Toon posts:

2x 1 gig ddr ram

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x 1 gig ddr ram 400 mhz in mijn laptop gedaan, bij het volgende krijg ik een zwart scherm en start de laptop niet op :

- 1x 1 gig doet het niet
- 2x 1 gig doet het niet
- 1x 1 gig met 1x 512 mb ddr 333 mhz doet het wel, de andere 1x 1gig doet het niet.

Zou de ene 1x 1 gig ddr module stuk kunnen zijn?, ik heb alle combinaties verder geprobeerd
door bankjes om te wisselen, heel vreemd.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Waarschijnlijk kan je laptop zulke grote modules niet aan...

Check je specs van de laptop even en kijk wat het maximum memory amount is.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom ziet hij de ene 1x 1 gig fan wel, want in windows Xp zie ik nu samen met 1x 512 mb totaal 1,5 gig ddr ?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een chip kan maximaal een aantal mb/gb adreseren. Kijk welke chip er in de laptop zit en kijk bij de specs van die chip op de site van de maker.

Of op de site van de laptop maker.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een sis650 chipset, hoeveel kan die dan max aan? , k ben al aan t zoeken ook!

Verwijderd

Topicstarter
k heb t net gevonden op de laptop site, max 2 gig, dus t zou moeten kunnen!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Alles heeft zijn max :P

Als ik naar deze pagina kijk, zie ik dat de sis650 6 banken aankan, van maximaal 512MB per bank.

Als er dus een 1GB-module bij zit welke bestaat uit 1 bank, gaat dat dus niet werken :)

Misschien kun je voor de duidelijkheid even de codes welke op de modules staan overtypen, waarschijnlijk is het dan wat makkelijker om dingen uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Er kunnen maar max 2 bankjes in, de nieuwe zijn 2x 1 gig ddr 400 mhz ram

Corsair value select VS1GB400C3 lot#0436006-0

Heb je hier iets aan misschien?

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
AARg, klik ik net de post weg :X, maargoed :+

Die modules staan niet op de site van corsairmicro.com. Ik kan dus niet vinden wat de exacte specs van de modules zijn (aantal chips enzo). Maar ik mag aannemen dat de modules aan elkaar gelijk zijn? If so, dan moet er een andere oorzaak zijn.

Er zijn dan nog 2 oorzaken mogelijk.
1. Er is een module brak/kapot/oid
2. De laptopfabrikant heeft slechte specificaties online gezet. Dat wil zeggen, de sis 650 kan dus 6 geheugenbanken aan van 512MB elk. Elk geheugenslot kan bestaan uit 1 of 2 banken. Als beide sloten in de laptop bestaan uit twee banken kun je maximaal 1GB per slot adresseren, dus voldoende. Mocht de laptop maar 3 banken hebben (dus op slot #1 2banken en op slot#2 1bank) dan gaat er iets goed fout.

Helaas is het laatste nogal moelijk om uit te sluiten. Dat is alleen te doen met google en het exacte merk + type van de laptop ( O-) ). Het eerste is makkelijker uit te sluiten. Heb je beide modules al getest in beide sloten (appart), dat heb ik namelijk tot noch toe niet uit je verhaal kunnen opmaken :)

Als de laptopfabrikant lekker irritant is geweest, wil dat zeggen dat je als je 1 van de modules in slot#2 stopt met slot#1 leeg, de computer niet wil booten. In dat geval zijn de modules correct maar je laptop niet.

Als een van de modules in beide sloten alleen niet wil booten, zal de module waarschijnlijk brak zijn :) En je hebt levenslang garantie, dus dat komt wel goed :)
Pagina: 1