Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Mijn broertje heeft gisteren een mp3 speler gekregen. Het bleek de mp3 speler van de aldi te zijn. Nu heeft hij hem een dag en dat ding is zo gammel als het maar zijn kan.

Nu wil hij hem terugbrengen en een andere mp3 speler gaan halen. Heeft er iemand hier misschien een aanbeveling?

Zelf zat ik denken aan de iRiver IFP-190 TC 256MB, Deze is nu bij de dixons te koop voor €110,-. Ik heb zelf twee jaar geleden een mp3 speler gekocht en toen was dit een hele goede. Ik heb de laatste tijd de markt niet echt gevolgd dus weet niet of er nog andere goede spelers zijn voor dat geld.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:40

Scott

Ik ben, dus ik tweak

De speler waar jij over zit te denken heb ik, zo'n 3 maanden geleden gekocht. Toen was hij € 150. Ik raad je die zeker aan. Hij is klein, niet batterijvretend, makkelijk in gebruik. Enige nadeel is, vind ik, dat het geen stick is, je moet de nummers met een kabeltje overzetten. Maar voor de rest zeker aan aanrader!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou zeggen, ga voor die iRiver.
iRiver staat bekend om zn goeie kwaliteit.
Een vriend van me heeft deze ook, en het geluid is erg goed. Voelt stevig aan, en heeft in vergelijking met die goedkope dingen een mooie interface

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Beetje zoekwerk doet wonderen, kijk eens op mp3man.nl ofzo. Die dingen van de blokker en kijkshop geven opzich ook wel waar voor het geld. Maar dit kun je zelf zo uitvinden hoor.

Verwijderd

Die iriver is wel een goed ding ja, heb zelf de 128 mb versie van die gehad.

Creative muvo (v200, n200, TX) is misschien ook wel leuk, niet duur, veel geheugen, stevig. Deze kan je in veel gewone winkels vinden, alleen deze spelers hebben iets minder mogelijkheden.

mp3spelers.nl heeft op het moment ook een erg leuke aanbieding http://www.mp3spelers.nl/?produkt&id=183 de 512 mb mobiblu dah-1200 voor 99 euro. Relatief onbekend merk, maar schijnt toch wel goed te zijn, over de dah-1000 kun je wel veel vinden op GoT.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:54

St@m

@ Your Service

Nou, lijkt me duidelijk dat je voor die mobiblu gaat.
Ik heb zelf de 256MB versie en daar heb ik drie of vier maandjes geleden 170 euro voor betaalt (en dan is het altijd lullig als je zoiets leest)
Maar hij bevalt uitermate goed, heeft ook OGG support volgens mij. Goed geluid, radio enz enz

Edit: Ik denk dat ik hem zelf wel even haal :D Dan zet ik mijn 256MB versie wel te koop :P

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 05-12-2004 14:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• scorpio81
Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen de degelijkheid van een iriver en miblubu. Dit omdat de iriver toch langer met een batterij meegaat, geluidskwalitieit lijkt me beter en hij lijkt me ruboester.

De miblubu heeft natuurlijk weer een dubbele zo grote opslag en is goedkoper. Wat zouden jullie doen? (ik zou graag argumenten horen).

Verwijderd

scorpio81 schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:25:
Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen de degelijkheid van een iriver en miblubu. Dit omdat de iriver toch langer met een batterij meegaat, geluidskwalitieit lijkt me beter en hij lijkt me ruboester.

De miblubu heeft natuurlijk weer een dubbele zo grote opslag en is goedkoper. Wat zouden jullie doen? (ik zou graag argumenten horen).
Je geeft zelf al aan waar de keuze tussen is, ga je voor kwaliteit of je kies je voor opslagruimte?
Hoelang moet de mp3 speler meegaan? Onder welke omstandigheden gebruik je hem?

Uiteindelijk zullen wij de keuze voor je niet kunnen maken, dat zul je echt zelf moeten doen.

• St@m

St@m

@ Your Service

Tja, ik heb zelf geen Iriver dus daar kan ik niet over oordelen. Maar als je even in het grote Mobiblu-dah 1000 topic kijkt zul je zien dat er 100-en tweakers heel tevreden zijn met hun mobiblu-dah 1000. Een vriend van mij heeft de dah-1000 ook en hij en ik zijn het er over eens dat de 1200 beter en mooier is dan de 1000.

