Toon posts:

[C#.NET] System.Drawing.Color

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers...,

Wat is dit forum ineens aangepast zeg! Grote shock. Maar toch mijn vraag, ik heb een settings file waar kleuren in staan die mijn C# windows applicatie gebruikt. In code converteer ik die string waarden dan naar Color values, door Color.Fromname(stringwaarde). Dit gaat goed zolang in de config file een known color enumeration staat als "Red", "Green", "Blue", etc.

Nu ik er alleen een hex. kleurwaarde als #FF0000 in ga zetten wordt de kleur transparant. De help geeft aan dat hij er altijd transparant van maakt als Fromname de kleur niet om kan zetten.

Allemaal prima, maar zo kan ik mijn hex kleurtjes niet converteren en de "Color" bied voor zover ik weet geen functie om een hex. waarde om te zetten naar een kleur.

Mijn vraag is dus of jullie deze methode wel weten. Ik splits nu mijn hex. string naar 3 delen, de R, G en B en converteer deze naar decimalen i.p.v. hex. Nu stel ik ze in op Kleur.R, Kleur.G en Kleur.B. Het werkt wel, maar volgens mij moet dit toch mooier kunnen. Daarbij heb ik een hele lelijke functie om van hexadecimaal naar decimaal te converteren.

Hopelijk weet iemand de betere, nettere oplossing.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Bij nader inzien zie ik eigenlijk niet in wat voor verdere discussie een verwijzing naar de ColorConvertor class nog meer zou kunnen opleveren :) MSDN biedt voldoende informatie en beschrijvingen; tutorials zijn er verder genoeg voorhanden. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.