PC wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 19:54
Gisteren morgen toen ik mijn pc wou opzetten geef deze geen kick

Ik drukte de powerknop meermaals in -> niets
Checkte de kabels en teste opnieuw -> niets
Toen verzette ik mijn psu knop (die altijd op 1 staat) eens naar 0 en terug op 1 -> pc begon opeens te booten dus alles inorde

Nu vandaag zelfde probleem, pc boot niet

Alles opnieuw geprobeerd -> niets

Het enigste teken van leven is het RAM ledje dat brand

pc:
p4 2.26 ghz
gigabyte ga-8ihxp (512 mb rimm)
gf 4 ti 4400
enkele maxtor hd's
alles zit in een chieftec kast aan een 340 watt chieftec voeding

in 2.5 jaar nooit problemen gehad tot nu :/

ps: google bracht geen raad

[ Voor 5% gewijzigd door -Rombo- op 05-12-2004 11:55 ]

Verwijderd

Voeding overleden ,kijkt me.
Probeer een andere voeding te lenen of kijk 'ns op zolder voor de definitieve diagnose

• -Rombo-
geen andere voeding beschikbaar op dit moment :/

• -Rombo-
juist met de multimeter even de voeding gecheckt

op de 12 v lijn zat 0.25 v

toen de 5 v lijn gecheckt en de pc begon opeens te booten

12 v lijn terug gecheckt 12.2 v

:x

voeding aan het overlijden?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

-Rombo- schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:15:
juist met de multimeter even de voeding gecheckt

op de 12 v lijn zat 0.25 v

toen de 5 v lijn gecheckt en de pc begon opeens te booten

12 v lijn terug gecheckt 12.2 v

:x

voeding aan het overlijden?
Is wel veel, 12,4 is volgens mij schadelijk, vooral voor HDD's

Check even de powerbutton connector op het mobo, misschien zit die niet goed, of probeer hem eens aan te zetten door de powerconnector op het mobi kort te sluiten met een paperclip of schroevendraaier.

[ Voor 22% gewijzigd door Fairy op 05-12-2004 13:28 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
12.4 is prima hoor

zolang het niet meer als 10% afwijkt is er niks aan de hand. dit is de minium aan afwijking dat elk computer onderdeel moet kunnen weerstaan zonder problemen.

[ Voor 40% gewijzigd door Countess op 05-12-2004 13:33 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

12,4 volt is niet schadelijk is er is altijd wel enige speling in wat apparatuur aan kan aan voedings spaning anders zou alles in je auto ook verrot zijn aangezien vaak de spanning rond de 13 volt zit dus 12,4 volt is nog geen probleem

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:33:
12,4 volt is niet schadelijk is er is altijd wel enige speling in wat apparatuur aan kan aan voedings spaning anders zou alles in je auto ook verrot zijn aangezien vaak de spanning rond de 13 volt zit dus 12,4 volt is nog geen probleem
Een auto is ook geen computer, autoapparatuur is er op berekend. De kleine electronica in een harddisk niet, die verwacht een veilige spanning van de voeding.
Als je een pc met harddisk in de auto wilt aansluiten (mp3 speler oid) dan zul je ook enige spanningstabilisatie moeten toepassen. Als je de auto start zal anders namelijk de schijf gigantisch overslaan en alle data beschadigen.

Verwijderd

bijna elke hardware heeft enige tolerantie voor de minimale benodigde spanning en de maximale spanning aangezien in pc met het inschakelen ook pieken kunnen ontstaan in de voedings lijn als een harddisk wordt aangeven als 12 volt waarom werken ze ook bij mensen die toevallig een voedinsspanning hebben van 11,4 volt ? dat is gewoon omdat de 12 volt aanduiding het ideale is maar dit is bijna nooit zo dus hebben ze allemaal wel enige spelling in de benodigde voeding zolang het natuurlijk niet extreem word
Pagina: 1