[bb] TV, adviezen....

Pagina: 1
Acties:
  • 1.172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-07 13:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi,

Ik ga op mezelf wonen. Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een andere tv.
Inmiddels heb ik besloten dat het een breedbeeld wordt.

Nu hebben ik even zitten neuzen en ben ik bij winkels langs geweest.
Mijn budget is +/- €450 (meubel heb ik inmiddels al)

Voorkeur gaat uit naar een 'echt' merk, zoals: Sony, JVC

Ik heb de volgende tv's op het oog:

JVC AV-28GH1
• 100 Hz Scanning
• 2 x 10 W uitgangsvermogen (RMS)
• 4 luidsprekers: 2 full-range, 2 tweeters
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicastore.nl/vshop/images/av28gh1s.jpg

JVC AV-28T4S
• Natural Flat 16:9 breedbeeld weergave
• A2/NICAM stereo
• 20 W totaal RMS uitgangsvermogen
• Hyper Sound
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicastore.nl/vshop/images/av-28t4sk.jpg

Sony KV-28CL11
28-inch FD Trinitron® WEGA®
Automatische ruisonderdrukking
Dynamic Picture Control
Smart, Zoom, 4:3, Wide en 14:9-modus
Sleep Timer
2x Scart (1x RGB)
2 luidsprekers van 7 W
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicastore.nl/vshop/images/28cl11_im.jpg

Thomson 28WH402S
# X-Flat Tube - TF Contour for the best picture quality, incomparable comfort of vision and perfectly flat outlook
# 100 Hz High Focus : a new dynamic 100 Hz for a high picture quality whatever the source is
# 2 x 20 W Music Power
# Auto Format : enjoy widescreen picture whatever the source is (4/3 or Cinema scope)
# 3 in 1 (TV-DVD-VCR) remote control
# Scarts x 2 to connect 2 devices at the same time (VCR, DVD)
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicastore.nl/vshop/images/l_28wh402s.jpg

Nu is mijn vraag het volgende:
Waar heb ik het meeste aan? 100Hz scanning of plat?
Allebeide wordt een beetje prijzig.... beide heeft de Thomson, die kost ~€479
Als ik een JVC wil met 100Hz en plat scherm ga ik al snel over de €500

Ik door de bomen het bos niet meer zien... :/ Met welke breedbeeld televisies hebben jullie goede ervaringen?

Whatever.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Van die 3 merken haal ik relatief gezien het meest JVC televisies op voor reparatie (werk voor bruin- en witgoed winkel). Specifiek over deze types kan ik zo geen oordeel geven, maar Thomson vind ik qua prijs/kwaliteit altijd prima in orde. Alleen meestal zo'n sh*t afstandsbediening...niet echt belangrijk misschien maar vind ik wel hinderlijk :).

Kun je de TV's allemaal bekijken in een winkel (met beeld)? Let dan goed op de verschillen in kleur en helderheid. Maar dit is echter ook allemaal in te stellen en soms staat op de ene TV het contrast bijv. vol uit en geeft daardoor een ander beeld. Dus soms ook lastig te oordelen. Let evt. ook op trillingen.

[ Voor 32% gewijzigd door Vos op 04-12-2004 23:34 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Neem philips ook in je test op als je naar breedbeeld. Vind ik op dat gebied een uitstekend merk.

Verwijderd

Ik ben alleen nog maar JVC tv's tegen gekomen die allemaal geen goed zwart beeld hebben (de meeste gaan naar donker rood, schijnt een beklend probleem te zijn). De meeste andere producten van jvc vindt ik ook erg brak.

Als je geen miskoop wil doen dan zal ik in iedergeval de JVC tv's van de lijst schrappen.

Verwijderd

Overweeg ook eens een Panasonic. Zelf hebben mijn ouders beneden een breedbeeld-50 Hz 70cm. Al 5 jaar niks mis mee en een goede gebruikersinterface (afstandsbediening, menu's).

Ik heb een jaar geleden zelf een Panasonic 82cm 100 Hz breedbeeld gekocht. Dit model heeft eigenlijk alleen verbeteringen ten opzichte van die van mijn ouders (teletekst, menu's, afstandsbediening) en heeft zeer scherp beeld en geluid.

Een vriend van mij heeft altijd Sony gehad. De kwaliteit is ook top maar de gebruiksvriendelijkheid (bijv. logica afstandsbediening) is minder.

Deze merken beginnen echter wel vanaf boven de 500 Euro als het om breedbeeld, flatscreen en 100-Hz gaat, maar dat heb je ook wel wat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 11:58 ]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Heb er erg veel aan, denk dat ik JVC dan maar ff naar achteren schuif. :/
Iemand ervaringen met de LG Flatron breedbeeld tv's? LG is toch van Philips? Dan zou het een Philips buis kunnen hebben.

