Toon posts:

[XP] PnP bios extensie verdwenen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden voor niet nader te noemen redenen in win xp pro computerbeheer onder: oplsag/verwisselbareopslag/media/bibliotheken/generic dvdrom
(laatstgenoemde is een virtuele drive van damontools), onder eigenschappen/beveiliging/hoofdgebruiker, het veld lezen op "weigeren" gezet.
Wil ik nu alcohol 120 istallen, komt die met een error, en blijkt dat in apparaatbeheer/systeem apparaten het veld PNP bios extension WEG is. Hierdoor hebben programma's als D tools en alcohol 120 een probleem dat ze de miniport en de busdriver niet vinden kunnen...
Ik hoop dat iemand mijn verhaal nog kan volgen en mij kan helpen mijn PnP bios extension weer in mijn systeem apparatenlijst te krijgen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens de drivers opnieuw geinstalleerd? Service Pack 2 wellicht opnieuw gedaan?

Ik zet je OS nog even in de titel conform Windows Operating Systems - Policy. Ook pas ik deze een beetje aan.
probleem PnP bios extension > [XP] PnP bios extensie verdwenen?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
@sanfranjake

Welke drivers moet ik dan opnieuw installeren? In het register staat de busdriver en de miniportdriver nog wel onder:
Dezecomp/hardware/system/currentcontrolset/control/enum/root/sustem/0003

Servicepack 2 heb ik erop gehad maar beviel me niet (teveel processen) en staat er daarom niet meer op.