Foto's van Bliksem

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
Waarom dit topic?
Ik ga mijn kamer verbouwen, nu heb ik dus een grote lege wand. Nu kwam ik op het idee dat het misschien wel leuk was een leven's grote foto daar op te hangen van een bliskemflits.

Wat heb ik al gedaan?
  • Met de GOT-zoekmachine gezocht. (er was een foto maar de meeste foto's waren al weer verwijderd van de server)
  • Met google op grote afbeeldingen gevonden. (niks gevonden)
Wat zoek ik precies:
Een Bliksemsflits met een aantal zijtakken, en het liefst alleen de bliksem flits, dus niet een halve stad er bij (kieskeurig) Ook zou het fijn zijn als de foto rond de 4/5 MP zat

Mijn vraag aan jullie:
Wie heeft een foto met van onweer, en wil deze foto ook "uitlenen" voor persoonlijk gebruik aan mij

[ Voor 29% gewijzigd door 0fbe op 05-12-2004 10:35 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je zegt met Google niets gevonden te hebben, wat voor soort foto's zoek je dan wel? Misschien dat je een beschrijving kan geven van wat je graag zou zien. :)

• 0fbe
King_Louie schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:28:
Als je zegt met Google niets gevonden te hebben, wat voor soort foto's zoek je dan wel? Misschien dat je een beschrijving kan geven van wat je graag zou zien. :)
Zie mijn edit;
ik zoek dus een Bliksemsflits met een aantal zijtakken, en het liefst alleen de bliksem flits, dus niet een halve stad er bij en het zou fijn zijn als de afbeelding ergens rond de 4 a 5 MP zat(kieskeurig)

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 11:58

Pantalaimon

Daemon.

Ik heb eens een redelijke collectie met bliksem-opnames gevonden, en die plaatjes (stuk of 50) zijn allemaal over de 5000x3750. Sommigen ervan hebben wel een stukje stad oid zichtbaar aan de onderkant, maar niet meer dan een smalle strook die makkelijk weg te knippen is.

Dr zit ook een PDFje met (helaas wel onscherpe) voorvertoningen bij. Als je wilt kan ik je die mailen.

Think of me long enough to make a memory

• 0fbe
Pantalaimon schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:43:
Ik heb eens een redelijke collectie met bliksem-opnames gevonden, en die plaatjes (stuk of 50) zijn allemaal over de 5000x3750. Sommigen ervan hebben wel een stukje stad oid zichtbaar aan de onderkant, maar niet meer dan een smalle strook die makkelijk weg te knippen is.

Dr zit ook een PDFje met (helaas wel onscherpe) voorvertoningen bij. Als je wilt kan ik je die mailen.
Graag, er staat een e-mail adres in m'n Myreact, this een 250MB hotmail account dus je kunt het gewoon mailen

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Zoiets als dit? Deze heb ik zelf gemaakt... zijn 5MP :)
Afbeeldingslocatie: http://firearrow.xerax.nl/fotos/Landscapes/Lightning/images/DSC00002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://firearrow.xerax.nl/fotos/Landscapes/Lightning/images/DSC00003.jpg

• 0fbe
FireArrow schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:10:
Zoiets als dit? Deze heb ik zelf gemaakt... zijn 5MP :)
[afbeelding]

[afbeelding]
Het zijn mooie foto's maar het deel van het dorp stad, is voor mij te groot (sorry)
Ik zoek meer een foto gefocust en gericht op de bliksem

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
jah die zijn moeilijk te vinden tim ;) je weet namelijk nooit waar de bliksen inslaat...

• 0fbe
FireArrow schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:16:
jah die zijn moeilijk te vinden tim ;) je weet namelijk nooit waar de bliksen inslaat...
Dat weet ik, daarom opende ik dit topic :) Als het handig was had ik er zelf wel een keer een paar geschoten

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

timcooijmans schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:50:
[...]

Graag, er staat een e-mail adres in m'n Myreact, this een 250MB hotmail account dus je kunt het gewoon mailen
You've got mail. :)

Verwijderd

ik ga even zoeken, ik moet nog ergens 1 foto uit amerika hebben.. lege vlakte met 1 blikseminslag.. ik update later :)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

timcooijmans schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:14:
[...]