Ik zal volgende week eens kijken naar een Panasonic. Ga niet over 1 nacht ijs.... gelukkig heb ik er geen haast mee. ;)

Deze Panasonic komt er wel goed uit. [url=http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/DB22EA63AF373AAFC1256E8F00659C0A] (op kieskeurig.nl)

Hopelijk kom ik hem ergens tegen....

[ Voor 22% gewijzigd door Harmen op 05-12-2004 14:53 ]

Whatever.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik 72 flatscreen 100hz nemen. Heb ik hier zelf thuis staan en dat is toch wel erg mooi beeld, vooral met dvd's, waarom 50-100 euro minder uitgeven voor iets minders als je er jaren lang plezier van moet hebben?

Ik zelf heb een daewoo tv (zo'n jaar nu), deze tv is ECHT goed qua beeldkwaliteit, en ja ik heb hem vergeleken met samsung, philips (2x zo duur in de winkel) and een pioneer tv (zelfde afmetingen, 100hz) en er was totaal geen verschil te zien, ik en mijn vriendin vonden zelfs op het eerste oog de daewoo het beste beeld hebben (zonder nog het merk gezien te hebben of de prijs).

Enige minpunt tot nu toe is dat er een piep uit de achterkant van de tv komt, overdag niet te horen, maar s'avonds met tv zacht wel storend als je erg op dat soort dingen let...voor mij geen reden om hem weg te doen.

http://www.kieskeurig.nl/...04731C1256E8F0064FA72.htm

€ 424 bij internetwinkels

Verwijderd

meendering schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:57:
Iemand ervaringen met de LG Flatron breedbeeld tv's? LG is toch van Philips? Dan zou het een Philips buis kunnen hebben.

Ik zal volgende week eens kijken naar een Panasonic. Ga niet over 1 nacht ijs.... gelukkig heb ik er geen haast mee. ;)

Deze Panasonic komt er wel goed uit. [url=http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/DB22EA63AF373AAFC1256E8F00659C0A] (op kieskeurig.nl)

De 70 en 82 cm Pana's zijn nu in de aanbieding bij de makro, voor resp 489 en 550 Euro Ex BTW. Wel alleen tot en met morgen :) Misschien toch over een nacht ijs gaan? :P
Een JVC 70 CM voor 329 Ex BTW.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 15:56 ]

Verwijderd

Ikzelf ben heel erg enthousiast over Panasonic. Gewapend met kriteria als "zo goed mogelijk voor zo min mogelijk pecunia" ben ik toen een paar weken wezen surfen, veel informatie gelezen, user reviews, professionele reviews, etcetera. Steeds kwam Panasonic als bijzonder goed naar boven en heb ik dus een TX28PL1-F gekocht. Blind, zelfs, zoveel vertrouwen heb ik in mijn researchskills :) -- En nooit spijt gehad van mijn keuze. Sterker nog, nu, 3 jaar na dato, zou ik 'm zo weer kopen. Quintrix-beeldbuizen staan kwalitatief toch boven de rest van 't zooitje. Ook heb ik me laten vertellen in een plausibele zaak dat er zelden tot nooit problemen zijn met Panasonic.

Anyway, ga ook even in een winkel kijken of je wel ècht 100Hz wilt. Ik kan het maar niet vaak genoeg benadrukken dat 100Hz een mythe is en in de praktijk niet bestaat. 100Hz is namelijk niet 100Hz, maar 2x50Hz. En dààr zit 'm het venijn (i.m.o.); bij stilstaande beelden is 100Hz prachtig. Maar zodra het beeld in beweging komt, bijvoorbeeld een helikopter die horizontaal over komt zeilen over je scherm, zie je vrij snel een "smeer" achter de helikopter aankomen. Autoraces idem dito. Zelf vind ik dit uitermate storend en wil ook pas 100Hz als men de PAL-standaard naar 100Hz schopt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 19:04 ]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Goed, heb inmiddels gemaild met een paar internetwinkels hier in de buurt. Kijken voor welke prijs ze hem kunnen leveren. 1 winkel bood hem aan voor €439..... goede prijs of niet?
Weten jullie hoe groot de doos van zo'n breedbeeld is?

[ Voor 16% gewijzigd door Harmen op 05-12-2004 22:42 ]

Whatever.

