Toon posts:

[MCE 2005] Hoe UPC Digital aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is dus hoe ik het signaal wat van de UPC Digital decoder afkomt op de beste manier in me PC krijg. Standaard output van de decoder is via scart.

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb 2 TV Home (is van Essent, lijkt me hetzelfde), decoders aangesloten op m'n MCE. Gewoon via scart, en dan met de tulpstekkers in de Tunerkaarten op de PC.
Werkt perfect, MCE kent alle zenders van het digitale zenderpakket, en zappen gaat gewoon via de MCE afstandsbediening. En daarnaast natuurlijk... wat een beeld.

Verwijderd

een scart converter kopen die een input/output schakelaar heeft, daar een s-video kabel aan hangen en die in een tv kaart stoppen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal zelf al geprobeerd ExtraMagic? Al eens goed gezocht op GoT en met Google? Ik heb deze vraag al wel eens eerder voorbij zien komen in [rml][ XP MCE] Media Centre 2005 Tips & Tricks[/rml]. Lees dit even goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel degelijk gezocht. Zoek maar eens in het genoemde topic op "UPC"; je ziet dan alleen tips over het 'afstandsbedienen' van UPC Digital via MCE. Er staan niks over het fysiek aansluiten van UPC Digital.
Bedankt voor de tips iig :)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is toch wat complexer dan aanvankelijk gedacht. De door UPC geleverde Motorola box wordt niet ondersteund door MCE (er worden slechts 5 set-top boxen ondersteund volgens de MS website : http://www.microsoft.com/...ediacenter/settopbox.aspx ).
Daarnaast levert de Motorola 3000 series box alleen een RGB signaal over Scart als output (dit is zo bij de 4000 series die niet meer geleverd wordt door UPC).

Is er iemand die MCE werkend heeft in combinatie met UPC Digital?

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 16:49 ]

Verwijderd

Ik heb UPC Digital werkend met MCE2005

Ik heb dan wel geen MOTOROLA maar een SAGEM box. Maar dat kan geen probleem zijn want deze wordt officieel ook niet ondersteund. (Tenminste volgens het verhaaltje op de site van MS)

Ik heb in mijn MCE2005 machine een Hauppauge 150 MCE tv-kaart. Ik heb de SAGEM box via scart op deze kaart aangesloten.

TV-signaal opnieuw instellen en... BEELD.

Zappen was een probleem omdat het mij de bijgeleverde infrarood extender niet lukt, echter als ik gebruik maak van een andere extender (433,92 MHz) lukt dit wel.

En alles werkt prima. Alleen jammer dat de EPG gegevens voor de meeste DIGITAL zenders niet beschikbaar zijn. Dus als iemand daar nog wat op weet hoor ik het graag.

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 13:25
wat ik mij afvraag is dat je natuurlijk wel blijft schakelen met de gewone upc tuner als je tvin van upc tuner naar mce comp verbindt via svhs kabel

hoe kun je dan opnemen, mce is dan niet in staat van zender te wisselen
en je kunt gids in mce ook niet gebruiken als je een programma aanklikt

of gaat die via de bijgeleverde kabeltjes bij de remote ?
zodat mce het gewenste infrarood signaal aan de tuner kan geven via dat kabeltje met infrazender

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tonton schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:19:
wat ik mij afvraag is dat je natuurlijk wel blijft schakelen met de gewone upc tuner als je tvin van upc tuner naar mce comp verbindt via svhs kabel

zodat mce het gewenste infrarood signaal aan de tuner kan geven via dat kabeltje met infrazender
Een digitale tv decoder heeft maar één tuner. En die kan dus één programma doorgeven/decoderen. Vandaar dat dit apparaat op één kanaal uitzendt. Je kan als het goed iss dmv een coaxkabel aan de lopuitgang van het ding wel een tweede zender gebruiken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
Tonton schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:19:

Klopt, normaal gesproken kun je de externe tuner besturen via de MCE afstandbediening, die de IR signalen via die losse kabeltjes doorgeeft aan die tuner.

Afbeeldingslocatie: http://cache.smarthome.com/images/8170.jpg
Pagina: 1