Volgens mij maakt het ook helemaal niets uit wat je koopt, een I-river of een Mobiblu
Ik ziet het altijd als 2 spijkerbroeken.
Een G-star is een goede broek, je betaalt je alleen wel scheel, een Lee is ook een goede broek, maar die is wel goedkoper.
Het ligt er maar net aan welk merk het meest gehyped wordt heb ik het idee.
En als laatste duurder =! beter.
Ik heb een duidelijke voorkeur voor de Mobiblu, maar dat had je waarschijnlijk al begrepen :)

[rml][ MP3 Speler] MobiBLU DAH-1000 deel2[/rml]
MobiBLU DAH 1200 Ogg Vorbis
[rml][ MP3 Speler] MobiBLU DAH-1000[/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 05-12-2004 15:06 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• RoD
  • Niet online

RoD

ik vind het niet erg te vergelijken met 2 spijkerbroeken.
er zit gewoon verschil in kwaliteit, en daar betaal je voor.
dus duurder=wel vaak beter

Verwijderd

Die mobiblu aanbieding vind ik zelf eigenlijk ook wel heel interressant, dus heb er zelf ook net een besteld. Mijn iaudio4 (256mb) is vorige week defect geraakt, met een beetje geluk krijg ik een nieuwe (ipv reparatie), kan ik die mooi verkopen :*)

Dus als ik hem heb kan ik wel uitspraak doen over de kwaliteitverschillen tussen dure en goedkope merken. De voordelen van de mobiblu t.o.v. de iaudio4 zijn iig de ogg support en de dubbele hoeveelheid geheugen.

En de batterijduur die daar staat zegt ook weinig, de iaudio4 heeft het na 8 uur ook wel gehad met zijn batterij (goed ingewerkte GP 800mah) en mijn oude iriver haalde ook maar iets van 8 uur met een AA ipv de geclaimde 20 uur, en nee ik ben niet doof en het volume komt vrijwel nooit boven de 50%. En van de mobiblu heb ik gelezen dat deze de 9 uur wel haalt.

Iriver vind ik tegenwoordig nogal gehyped, overal te krijgen en 5 modellen met een iets ander uiterlijk zonder veranderingen aan de hardware. En bovendien vind ik die mobiblu site erg goed overkomen, teminste een goede en duidelijke engelse site.

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:30:
Die mobiblu aanbieding vind ik zelf eigenlijk ook wel heel interressant, dus heb er zelf ook net een besteld. Mijn iaudio4 (256mb) is vorige week defect geraakt, met een beetje geluk krijg ik een nieuwe (ipv reparatie), kan ik die mooi verkopen :*)

Dus als ik hem heb kan ik wel uitspraak doen over de kwaliteitverschillen tussen dure en goedkope merken. De voordelen van de mobiblu t.o.v. de iaudio4 zijn iig de ogg support en de dubbele hoeveelheid geheugen.

En de batterijduur die daar staat zegt ook weinig, de iaudio4 heeft het na 8 uur ook wel gehad met zijn batterij (goed ingewerkte GP 800mah) en mijn oude iriver haalde ook maar iets van 8 uur met een AA ipv de geclaimde 20 uur, en nee ik ben niet doof en het volume komt vrijwel nooit boven de 50%. En van de mobiblu heb ik gelezen dat deze de 9 uur wel haalt.

Iriver vind ik tegenwoordig nogal gehyped, overal te krijgen en 5 modellen met een iets ander uiterlijk zonder veranderingen aan de hardware. En bovendien vind ik die mobiblu site erg goed overkomen, teminste een goede en duidelijke engelse site.
Ik had een ifp-190 en deze getest op batterij.
Voluit volume en op repeat, kwam rond de 20 uur met een 2100 mah Varta.
Vandaar dat iriver mijn voorkeur heeft, een mooie AA die erg lang meegaat.
Mijn nieuwe komt donderdag binnen, 40 uur ik ben benieuwt :9

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

http://www.lidl.nl/nl/ind...oow.20041209.p.MP3-speler :P Heb je 512 MB voor 100 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door m-m op 05-12-2004 16:42 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Zou ik toch voor de Mobiblu gaan, heb je nog OGG support

Verwijderd

BARACUS schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:40:
[...]

Ik had een ifp-190 en deze getest op batterij.
Voluit volume en op repeat, kwam rond de 20 uur met een 2100 mah Varta.
Vandaar dat iriver mijn voorkeur heeft, een mooie AA die erg lang meegaat.
Mijn nieuwe komt donderdag binnen, 40 uur ik ben benieuwt :9
Zaten de dopjes er ook in? :/

ik heb alleen maar gp batterijen (1800mah), zijn misschien ook wel overhyped maargoed. Als ik mijn iriver op mijn werk gebruik (8 uur per dag) valt die na +- 7 uur toch echt uit op 50% volume.

