Toon posts:

[XP] Dreamweaver met Mysql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vriend van mij wil beginnen met php. Ik heb hem Mysql aangeraden met dreamweaver wat ik zelf ook gebruik. Het vreemde is dat het niet helemaal werkt. Hier de opstelling:

IIS is geïnstalleerd en werkt, getest via localhost,
Mysql met Mysql Front geïnstalleerd, verbinding tussen beide tot stand gebracht,
PHP geïnstalleerd,
Dreamweaver --> new connection
Dan moet je de server opgeven en username/password en de database
server: localhost
username/password: root (al ingesteld bij installatie Mysql)
select database: An unidentified error occured :|

Dan houdt tie er mee op, zeer vreemd naar mijn mening, want het werkt bij mij wel...
Al geprobeerd de firewall uit te schakelen, anti virus software, maar dat heeft niet geholpen...
Aangezien het een unidentified error is kan ik er met de macromedia help ook niet uit komen. Weet iemand mss wat er fout gaat of wat ik heb gemist?
Alvast bedankt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van deze software gebruik je ? Alle verschillende pakketten. Ook zou het nuttig zijn te weten wat je voor foutmeldingen in de logs van diverse programma's hebt kunnen vinden. Wat je daarmee hebt gevonden op internet en dergelijke. Heeft de user wel voldoende rechten op de betreffende database? Ga ik even vanuit als je met root connect, maar je weet maar nooit :)

Alles wat je hier noemt is software gerelateerd, dus verplaats ik je topic van Windows Operating Systems naar Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
oke hier de versies:

Dreamweaver MX 2004
Mysql 4.1
Mysql Front 3.1
PHP 5.0.2

Ik zou niet weten of Dreamweaver een errorlog aanmaakt of waar ik die zou kunnen vinden, ik heb niets gevonden namelijk. De andere applicaties geven geen foutmeldingen.

En betreffende de rechten op de database, die staan toch automatisch goed ingesteld als je kan verbinden vanuit Front? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, dus hoe wil je ze aanpassen. En ja, ik connect vanuit root.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de computer opgestart in de veilige modus met de administrator account. Toen heb ik gekeken naar de rechten van de InetPub map en die van de Mysql Front program file map. Deze stonden allemaal goed voor de normale gebruiker, dus volledig beheer was aangevinkt. Dit is dus niet het probleem...

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:14
heb je in MySQL al een database aangemaakt die DreamWeaver mag aanroepen?
Als je daarbij geen user / pass opgeeft, is de username root, en geen wachtwoord..

Verwijderd

Topicstarter
Jah, daar heb ik wel aan gedacht jah :P
Maar al bij het selecteren van een database gaat het mis in Dw.. Hij begint met zoeken en dan krijg ik die error.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nog eens geprobeerd, maar wat een wonder, hij doet het nog steeds niet....

Verwijderd

Iemand hier al een oplossing voor? Ik zit met een zelfde probleem.

Bij het selecteren van een database binnen dreamweaver geeft hij deze fout aan:

HTTP Error Code 404 File Not Found. Here are some possible reasons for the problem:

1) There is no testing server running on the server machine.
2)The testing server specified for this site does not map to the http://domeinnaam.nl/httpdocs/_mmServerScripts/MMHTTPDB.php URL. Verify that the URL Prefix maps to the root of the site.

Ik heb in de map gekeken via FTP en hij staat hier wel gewoon! Ook heb ik contact opgenomen met mijn provider en ook hun weten niet wat het probleem is. :?
Pagina: 1