Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SysInfo op je website.... geen php, mysql of zo...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik geen phpsysinfo wilde gebruiken zocht ik een zo licht mogelijk alternatief. Ik vond het niet en bakte zelf wat. Wat vinden jullie van http://mrlee.homelinux.net/sysinfo.htm ?

Tips, ideeen, meningen, e.d. zijn welkom....

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:28
Wel mooi gemaakt hoor ! Alleen je moet nog wat doen aan de opmaak denk ik ! Nice :*)

[ Voor 4% gewijzigd door IJnte op 05-12-2004 13:34 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Ziet er leuk uit, voelt ook wel vertrouwd aan door de typische "console-output". Vraagje: hoe heb je dit voor elkaar gekregen zonder PHP? Wat gebruik je hiervoor? Bash scripts ofzo?

En nog wat, zou je niet wat informatie filteren? Ik neem aan dat je sommige informatie toch wel liever voor jezelf houdt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; het is niet zo moeilijk natuurlijk om een bash script wat data te laten echo-en... alleen dat ding op ieder systeem laten werken met leesbare output wordt dan een grotere uitdaging ;)

en inderdaad; de layout zou wel een kleine redesign kunnen gebruiken ;) Worden die plaatjes trouwens ook door je bash-script gegenereerd? :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij is hij niet licht genoeg om de tweakers load te houden, of ben ik de enige die er niet op komt?

Edit: Mooi script, gewoon de gegevens wegschrijven naar een tekst bestand en die renamen naar een html bestand is wel slim eigenlijk :)

[ Voor 40% gewijzigd door HielkeJ op 05-12-2004 20:28 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:40
volgens mij is je site uit de lucht :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mja, zoiets heb ik ook gemaakt, maar dan voor Windows systemen. Simpel scriptje dat alle output van het commando systeminfo d.m.v. van variabelen beschikbaar maakt. Gebruik het zelf om de uptime van m'n server weer te geven. Niet moeilijk te maken, wel makkelijk in gebruik. d:)b

• wouter37
King_Louie schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:12:
Mja, zoiets heb ik ook gemaakt, maar dan voor Windows systemen. Simpel scriptje dat alle output van het commando systeminfo d.m.v. van variabelen beschikbaar maakt. Gebruik het zelf om de uptime van m'n server weer te geven. Niet moeilijk te maken, wel makkelijk in gebruik. d:)b
zou je willen uitleggen hoe je de uptime van je server weergeeft? :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

wouter37 schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:16:
[...]
[google=uptime linux] [google=uptime windows] Niet lastig toch :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
uptime @ linux = uptime :P

|>

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wouter37 schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:16:
[...]
Ik laat iedere 9 minuten een .bat bestand de output van systeminfo (commando onder WinXP/2003) naar een .csv wegschrijven. Het script zet alle info uit het .csv bestand om in variabelen. Een van die waardes die hier tussenzit is de uptime van een systeem.Vervolgens hoef ik alleen die variabele in m'n site te includen, en voila. :)

Verwijderd

Spijtig dat je site offline is, wil het wel eens zien :)

EDIT: Back online. Wel mooi :7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 20:23 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het idee is leuk maar de opmaak minder. Het ziet er allemaal lang niet zo mooi uit als bij PHPsysinfo.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Misschien waren een paar pagina's even niet online (idd tegen 20:10u), maar nu toch wel. Toch?

Een aantal vragen worden hier http://mrlee.homelinux.net/sysinfo/Sysinf.htm beantwoord. Verder vallen sommige dingen best tegen om goed/werkend te maken. Btw.... dit wordt alleen voor unix/linux! Misschien later nog een keer voor windows.

De reden trouwens dat ik eraan begon is simpel.... ik vond het nergens op internet. Ja, phpsysinfo en consorten. Maar dat wilde ik niet (lees de doc waarom); ik wilde alleen een shell-script. En idd is het niet erg moeilijk. Maar er gaat wel erg veel tijd in zitten.... misschien toch bruikbaar daarom dan?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 23:06 ]

• wouter37
Spider.007 schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:18:
[...]

[google=uptime linux] [google=uptime windows] Niet lastig toch :)
Klopt idd niet lastig sry :)

Verwijderd

Topicstarter
De sysinfo-pagina's zijn extern gewoon te benaderen. Voor de geinteresseerden... kijk zeker naar de docs, waar ook het script zelf staat (bij downloads).

Welliswaar maar klein, maar zou het iets voor sourceforge kunnen zijn?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je bent geinteresseerd in het volledig opzetten van een project met projectleden, nieuwsbrieven, hosting, versiebeheer en documentatie? Dan is Sourceforge zeker een goed ondersteunende website :)

---

Verwijderd

Topicstarter
> project met projectleden, nieuwsbrieven, hosting, versiebeheer en documentatie?

Ik probeer jet klein te houden. Als sourceforge te veel eist, is freshmeat misschien wat beter.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; het is gewoon niet genoeg daarvoor ben ik bang. Na 10 minuten pielen heb ik dit gemaakt:

http://spider007.net/upload/new_sysinfo.htm

Het bestand dat dit genereert is 413 bytes groot; exclusief de header en footer includes en stylesheet. Als iemand dat wil hebben maakt 'ie het echt wel hoor :)

---

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zal best....

Als je het script met functies of sekties wil maken zodat men alleen variabelen hoeft te wijzigen, dan wordt het echt wel meer werk. Ook de documentatie en file-downloads is werk. Allemaal niet heel veel werk. Maar zeker met het opkomende linux-newbie-grut dacht ik toch dat het de moiete waard kom zijn.

