AVI zonder header/footer reconstrueren

Pagina: 1
Acties:

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-07 01:16
Ik heb dus met een camcordertje wat opnames gemaakt, maar voordat de AVI (divx) afgesloten kon worden gaf de interne HD van het apparaat een 'onherstelbare' fout aan, en stopte er mee, en gaf het desbetreffende filmpje ook niet in zijn desbetreffende map aan.

Eenmaal aan m'n PC gekoppeld heb ik mbv chkdsk de verloren data teruggekregen, in 2 bestanden. De een zo'n 350 Mb, de ander precies 1 Mb. Het grote bestand lijkt me de video data zelf te zijn, en het kleine bestand ziet er verdacht veel uit als een index die je aan het einde van zo'n AVI ziet (gecontroleerd mbv een wel geslaagde opname met hetzelfde apparaat)

Nu heb ik geprobeerd met DivFix en VirtualDub de avi in te lezen, zonder resultaat. Ook GSpot ziet 'm, ook met de index achter de video data geplakt, niet als een AVI.

Wat ik dus sowieso mis is de header van de AVI, en (gecheckt met andere avi's) een soort van ID voorafgaand aan de index. Heb ik nog andere opties, of moet ik deze video als verloren beschouwen? (ook al heb ik wel de ruwe index en de ruwe video data)

Think of me long enough to make a memory