Toon posts:

Meervoudige belichting EOS 20D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb sinds gisteren een Canon EOS 20D in mijn gelukkige bezit. Ik ben hier dus al lekker het hele weekend mee aan het spelen, maar heb een vraag:
- Kan ik met dit apparaat ook meervoudig belichten? Met andere woorden kan ik foto's over elkaar heen maken? Ik kon dit namelijk met mijn EOS 300 (de gewone versie) wel en ben op zoek naar dezelfde mogelijkheid bij de 20D.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Groetje,

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 17:33
Daar hebben ze Photoshop voor uitgevonden.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02
Exposure bracketing zal er vast wel op zitten ja! kijk anders even in je handleiding..?

Wat je trouwens ook kan doen, is op RAW schieten en dan 1x je RAW onderbelichten, en 1x overbelichten, en dan in photoshop samenvoegen tot 1 foto.
http://www.luminous-lands...ls/digital-blending.shtml

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 17:33
Xtuv schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:38:
Exposure bracketing zal er vast wel op zitten ja! kijk anders even in je handleiding..?
Dat zal er ongetwijfeld op zitten, maar dat heeft weinig te maken met dubbel belichten. ;)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02
suspect schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:43:
[...]

Dat zal er ongetwijfeld op zitten, maar dat heeft weinig te maken met dubbel belichten. ;)
Wat is dubbel belichten dan? Ik ben niet zo thuis in de analoge wereld..

hmm.. gewoon 2 foto's over elkaar heen met een opacity van 50% zegmaar? Apart.. :D

[ Voor 14% gewijzigd door Xtuv op 05-12-2004 14:57 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Xtuv schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:56:
[...]

Wat is dubbel belichten dan? Ik ben niet zo thuis in de analoge wereld..

hmm.. gewoon 2 foto's over elkaar heen met een opacity van 50% zegmaar? Apart.. :D
Dat is wel het idee, maar klopt niet helemaal (die 50% klopt in praktijk namelijk niet precies). 'Vroeger' kwam het erop neer dat je een foto maakte, de film niet doorspoelde en nog een foto maakte. Tegenwoordig is Photoshop natuurlijk een stuk handiger, zeker omdat je daar veel en veel meer controle hebt over o.a. de belichting van beide beelden t.o.v. elkaar.
Multi-exposures is bij een digicam IMO volledig overbodig.

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
koraks schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:04:
[...]
Tegenwoordig is Photoshop natuurlijk een stuk handiger, zeker omdat je daar veel en veel meer controle hebt over o.a. de belichting van beide beelden t.o.v. elkaar.
Deze techniek wordt ook veel in de astro fotografie gebruikt volgens mij. Ik zoek daat eigenlijk nog een goede handleiding voor, maar tot nog toe niet gevonden; iemand tips...?

Voorbeeld van die techniek in astrofotografie staat hier

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Pagina: 1