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is in GT een draadje over een MobiBlu actie, 512MB voor 100 euro.
Als je dan moet kiezen tussen de MobiBlu en die van de Lidl, tsja, dat hoef ik niet uit te leggen denk ik :P

• scorpio81
De mp3 speler van de lidl is zeker geen optie. Het is mij wel duidelijk dat de MobiBlu veel meer te bieden heeft als de iriver.

Alleen de iriver heeft zich ondertussen wel bewezen. Over de Mobiblu heb ik ook wel het een en ander gelezen maar dat waren andere modellen. Er is naar mijn weten nog niet zo veel bekend over deze mp3 speler terwijl ik volgende week een nieuwe wil hebben.

Ik zit dus nog steeds heel erg te twijfelen. Staat er misschien ergens een revieuw over de mobiblu? Hoe is de geluidskwaliteit enz enz.

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:12:
[...]

Zaten de dopjes er ook in? :/

ik heb alleen maar gp batterijen (1800mah), zijn misschien ook wel overhyped maargoed. Als ik mijn iriver op mijn werk gebruik (8 uur per dag) valt die na +- 7 uur toch echt uit op 50% volume.
Ja doppen zaten erin, Sennheiser mx400.
Ik heb hem in een la gelegd met een doek erop voor de herrie, laten spelen etc.
Ik moest op den duur slapen en toen stonden er nog 2 strepen energie en 14 uur op de klok.
Toen ik wakker werd was het afgelopen dus exact weet ik het niet.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Wat mij wel opvalt dat de meeste recente mp3 speler NIET uit te breiden zijn met geheugenkaartjes.
Ik wil zelf ook graag een mp3 spelertje hebben maar dan heb ik wel het lieftste 1 met de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden maar dan wel een beetje betaalbaar :p
Ook de matrialen worden er niet beter op de laatste tijd, vroeger kocht je snel een mp3spelertje van alumnium tegenwoordig zie ik ze alleen van veels te slap plastic voorbijkomen, erg jammer :/

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 01:27

Brazza

Byte me!

iBead zou hele goeie spelers maken. Vooral merkbaar met goeie (duurdere) dopjes. Deze staat ook op mijn verlanglijstje :)

Verwijderd

ik twijfel nog tussen de Creative n200 micro 512 130 euro of de MobiBLU 512 mb 1200 voor 99 eurotjes, denk toch dat ik voor de laatste ga, omdat je er een helehoop voor rkijgt, voor minder geld

welke zoue jullie kiezen?

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik had zelf voor de MobiBLU gekozen, ik vind em mooier, en de kwaliteit ervan is erg goed.
Die andere ken ik niet zo goed, maar hij lijkt me minder

Verwijderd

Hoi ROD,

Zou je mij alsjeblieft kunnen vertellen hoe de geluidskwaltiteit van de radio is? Is dit ongeveer hetzelfde als die van mp3's?
Mijn vorige speler heb ik namelijk net teruggestuurd omdat de kwaliteit van de radio meer op de middengolf leek.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:03:
Hoi ROD,

Zou je mij alsjeblieft kunnen vertellen hoe de geluidskwaltiteit van de radio is? Is dit ongeveer hetzelfde als die van mp3's?
Mijn vorige speler heb ik namelijk net teruggestuurd omdat de kwaliteit van de radio meer op de middengolf leek.
Ik heb em zelf niet, misschien staat het wat verkeerd in mn vorige post :P een vriend van me heeft em, en ik heb em wel ns mogen "testen" :)
Ik heb geen flauw idee wat de kwaliteit van de radio is, maar mp3 klonk erg goed :Y)

• St@m

St@m

@ Your Service

Nou, als al je een radio zender kunt ontvangen klinkt het gewoon goed :)

Verwijderd

de mobiblu is weer trug naar oude prijs 170 euro :( minder... stond net op het punt deze te bestellen

Verwijderd

hopen dat ze nog eens een kerstmisdeal doen he ;)

ik wil hem ook wel kopen , maar 169 euro is te veel voor mij

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:29

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:42:
de mobiblu is weer trug naar oude prijs 170 euro :( minder... stond net op het punt deze te bestellen
voor 170 euro heb je de iRiver iFP795 512MB.

Toen ik vorige week mijn mp3speler (iRiver ^^ ) heb besteld had ik van te voren ook nog ff getwijfeld tussen andere merken maar hier ben ik snel op terug gekomen. Na 1 week ben ik nog steeds ontzettend blij met al weer mijn 2de iRiver (hiervoor een mp3 cd speler gehad)

Pluspunten:
  • Lange batterij tijd
  • Goede kwaliteit
  • Firmware upgraden
  • Goede geluidskwaliteit
  • Makkelijke bediening en duidelijk display
En verder minpunten :? wasda :p

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• scorpio81
Ik wacht ook nog steeds op de kerstdeal. Als die er komt voor een prijs van ongeveer 100,- dan ga ik hem halen. Ik ben alleen een beetje bang dat die actie er nooit zal komen. Ach ja, we zullen wel zien.

