[BIOS] Bij update ook boot block?

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 18:35
Als je je BIOS update, is het dan ook nuttig om de Boot Block te updaten? Of worden deze nooit vernieuwd of verbeterd?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:46
Voor zover ik weet wordt altijd bootblock en mainblock geupdate. Er is ook een DMI-block maar die wordt standaard niet geupdate.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik zou altijd de handleiding van de mobofabrikant volgen, als je precies doet wat zij voorschrijven zou er (het toeval daargelaten) niks fout moeten gaan. Meestal wordt het Boot Block niet geupdate omdat het de herstelfunctie bevat mocht het BIOS corrupt raken tijdens de update.

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De herstelfunctie waar Lekkere Kwal heen verwijst, is de mogelijkheid om ten alle tijden van diskette en/of CD te kunnen booten. Je moet dan een opstartbare DOS diskette of CD hebben, met een werkende BIOS file en bijbehorend flashprogrammaatje. Dat programmaatje moet je dan vanuit autoexec.bat op laten starten met als parameter de werkende BIOS file. Zo werkt het in elk geval bij veel bordjes, de exacte procedure moet je in je handleiding lezen. Bij mijn bord kan ik bijvoorbeeld van de support CD die erbij zat starten, en dan krijg ik de vraag op het scherm:

What do you want?
1. Flash BIOS with version <versie op CD>
2. Boot system from harddrive
Make your choice: _

En dan kan ik dus flashen, of doorbooten. :)