iemand logt in met mijn MS-passport

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 13:23
ik ben er achter gekomen dat mijn vriendin haar MSN account gebruikt wordt door iemand anders. Ze krijgt regelmatig de melding dat ze ergens anders aangemeld is. Toevallig gebeurde het vanmiddag dat haar account "online" kwam terwijl ze naast me stond. Toen ik vervolgens "hoi" tikte had de betreffende persoon ook nog het lef om "hoi" terug te tikken. Pas toen ik zei dat ik wist dat het niet mijn vriendin zelf was ging de acount weer offline. Kan ik er achter komen wie er inlogt onder haar naam?

Natuurlijk kan ik het wachtwoord wijzigen, en dat zullen we dan ook doen, maar ik wil graag weten wie de persoon is die haar account misbruikt.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heeft ze automatisch aanmelden misschien ergens aanstaan?

Je kan toch wel nagaan wie het wachtwoord weten? (ik neem aan dat ze het zelf aan anderen verteld heeft)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Stap 1:
Laat haar beginnen met het wijzigen van haar wachtwoord.

Stap 2:
Daarna het wijzigen van de geheime vraag (kies er zelf een).

Stap 3:
Wachtwoord onthouden uitschakelen.

Stap 4:
Automatisch inloggen op pc's die niet in haar bezit (lees: thuis) zijn uitzetten.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Heras
Dat had ik zelf ook al bedacht, maar het stomme is dat ze nooit ergsn anders aangemeld is geweest, behalve hier bij mij thuis.

Haar wachtwoord lag wel voor de hand, dus via trial-error heeft iemand het misshcien achterhaald.

Maar kan ik er op één of andere manier achterkomen WIE het was?

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Dit heb ik ook gehad, maar ik wist wie het was. Wat ik niet weet (en wel zou willen weten) is hoe hij aan mijn wachtwoord kwam).
Ik heb toen nl ook meteen mijn wachtwoord & geheime vraag veranderd, maar dat wist die ***** weer te achterhalen, tot 2x toe. Daarna heb ik 'm nogal verrot gescholden op msn wat er in resulteerde dat hij mijn wachtwoord voor me veranderde en ik niet meer op MSN en HotMail kon komen. Ik heb toen maar een nieuwe email account & .netpassport aangemaakt ergens waar het niet zo snel te hacken valt.
Mijn advies: Gebruik gewoon geen @hotmail acounts meer, maar bv een account bij je provider. Dit gaat net zo goed en is gewoon een stuk veiliger.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 12:49
Als ik jouw vriendin was (maar dan zou ik eerst een operatie moeten ondergaan :P ) zou ik héél snel dat wachtwoord wijzigen voordat die 'lolbroek' dat doet voor je, met alle gevolgen vandien.

Verder geen idee wie het was of hoe je daar achter kan komen.

Ik denk dat het best wel riskant was om te zeggen tegen die persoon dat je wist dat het niet je vriendin was. Misschien heeft ie het wachtwoord al veranderd.

edit: da fox was me voor

[ Voor 5% gewijzigd door stefan001 op 05-12-2004 14:30 ]

• Heras
Ik ben er net achtergekomen dat haar wachtwoord ook snel veranderd is. En de geheime vraag heb ik zomaar een hoop willekeurige tekens bij opgegeven, omdat ik dat te fraude-gevoelig vond...

De account wordt alleen gebruikt voor msn, dus de mail is niet zo'n probleem.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tja.. log in als iemand anders, doe alsof je denkt dat je met je vriendin praat, en probeer een filetransfer te starten, bijv om een fotootje te verzenden ofzo. En tik tijdens verzenden netstat -a in, en kijk met welk ip-adres je connectie maakt. Probeer dat ip-adres te zoeken in mails bij je vriendin ofzo. Redelijke kans dat het een bekende is. Anders kan je misschien nog naar de abuse van de betreffende provider mailen, maja.. of dat wat uithaalt betwijfel ik eigenlijk.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:50
Heras schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:30:
Ik ben er net achtergekomen dat haar wachtwoord ook snel veranderd is. En de geheime vraag heb ik zomaar een hoop willekeurige tekens bij opgegeven, omdat ik dat te fraude-gevoelig vond...
Tsja, dan heb je een probleem :).
Heras schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:13:maar ik wil graag weten wie de persoon is die haar account misbruikt.
Het achterhalen van diegene die steeds inlogt is vrij lastig. Je zou kunnen proberen het ip-adres te achterhalen door een bestand te versturen, en vervolgens met "netstat" het ip-adres te bekijken. Maar dan heb je een ip-adres, waar je verder niets mee kunt. Evt. kun je nog een mailtje sturen naar MSN.

..:: ::..

• brokenp
  • Laatst online: 22:54
Je kan het IP proberen te traceren van degene tegen wie je praat. Doe dit door in de commandline in te typen Netstat. Ga hierna praten met je vriendin als je weet dat het niet je vriendin is.
Typ hierna weer netstat in en kijk naar de verschillen. 1 van deze IPs is degene die je vriendin's MSN overneem.
Je kan hier nu een provider bij zoeken.

Probeer met diegene te praten alsof je niet weet dat het je vriendin niet is, en kijk of het een bekende is...

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

MadMurdock schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:33:
Tja.. log in als iemand anders, doe alsof je denkt dat je met je vriendin praat, en probeer een filetransfer te starten, bijv om een fotootje te verzenden ofzo. En tik tijdens verzenden netstat -a in, en kijk met welk ip-adres je connectie maakt. Probeer dat ip-adres te zoeken in mails bij je vriendin ofzo. Redelijke kans dat het een bekende is. Anders kan je misschien nog naar de abuse van de betreffende provider mailen, maja.. of dat wat uithaalt betwijfel ik eigenlijk.
Gaat niet lukken, met de nieuwe MSN('s) gaat dit (normaal gesproken) allemaal via een MSN-server. Dus geen directe connectie. Netstat zal dus nooit werken.

I see dead pixels...

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:50
jotheman schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:38:
[...]
Gaat niet lukken, met de nieuwe MSN('s) gaat dit (normaal gesproken) allemaal via een MSN-server. Dus geen directe connectie. Netstat zal dus nooit werken.
offtopic:
File-tranfers gaan bijvoorkeur p2p omdat microsoft anders extreem veel dataverkeer over zijn servers zou krijgen. Alleen als routers/firewalls in de weg zitten gaan transfers over de msn-server (traaaag)

@TS: Nogmaals, ookal heb je het ip-adres, je hebt geen poot om op te staan. Bewijs jij maar eens dat die account werkelijk van je vriendin is.

..:: ::..

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-08 00:20
gebruik dmsn> www.mercury.to Als je hier een filetransfer doet krijg je het ip adres van de andere persoon te zien.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 18:30
Shailesh schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:47:
gebruik dmsn> www.mercury.to Als je hier een filetransfer doet krijg je het ip adres van de andere persoon te zien.
netstat-a werkt ook goed hoor met de gewone msnM ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Stuur anders gewoon een mailtje naar abuse@hotmail.com ..... Het is in ieder geval niet verstandig om het recht in eigen hand te nemen. Als je je password en geheime vraag niet ingewikkeld genoeg maakt loop je altijd dit risico...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.