Maar ik twijfel ook of het wel de moeite waard is... moet ik het wel gaan bijhouden...

Verwijderd

Topicstarter
Ach.... ik kijk het een tijdje zo aan... ik zie wel (vwb sourceforge). Script en docs geupdate.... is redelijk leesbaar zo, dacht ik. En ja, je kunt het best zelf (en wellicht ook beter/mooier) maken. Misschien heb je dan wat aan mijn opzetje.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:01
Bepaalde output van /proc/cpuinfo vind ik altijd erg interessant.

Actions speak louder than words

Verwijderd

Topicstarter
Meer uit cpuinfo? Is geregeld. Intussen ook pci-informatie erbij.

Meer wensen 8)7 ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 20:15 ]

Verwijderd

Die PCI info werkt iig nog niet?
- PCI-devices:
- VmStat-info:

Verwijderd

Topicstarter
Was nog en cron-probleempje.... iets later wat groter in een apart blok gezet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:40:
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:40:
euh, erg ok scrippie, maar er is nog een cron probje?
cp /etc/cron.hourly/sysinf $WEBPATH/sysinf.txt
gaat niet werken.. moet dat niet andersom zijn?

verder wil ik die versie van spider.007 ook wel eens zien?

allebei best ok.. (behalve dat ik geen /proc/pci heb :) )

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 23:33 . Reden: typvaut ]

Verwijderd

Ziet er netjes uit. De processor cache en snelheid is wel exact hetzelfde. Zou de cache fout kunnen zijn?

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Mooi gemaakt, maar het is wel een security risico op deze wijze. Je zet op je webpagina allerlei informatie die een hacker(cracker) nodig heeft om je bak te kraken. Als je deze informatie niet vermeld, wordt het al een stuk lastiger.

Persoonlijk vind ik dat je geen informatie over hardware en software of configuratie van je server online moet zetten.

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
> euh, erg ok scrippie, maar er is nog een cron probje?

Deze 2 dingen werken prima als ik ze met de hand draait. Maar vanuit cron wordt er geen output gegeven:

SYSQUOT2=$(repquota -a)
SYSTEST=$(lspci)

> cp /etc/cron.hourly/sysinf $WEBPATH/sysinf.txt
gaat niet werken.. moet dat niet andersom zijn?

Hiermee zet ik eigenlijk alleen het script sysinf.txt online. Ik wijzig het nogal eens, vandaar. Tzt haal ik die regel wellicht weg.

> Je zet op je webpagina allerlei informatie die een hacker(cracker) nodig heeft om je bak te kraken.

Vind ik wel meevallen. Misschien alleen de distributie. Maar dat is ook een redelijk algemene vermelding.

> De processor cache en snelheid is wel exact hetzelfde. Zou de cache fout kunnen zijn?

Oe ja... is fout.... "echo "It's speed is" $SYSCPU3 "Mhz and has" $SYSCPU3 "KB cache" >> sysinfo.txt"

Is aangepast. Thanks voor de opmerkzaamheid.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:32:
[...]

verder wil ik die versie van spider.007 ook wel eens zien?
Het hele punt van mijn script was juist dat dit zo eenvoudig te maken is dat er niemand geinterreseerd in is. Mijn script is ook allang richting /dev/null. Wat is er voor interessants aan een paar echo statements? Kijk anders eens naar de anchors van mijn voorbeeld; dat zijn volgens mij precies de commando's die je nodig hebt :)
hesselim schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:45:
Mooi gemaakt, maar het is wel een security risico op deze wijze. Je zet op je webpagina allerlei informatie die een hacker(cracker) nodig heeft om je bak te kraken. Als je deze informatie niet vermeld, wordt het al een stuk lastiger.

Persoonlijk vind ik dat je geen informatie over hardware en software of configuratie van je server online moet zetten.
Daar ben ik het mee eens. Je moet mensen nooit meer informatie geven dan nuttig voor ze is; dit script zou ik dan ook nooit updated online laten staan. Misschien een statische versie voor de show of een .htaccess eromheen. Tenslotte is deze informatie alleen voor jezelf interesant :)

---

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik in principe met je eens. Het is veiliger de info niet op je site te plaatsen.

Op zich lijkt het me niet zo gevaarlijk als je server erg statisch is en weinig afhankelijk van veel packages en modules. En wat je toch niet wilt weergeven sloop je eruit.

En of men het wel of niet plaatst moet men dan zelf weten. Als ik in een Volvo440 rond rij ga ik toch ook niet mijn merknaam op de auto afplakken? Staat tegenover dat ik de motor-specs ook niet op de achterruit plak; hoewel de auto daar niet onveiliger (kwa inbraak) van wordt. Maar dat moet iedereen zelf weten. Ik snap de opmerkingen goed.

Verwijderd

Topicstarter
B.t.w. .... zo kijk ik tegen security aan: http://mrlee.homelinux.net/linux-security.htm O-)

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:01
[mierenneukmode]Het is MHz en niet Mhz[/mierenneukmode]

Actions speak louder than words

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mierenneukers goedgezind (vandaag).... heb het aangepast. Thanks voor de oplettendheid.

Voor op mijn werk heb ik nog een poor-man's-solution verzonnen voor mijn toepassing. Voor iedere Linux-server verzamel ik de output van de scripts onder 1 overkoepelende html-pagina en zet ze op een webserver. Ook de voor mij van belang zijnde services plaats ik erin. Handig voor de servers zonder webserver. Een sterk vereenvoudigde Nagios....
Pagina: 1