Verwijderd

Die "shading" of smeer zoals jij het noemt heb ik echt nog nooit gezien, volgens mij is dit weer één of ander fabeltje dat de wereld is ingeholpen, 100hz is ECHT dus wel mooier dan 50hz, of het moet aan mijn tv liggen, want ik heb nog niet een mooier 50hz scherm gezien.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Vanmiddag even gekeken bij een paar zaken. Bij EP boden ze hem aan voor €429
Heb hem even in het echt gezien, strak beeldje.... 100Hz stond erook naast.. is iets scherper...
Maarja dan ook weer een stuk duurder! (€699)

Whatever.

• Larshil482
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Aan 100 Hz heb je niet zoveel mede omdat het een ordinare kopieermachine is. Met beeld ziet er alleen rustig uit als je er met een scheef oog naar kijkt. Ik kies zelf voor Philips tv's en dan bij voorkeur het laatste model van de serie. Hierbij zijn alle kinderziektes weggewerkt en zal je zelden problemen hebben met slecht beeld. TV's met functie's zoals PixelPlus en andere moet je proberen te vermijden, deze verbeteren over het algemeen de kwaliteit van beeld NIET. Zorg gewoon voor een goed tv-signaal, het beste is een schotelantenne en vergeet Digitenne en de kabelmaatschappijen.

Het beeld van een Sony is erg rood in vergelijking met een Philipsbuis (met name bij de eigen programma's van RTL 4). De systemen voor beeld verwerking in een LG, JVC, Panasonic, Samsung, enz. zijn over het algemeen slechter dan die van Philips met name de volgorde en de manier waarop bepaald hoe het beeld wordt gevormd.

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 20:35
meendering schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:57:

Hier iemand die deze TV heeft , ik zal dan ook mijn ervaringen met deze bak posten :)

Super :)

Voor het geld echt een perfect ding. erg mooi beeld, makkelijke bediening , goeie AB , en het geluid is meer dan redelijk.

Heb er veel plezier van!

+ Erg mooi beeld
+ Goed geluid
+ Makkelijke bediening
+ Aansluitingen voorzijde
+ Zeer rustig beeld (rustiger dan alle 100 hz breedbeelds in dezelfde catagorie , en vaak is 50 hz beter voor DVD).

- Toestel is erg lomp kwa grootte

Aanradertje zou ik zeggen :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Woon je in de buurt van Duitsland? Ga dan eens kijken in een Duitse winkel, want die zijn echt aanzienlijk goedkoper.

Ik had een TV van Loewe op het oog, die kost in Nederland €999,-. Via internet is ie nog voor €899,- te krijgen in Nederland maar daarmee houdt het wel op. Ik heb vervolgens even geïnformeerd bij verschillende Expert-winkels hier over de grens, en de Expert in Gronau (5 minuutjes van mijn huis zo ongeveer >:)) biedt hem aan voor €765,- !!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Pixal schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:30:
Neem philips ook in je test op als je naar breedbeeld. Vind ik op dat gebied een uitstekend merk.
Die zijn er niet in 100hz in die prijsklasse. En die Sony is een 4:3 tv. 28CL11.
Maar ik zou idd voor de JVC gaan. Panasonic heeft trouwens ook een mooie. de 28PS11 bijvoorbeeld.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Kent iemand de Marktkauf in Meppen? (Dld)
Daar schijnt ook alles goedkoper te zijn.

Toch maar eens informeren, anders haal ik hem wel hier. ;)

Whatever.

Verwijderd

Maar zodra het beeld in beweging komt, bijvoorbeeld een helikopter die horizontaal over komt zeilen over je scherm, zie je vrij snel een "smeer" achter de helikopter aankomen. Autoraces idem dito.
Die smeer waar jij het over hebt , zijn dat niet gewoon de hete uitlaatgassen die dat veroorzaken? Je zegt dat het bij een helikopter aan de achterzijde is en hetzelfde bij F1 en je begrijpt vast wel dat daar wel wat warmte bij vrij komt. :)
En bij F1 kan je zelfs zien wanneer de luchtvochtigheid vrij hoog is dan verschijnen er van die luchtwervelingentjes langs de achtervleugel. B)

Maar ff ontopic heb ook een panasonic 100hz en die bevalt best!!
niet een breedbeeld in verband met de beschikbare ruimte maar echt super beeldje. :9 Ik zie toch echt wel verschil met een 50hz als het om dvd gaat is toch echt scherper naar mijn idee :)

• Nephalem82
Wat ik nog vergeten was te vertellen.

Panasonic TV's hebben een van de beste , zoniet DE beste , 4:3 conversies aan boord. hiermee bedoel ik , dat als er een uitzending in 4:3 uitgezonden wordt , de panasonic dit heel erg goed over kan zetten naar 16:9 , zonder zichtbare vervorming.

