Toon posts:

sony dsc-f717 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn camera scherp laat stellen,.. hoor ik een zacht geluid,.. het lijkt een beetje of het motortje kraakt,..
Dat geluid was er eerst niet... verders doet de camera het prima..
Wat zou het kunnen zijn? stof in de camera ofzo?
De camera is geen 2 jaar oud,.. alleen lees ik in de sony garantie,.. dat de duur maar 1 jaar is.
Stel dat schoonmaken nodig is,.. wat zou dat kosten?

Of is er iets anders aan de hand? kan het kwaad? iemand?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Kopieer het geluid hier eens. ;)

Alors.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Exact dat geluid heeft mijn F717 ook af en toe, tijdens het focussen. Dat is het motortje dat licht kraakt idd, en komt meestal doordat er niet al te subtiel mee omgegaan is ;) Bijvoorbeeld een keer ergens tegenaan gestoten terwijl de cam aan stond, of flink heen en weer geschud doordat er gefotografeerd werd uit een voertuig oid :) Hierdoor kan de focusmotor uit z'n balanspositie zijn geraakt, waardoor hij niet meer zo fluisterstil is als normaal. Even bellen met je leverancier en/of Sony NL, en vragen hoe het zit met dergelijke dingen.

LinkedIn
Instagram

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Geen probleem, dat geluid. De F717 is een hele stille camera, en áls je dan op een gegeven moment eens hoort dat hij wél geluid maakt, dan is dat direct "vreemd". Het is een geluidje dat op zijn hoogst klinkt als "zzzzt, zzzz"; als het klinkt als "KRRRGGGRR, *kloink*, RRKKK", dan moet je je wel druk gaan maken ja....

[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 05-12-2004 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Remy schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:19:
Exact dat geluid heeft mijn F717 ook af en toe, tijdens het focussen. Dat is het motortje dat licht kraakt idd, en komt meestal doordat er niet al te subtiel mee omgegaan is ;) Bijvoorbeeld een keer ergens tegenaan gestoten terwijl de cam aan stond, of flink heen en weer geschud doordat er gefotografeerd werd uit een voertuig oid :) Hierdoor kan de focusmotor uit z'n balanspositie zijn geraakt, waardoor hij niet meer zo fluisterstil is als normaal. Even bellen met je leverancier en/of Sony NL, en vragen hoe het zit met dergelijke dingen.
Hmm.. misschien.. ik had er gelijk een draagtas bijkegocht toen..
Maar misschien heb ik ergens tegen aangestoten... of mn vrouw heeft dat gedaan,.. niet bewust iig.
Jij zegt dat de focusmotor uit zn balanspositie kan raken... dat zal het wel zijn.. is dat erg?
Of verstandig om m niet meer te gebruiken en te laten nakijken?. .. tis toch een periode (kinderen) waarin ik normaal veel foto's maak..

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:46:
[...]

Hmm.. misschien.. ik had er gelijk een draagtas bijkegocht toen..
Maar misschien heb ik ergens tegen aangestoten... of mn vrouw heeft dat gedaan,.. niet bewust iig.
Jij zegt dat de focusmotor uit zn balanspositie kan raken... dat zal het wel zijn.. is dat erg?
Of verstandig om m niet meer te gebruiken en te laten nakijken?. .. tis toch een periode (kinderen) waarin ik normaal veel foto's maak..
Voor de kwaliteit van de foto's maakt het niet uit ;) Je zal niet gauw last krijgen van back- of frontfocus aangezien de focusfunctie van de F717 best tegen een stootje kan. Dat uit balans slaat alleen op het geluid dat hij kan gaan maken bij enig ruw gebruik, niet op het echte functioneren zelf :)

Pas als de F717 niet meer kan focussen, zelfs al gebruik je de laser-pattern, dan wordt het tijd om hem eens langs te brengen bij leverancier cq. Sony ;)

LinkedIn
Instagram

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Remy schreef op maandag 06 december 2004 @ 08:52:
Pas als de F717 niet meer kan focussen, zelfs al gebruik je de laser-pattern, dan wordt het tijd om hem eens langs te brengen bij leverancier cq. Sony ;)
Als hij in deze staat geraakt, dan is de F717 waarschijnlijk gewoon vreselijk stuk. Ik heb zelf vaker met een F717 mogen schieten, en dat ding focust echt *altijd*, met het laserpatroon doet-ie dat zelfs in volledige duisternis.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Katsunami schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:52:
[...]

Als hij in deze staat geraakt, dan is de F717 waarschijnlijk gewoon vreselijk stuk. Ik heb zelf vaker met een F717 mogen schieten, en dat ding focust echt *altijd*, met het laserpatroon doet-ie dat zelfs in volledige duisternis.
Hij focust wel, maar niet zo erg snel heb ik nu ervaren met een nieuwe camera. Ik had soms een kras-geluid in m'n zoomring, maar dat kán door het strand (oid) komen. Wel een naar geluid zo'n korrel in je lager(s).

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Pagina: 1