Verwijderd

Ik heb vorige week voor 89 euries de 512mb mp3 speler gekocht op qonsent.nl twijfelde eerst tussen iriver en deze aangezien dit een onbekend merk is en je niet weet wat je er van kan verwachten, maar uiteindelijk gaf de lage prijs de doorslag. Het is een mooi en klein apparaatje voor relatief weinig geld.

Zoek je naar een goede mp3 speler tot 100 euro dan heb je met deze zeker waar voor je geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 11:40 ]

• scorpio81
Dat ziet er idd uit als een heel leuke speler die aan al mijn eisen voldoet. Kun je misschien kort een revieuwtje maken?

- Hoe is het geluid?
- Kun je verschillende mappen maken?
- Hoeveel uur kan je muziek luisteren op een batterij?
- Hoe voelt de speler aan? (die aldie speler was namelijk echt gammel)
- Wat voor koptelefoon zit erbij?
- Hoe is de kwaliteit van de radiozenders?
- Wat zijn verder voor/nadelen?

[ Voor 31% gewijzigd door scorpio81 op 22-12-2004 16:23 ]

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 20:18
Zeker interessant, maar...qonsent verkoopt alleen dat spelertje? Wie of wat is Qonsent? Wat is de merk van die mp3 speler?

Verwijderd

scorpio81 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:18:
Dat ziet er idd uit als een heel leuke speler die aan al mijn eisen voldoet. Kun je misschien kort een revieuwtje maken?

- Hoe is het geluid?
- Kun je verschillende mappen maken?
- Hoeveel uur kan je muziek luisteren op een batterij?
- Hoe voelt de speler aan? (die aldie speler was namelijk echt gammel)
- Wat voor koptelefoon zit erbij?
- Hoe is de kwaliteit van de radiozenders?
- Wat zijn verder voor/nadelen?
Ik gebruik hem nu een week en moet zeggen datie goed bevalt. Koptelefoon is helaas niet van Senhesier of Sony, maar toch goed geluid. Batterij gaat ongeveer 8uur mee. Radiozenders zijn zonder ruis te ontvangen. Mappen kunnen ook aangemaakt worden. Hij voelt ook erg stevig aan. Nadeel kan zijn dat er geen Nederlandse handleiding bij zit. Alleen Engels.

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 23:50
Ik heb bij Dixons (what!! Dixons?...jah!) de iRiver 190t gekocht voor 100 euries.
Het is een 2002 model, maar firmware upgradable, en zeer goede specs.
256 mb, is voor mij voldoende om 3 complete cd's erop te zetten.
Ik zat te twijfelen tussen de iRiver 790, maar hierin zat een te groot prijsverschil.
Op de 190t zit ook een radio functie, en dat vind ik makkelijk als ik bij me voetbalcluppie, live "langs de lijn" kan luisteren ;)
Prijs/kwaliteitsniveau vind ik prima voor deze.
Btw, Dixons is het goedkoopst met deze speler _/-\o_

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Voor 100 euro heb je bijna alle Muvo modellen van 256mb en 512mb. Die laatste zijn meestal 10 of 15 euro boven je budget.

Misschien is de Muvo TX FM 256mb voor 88 euro een goede keus.

Maar ik zou gewoon iets meer uitgeven en voor de iRiver 790TC of 890TC (256mb) gaan, die zijn rond de 125 euro en zijn die 15 euro meerprijs bovenop de 190TC wel waard. (langere accuduur etc.)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 20:18
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:28:
[...]

Ik gebruik hem nu een week en moet zeggen datie goed bevalt. Koptelefoon is helaas niet van Senhesier of Sony, maar toch goed geluid. Batterij gaat ongeveer 8uur mee. Radiozenders zijn zonder ruis te ontvangen. Mappen kunnen ook aangemaakt worden. Hij voelt ook erg stevig aan. Nadeel kan zijn dat er geen Nederlandse handleiding bij zit. Alleen Engels.
Die fm tuner, die zit in de mp3 speler zelf? Niet in de koptelefoon?

Verwijderd

Kentut schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:27:
[...]

Die fm tuner, die zit in de mp3 speler zelf? Niet in de koptelefoon?
de fm tuner zit idd in de speler zelf
Pagina: 1