Toon posts:

javascript confirm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej ik gebruik deze code om je delete opdracht te bevestigen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function confirmDelete()
{
var agree=confirm("Weet U zeker dat U de geselecteerde nieuwsbericht wilt verwijderen?");
if (agree)
    return true ;
else
    return false ;
}
</script>

en dan gebruik ik deze link:
<a href="news_list.php?news_ID=<?php echo $news_id; ?>&&action=delete" onclick="return confirmDelete()">Verwijderen</a>

Ik zou graag de $titel mee willen geven zodat je in dat javascript venstertje kan zien welke je hebt aangeklikt, maar hoe doe ik dat precies?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 10:37

Zoefff

❤ 

Ik gebruik zelf deze code:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script language="JavaScript">
function askConfirm(txt,url) {
    if (confirm(txt) == true) {
        document.location=url
    return true;
    }
}
</script>

Met als link:
HTML:
1
<a href="javascript:askConfirm('Weet je zeker dat je dit nieuwsbericht wilt VERWIJDEREN?','?action=delete');">Verwijderen</a>

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:20:
Heej ik gebruik deze code om je delete opdracht te bevestigen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function confirmDelete()
{
var agree=confirm("Weet U zeker dat U de geselecteerde nieuwsbericht wilt verwijderen?");
if (agree)
    return true ;
else
    return false ;
}
</script>

en dan gebruik ik deze link:
<a href="news_list.php?news_ID=<?php echo $news_id; ?>&&action=delete" onclick="return confirmDelete()">Verwijderen</a>

Ik zou graag de $titel mee willen geven zodat je in dat javascript venstertje kan zien welke je hebt aangeklikt, maar hoe doe ik dat precies?
Eigenlijk moet je alle PHP even weglaten uit je vraag. De PHP code die de Javascript en/of HTML genereert is niet direct van belang. De Javascript en HTML moeten werken, daarna kun je je bezig houden met de PHP die voor die Javascript en HTML moet zorgen. Ik zie ergens && staan in een URL. Dat is wellicht omdat je moeite hebt met de switch tussen PHP en HTML.

Als eerste pas ik even je functie aan, hij is wat overdreven lang (en u mag gewoon met een onderkast).
JavaScript:
1
2
3
function confirmDelete() {
   return confirm("Weet u zeker dat u de geselecteerde nieuwsbericht wilt verwijderen?");
}

HTML:
1
<a href="news_list.php?news_ID=1&amp;amp;action=delete" onclick="return confirmDelete();">Verwijderen</a>

Verder is het een kwestie van een argument meegeven aan de functie als je iets variabels wilt weergeven, bijvoorbeeld:
JavaScript:
1
2
3
function confirmDelete(title) {
   return confirm('Weet u zeker dat u het nieuwsbericht "' + titel + '" wilt verwijderen?');
}

En dan is het een kwestie van de functie aanroepen met een argument:
HTML:
1
<a href="news_list.php?news_ID=1&amp;amp;action=delete" onclick="return confirmDelete('Melp');">Verwijderen</a>

Je kunt dan natuurlijk ook nog wat spelen met DOM (this.childNode.nodeValue) om je HTML/Javascript niet compleet te vervuilen of onnodig groot/complex te maken.

Voor de rest vind ik Zoefff's methode niet erg handig. Ten eerste ben ik geen fan meer van het aanroepen van javascript: URL's, en vind ik dat je gebruik moet maken van de return value van de onclick event.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 12:38 ]

Verwijderd

Weet iemand hoe je in plaats van OK/Cancel, Yes/No kunt laten verschijnen met een confirmbox?

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 17:38
Eerste match in search: [rml][ javascript] Bij confirm() Yes/No ipv Ok/Cancel[/rml]

edit:
developer link was dood, maar dat was vast een popupscherm met eigen yes/no button en return naar de parentwindow

[ Voor 33% gewijzigd door r0bert op 21-07-2005 11:38 ]

Verwijderd

met vbscript kan dat wel, maar da's IE only

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Lijkt me niet wenselijk om Yes/No te hebben vanuit gebruiksvriendelijkheid standpunt: een gekozen beslissing bevestigen of afbreken is logisch, hem 2 keer moeten nemen werkt verwarrend en maakt de gebruiker onzeker.

Vandaar dat alle dialoogschermen in windows en osx etc altijd ok/cancel zijn!

Human Bobby

Verwijderd

Mijn vraag aan de gebruiker is: Weet u zeker dat u deze IMAP mailbox wilt verwijderen? Logische antwoorden zouden dan toch ja/nee zijn, en niet ok/annuleer?

Misschien inderdaad mijn vraag maar anders formuleren...
Pagina: 1