SMC 7204 BRA router valt soms uit

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28
Soms, als ik bijv. Soldat speel en tergelijkertijd met Skype bel (Op de achtergrond staat dan nog MSN, IRC etc aan) dan valt soms de complete verbiding stil. Soldat rept leuk 'connection error', Skype kapt ermee. Ik heb echt alles al doorgelopen, settings veranderd, maximale verbindingen wat opgeschroeft, het mocht allemaal niet baten. Ook wil Unreal Tournament regelmatig niet naar de masterserver connecten, doen DNS-queries er soms gigantisch lang over (Ongeacht wélke DNS ik heb ingesteld) en dergelijken. Het modem is al een keer omgeruild geweest, zonder voordeel. BitTorrent en dergelijken laten ook heerlijk de verbinding dichtslibben. BitTorrent uit en dan een paar minuten wachten en de verbinding is weer 'vrijgegeven'. Net alsof het modem aan zijn maximum connecties of wat dan ook zit... :?

Mijn vragen:
Hebben er andere users dit probleem?
Is het oplosbaar?

Als dit echt zo'n preuts modem is voor de 'huis tuin en keuken' user is die nooit wat leecht, gamed of skyped dan ga ik maar een ander modem kopen. Mijn ogen waren gevallen op een simpele Alcatel 510 v4. Is dit modem zijn €80 waard en kan 'ie een DMZ naar een host doorraggen zodat alle poortjes op dat systeempje beschikbaar zijn? (Uiteraard wel een firewall op dat systeem.)

Ik ben benieuwd

* BHQ is tired en gaat slapen ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zoek even in de vele andere ADSL problemen topics. Of neem even met je ISP contact op om uit te zoeken waar het nu mis gaat.

Kan zijn dat je linesync verbreekt, kan zijn dat het alleen op een IP lease mis gaat van de DHCP server etc etc etc.

Vaak is het bij ADSL de linesync die even onderbreekt. Aanluiting tussen ISRA --> splitter --> modem is dan 9 van de 10x het probleem. Zo kort mogelijk houden, geen (loze)vertakkingen voor je splitter.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BHQ
Het rare is; m'n logs zijn compleet leeg en onze splittertheorie zit zo:

Lulletjes van KPN , Wanddoos , split, daarop modem en tel (tel 1 meter draad, modem +- 7 meter draad.)

*edit het is meestal als het modem langer dan 150 uur heeft aangestaan, zoiets merk ik iig....

[ Voor 23% gewijzigd door BHQ op 05-12-2004 10:27 ]

• BHQ
http://forum.wietje.nl/forum_posts.asp?TID=140&PN=1 ook al geprobeerd, hij valt echter nogsteeds vaak uit tijdens het pingen van servers.

Verwijderd

Ja ik heb deze router ook.

het probleem is dat dit modem in de standaard conf maar zo´n 300 connection trekt.

de oplossing ligt in de ´ip filter´
deze is veel te groot en vaak ook overbodig.

zit onder services en dan ip filter.

een vriend van me heeft de mijne nu geconfigureerd en krijg nu 1000 connection en hij is nog niet vast gelopen.

hij heeft eigenlijk maar 3 regels nodig, en dit scheelt want dan hoeft hij niet ieder pakket te vergelijken met de filter regels zei die vriend van me.

• BHQ
Zou je misschien een screenie kunnen maken van jouw IP filter scherm?

• BHQ
Ach ja, dan ga ik maar een SpeedTouch kopen terwijl dit dus blijkbaar wel oplosbaar is, maar lack of users die 24/7 online zijn en die weten waarom het ding telkens volloopt :'(

• BHQ
Ik heb alle problemen kunnen oplossen!

Morgen gaat er een PDF online. :)

• BHQ

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 21:03

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Sorry om dit topic weer op te gooien, maar Yapser en sjansen2003 hebben beide erg interessante informatie.

Helaas heeft sjansen2003 geen reactie meer gegeven en de pdfjes staan niet meer online.

Zouden beide users die info nog eens kunnen posten.

Alvast bedankt.!

The only thing to fear is fear itself

Verwijderd

Heb ook een SMC 7400bra en zou het ook wel willen weten. Heb hier al is heel lang op zitten zoeken en toen niks gevonden behalve dat die SMC pruts dingen zijn. Was ook eigenlijk al voor plan om het hele router gedeelte uit te zetten en gewoon linux bak eraan te hangen.
Pagina: 1