Het zijn mooie foto's maar het deel van het dorp stad, is voor mij te groot (sorry)
Ik zoek meer een foto gefocust en gericht op de bliksem
je kunt toch de bliksem eruit knippen. Houd je nog steeds wel 1 a 2 MP over.
Maar misschien is dat te weinig?

[ Voor 8% gewijzigd door j-w op 05-12-2004 13:12 ]

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb misschien wel een foto voor je, maar hij is alleen maar 2mp. Ik zal hem zo ff gaan zoeken en plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/MD4920RK25CZ/p.jpeg

[ Voor 27% gewijzigd door Justawitte op 05-12-2004 13:55 ]

• 0fbe
Ik heb je al terug gemailt

Verwijderd

gevonden! hij is gemaakt met mn minolta srt-101 en een 50mm f/1,7 MF lensje 8)7 en vervolgens onder 1 huis-tuin-en-keuken scanner gegooid, vandaar de brakke kwaliteit :(
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~polak150/bliksem.jpeg

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Heeft even geduurt 8)7
Maar je hebt weer mail terug 8-)

• 0fbe
Pantalaimon schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:39:
[...]

Heeft even geduurt 8)7
Maar je hebt weer mail terug 8-)
En ik ben aan het downloaden (wat met 6kb/s :'( nog wel even zal duren)

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

timcooijmans schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:44:
[...]

En ik ben aan het downloaden (wat met 6kb/s :'( nog wel even zal duren)
Mja, helaas zitten er nu meer mensen bandbreedte van me te snoepen.
Zal ff het een en ander afknijpen...

Verwijderd

misschien een idee om een beetje ontopic te blijven? "je hebt mail" en "ik ga mn upload afknijpen" heeft niet echt veel te maken met bliksem-fotografie :P

misschien kun je posten wat behalve 1 bliksemschicht de eisen zijn voor de foto..? hoe groot wil je 'm hebben etc, want hoe groter dat moet zijn, hoe moeilijk het allemaal wordt!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 14:31

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

timcooijmans schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:22:
Waarom dit topic?
Ik ga mijn kamer verbouwen, nu heb ik dus een grote lege wand. Nu kwam ik op het idee dat het misschien wel leuk was een leven's grote foto daar op te hangen van een bliskemflits.

Wat heb ik al gedaan?
  • Met de GOT-zoekmachine gezocht. (er was een foto maar de meeste foto's waren al weer verwijderd van de server)
  • Met google op grote afbeeldingen gevonden. (niks gevonden)
Wat zoek ik precies:
Een Bliksemsflits met een aantal zijtakken, en het liefst alleen de bliksem flits, dus niet een halve stad er bij (kieskeurig) Ook zou het fijn zijn als de foto rond de 4/5 MP zat

Mijn vraag aan jullie:
Wie heeft een foto met van onweer, en wil deze foto ook "uitlenen" voor persoonlijk gebruik aan mij
Ga naar www.imagebank.com en zoek daar op. Je vindt daar professionele foto's die je welliswaar moet kopen. Maar misschien is de prijs goedkoop voor non-commercieel gebruik.
Bekijk andere imagebank sites voor meer info.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• 0fbe
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:53:
misschien een idee om een beetje ontopic te blijven? "je hebt mail" en "ik ga mn upload afknijpen" heeft niet echt veel te maken met bliksem-fotografie :P

misschien kun je posten wat behalve 1 bliksemschicht de eisen zijn voor de foto..? hoe groot wil je 'm hebben etc, want hoe groter dat moet zijn, hoe moeilijk het allemaal wordt!
De hoogte van mijn wand is 232 cm,
Om de verhouding intact te houden zou de breedte dan 343 worden.
Wat ik me afvraag is of dat een bedrijf dit zou kunnen printen en welk prijskaartje daar aan zit (of dat te betalen is)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dergelijke requests horen niet thuis in Fotografie :) Anders staat het hier binnenkort vol met 'heeft iemand een foto van dit en dat onderwerp?' en dat is niet de bedoeling. Een paar opties:

- surf naar postersites die posters van bliksem verkopen
- ga naar postershops die mogelijk dergelijke posters hebben
- etc

Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.