2 pc's met router. 1 pc geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb een probleempje.

Ik heb 2 pc's en een router. Alles werkte prima tot vanmiddag. OP een van de pc's viel de internetverbinding, bij de andere was alles prima.

Dus ik heb uit zitten zoeken en volgens mij ligt het aan het feit dat mijn IPSEC service niet draait. Als ik deze wil draaien krijg ik als foutmelding "Network subsystem is unavailable. This error is returned by WSAStartup() if the Windows Sockets implementation cannot function at this time because the underlying system it uses to provide network services is currently unavailable."

Als troubleshoot staat:
That the appropriate Windows Sockets DLL file is in the current path
That they are not trying to use more than one Winsock implementation simultaneously. If there is more than one WINSOCK.DLL on your system, be sure the first one in the path is appropriate for the network subsystem currently loaded
The Winsock implementation documentation to be sure all necessary components are currently installed and configured correctly

DIt heb ik dus gedaan. Ik heb ook virusscanneer geprobeerd en natuurlijk hier gesearched en verder gegoogled. NOg steeds hetzelfde probleem. EN ik heb geen newdotnet probleem of iets dergelijks dus daar ligt het niet aan. Al mijn DNS adressen en gateways zijn correct, ik kan ze allemaal controleren op het werkende pc (Want daar zit ik nu achter).

Kortom, op een pc kan ik niet op het internet door IE, ftp of iets dergelijks, terwijl ik wel externe ip adressen kan pingen.

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Choller schreef op zondag 05 december 2004 @ 02:49:
Kortom, op een pc kan ik niet op het internet door IE, ftp of iets dergelijks, terwijl ik wel externe ip adressen kan pingen.
Waarom zoek je het in IPSEC? IPSEC wordt gebruikt voor VPN verbindingen, maar aangezien je wel kunt pingen is er wel een verbinding.

Wel kunnen pingen maar niet gebruik kunnen maken van IE (op hostnaam) suggereert een fout in de DNS.

Kun je wel naar dit adres surfen btw?

http://213.239.154.35

Zijn de adressen statisch ingesteld, of dynamisch?

• Choller
IK kan het dus wel pingen maar als ik dat ip adres in mijn internetexplorer intoets krijg ik DNS error.

Ik had eerst alles automatisch in mijn tcp/ip instelling. Ik heb ook geprobeerd nu om alles handmatig in te stellen. Hetzelfde probleem.
Als ik alles automatisch instel dan krijg ik een ip adres dat begint met 169.254.xx dus dat krijg je dus als je de dhcp niet kan bereiken....
Ik zit in de buurt van het probleem maar de oplossing kan ik nog niet pakken :( .

nogmaals ff kort samengevat in het engels:
I get the same WSAStartup error, and my attempt to grab an IP through DHCP is failing. It's giving me a generic 169.x.x.x ip, which WIndows assigns when it can't see the DHCP server. My other systems can get on just fine

[ Voor 23% gewijzigd door Choller op 05-12-2004 03:40 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 06:22

tozzke

aka tozzert

is de kabel niet brak?
draait er een firewall? (uitschakelen van bijvoorbeeld zonealarm is vaak niet voldoende... het proces killen werkt dan pas)

Verwijderd

Choller schreef op zondag 05 december 2004 @ 03:16:
Als ik alles automatisch instel dan krijg ik een ip adres dat begint met 169.254.xx dus dat krijg je dus als je de dhcp niet kan bereiken....
Ik begrijp dat deze PC's achter een router zitten. Dubbele MAC adressen hoeven we niet aan te denken, aangezien het wel gewerkt heeft. Je krijgt geen gegevens via DHCP.

Idd. is dan de bekabeling een van de eerste verdachten, gevolgd door je router (immers die geeft geen adres uit aan die PC). IPSEC heeft hier iig niets mee te maken.

Welk OS staat er op de bewuste PC? Kan het zijn dat het windows XP is, en dat je service pack 2 recent geinstalleerd hebt?

Verwijderd

alle gegevens svp van de opzet neerzetten
routergegevens
pcs' welk OS + service packs
getallen: ip nrs DNS gatways
etc

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

kan je een telnet sessie openen naar een ip op poort 80 ?
Zo niet dan is w.s. je winsock corrupt.

ff met google zoeken en daar staat precies uitgelegd hoe dat te verhelpen.

zoek ook hier op wel internet niet surfen o.i.d.

• Choller
Ik weet nu zo goed als zeker dat mijn socket corrupt is.

Nu ga ik verder zoeken hoe dit te herstellen.

Edit:

Jep, socket corrupt, Winsock Fix gedraaid, gereboot en alles werkt weer zoals vanouds.

[ Voor 33% gewijzigd door Choller op 05-12-2004 11:22 ]

Pagina: 1