staat. Dat is het ip van je router.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1