AARg, klik ik net de post weg

, maargoed
Die modules staan niet op de site van
corsairmicro.com. Ik kan dus niet vinden wat de exacte specs van de modules zijn (aantal chips enzo). Maar ik mag aannemen dat de modules aan elkaar gelijk zijn? If so, dan moet er een andere oorzaak zijn.
Er zijn dan nog 2 oorzaken mogelijk.
1. Er is een module brak/kapot/oid
2. De laptopfabrikant heeft slechte specificaties online gezet. Dat wil zeggen, de sis 650 kan dus 6 geheugenbanken aan van 512MB elk. Elk geheugenslot kan bestaan uit 1 of 2 banken. Als beide sloten in de laptop bestaan uit twee banken kun je maximaal 1GB per slot adresseren, dus voldoende. Mocht de laptop maar 3 banken hebben (dus op slot #1 2banken en op slot#2 1bank) dan gaat er iets goed fout.
Helaas is het laatste nogal moelijk om uit te sluiten. Dat is alleen te doen met google en het exacte merk + type van de laptop (

). Het eerste is makkelijker uit te sluiten. Heb je beide modules al getest in beide sloten (appart), dat heb ik namelijk tot noch toe niet uit je verhaal kunnen opmaken
Als de laptopfabrikant lekker irritant is geweest, wil dat zeggen dat je als je 1 van de modules in slot#2 stopt met slot#1 leeg, de computer niet wil booten. In dat geval zijn de modules correct maar je laptop niet.
Als een van de modules in beide sloten alleen niet wil booten, zal de module waarschijnlijk brak zijn

En je hebt levenslang garantie, dus dat komt wel goed