Zo heb ik vaak ronde dingen gezien op TV , terwijl het een 4:3 uitzending was, in breedbeeld. en dus niet bij andere merken ovaal of uitgerekt is.

Nog een heel groot pluspunt voor Panasonic.

Verwijderd

Ik ben zelf ook op zoek naar een BB-TV in ongeveer deze prijsklassse (400-500). Zit op dit moment te denken aan die panasonic (TX-28HA1), of een Philips 28PW6518
(http://www.kieskeurig.nl/...6B966774DC1256F1E006088A0)

Ik heb ze beiden al bekeken en vind dat ze allebij een mooi beeld geven. Over die panasonic zijn veel (vooral positieve) reviews te vinden. Over Philips is veel minder info
(heb wel een review over de 6517 (vorig model??) gevonden: http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=4373.

Heeft er hier iemand ervaring met deze Philips? of nog tips om een van deze twee vooral wel of niet te kiezen??

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik ga a.s zaterdag nog eens kijken bij winkels.... eens kijken wat ik kan losmaken. :)
Ben er haast wel zeker van om een Panasonic 28HA1 te nemen.

Whatever.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hmmz, ga toch twijvelen... heb vanmiddag een aantal tv's gezien.
JVC's, Panasonics..... ben er nu al zeker van dat het geen 50Hz meer wordt. :o
Denk dat het een Panasonic 28PM11 gaat worden. (las veel slechte verhalen over de jvc's... :/ )

[ Voor 68% gewijzigd door Harmen op 10-12-2004 23:11 ]

Whatever.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 18:14
Ik heb me onlangs ook flink verdiept in BB crt TV's (nadat o.a. m'n JVC tv binnen 3¾ jaar voor de 2e maal stuk ging, buiten de garantie :/ Komt hier nóóit meer iets van JVC in huis :r ) en kwam uiteindelijk (ook na veel kijken) op Panasonic uit. Erg mooi beeld. Dat het uiteindelijk geen crt is geworden is een ander verhaal maar dat had niks met Panasonic van doen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ok, nu nog even een andere vraag.
Ik heb vandaag bij iemand een Samsung 28" Plano 100Hz breedbeeld gezien, toevallig was er tennis op de tv. De bal streepte behoorlijk..... hebben alle 100Hz schermen hier last van?!!! :?

Whatever.

• Nephalem82
meendering schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:14:
Ok, nu nog even een andere vraag.
Ik heb vandaag bij iemand een Samsung 28" Plano 100Hz breedbeeld gezien, toevallig was er tennis op de tv. De bal streepte behoorlijk..... hebben alle 100Hz schermen hier last van?!!! :?
Ja, de meeste wel . dit is 100 hz eigen.

De een heeft er wat meer last van dan de andere, maar ze hebben het allemaal. behalve als je een echt duur toestel koopt, van laten we zeggen meer dan 800 euro , uitzonderingen daargelaten.

Dit is ook de rede waarom ik toch voor 50 hz ben gegaan, het verschil met een goede 50 hz breedbeeld en een 100 hz model is toch bizar klein kwa rustigheid van het beeld. en vaak is 50 hz nog een stuk goedkoper ook.

Nu heb ik dus een fijne 50 hz bb gekocht , de panasonic tx28ha1f , en ben er enorm over te spreken.

Verwijderd

Heb hier een Thomson 100 Hz. toestel staan.. Booooooooh... Wel wat kleiner (63 cm.), maar toch (ook al geen platte beeldbuis), ben zeer te spreken over de kwaliteit van het ding.. De afstandsbediening vindt ik wel meevallen, juist handig (behalve dat ik er met mijn lompe kop al drie keer op ben gaan staan, dus hij hangt nu met plakband vast :+) Ik vindt de kleurweergave bij deze TV sowieos véél beter dan menig Philips of JVC toestel.. Panasonic heb ik geen ervaring meeh, behalve dat wij er tien jaar terug eentje hadden die om de drie maanden stuk ging :X (bleek dat de ingebouwde versterker de antieke speakers van mijn pa niet aankon... :Z).. Ik zou zelf voor mijn grote huis in ieder geval zo weer een Thomson kopen.. Vooral in achting genomen dat het beestje toch al weer drie jaar oud is en prima zijn diensten aan mij verleend heeft dwingt bij mij veel respect af. Heeft ook al drie verhuizingen overleefd, en tevens een paar stroomstoten door genadeloos geklooi van mij alhier met de electra :+... Ik vindt de NaviLight menu's ook bijzonder fijn en overzichtelijk.. Thomson way to go!!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik ga vanmiddag even kijken naar breedbeeld tv's.... met name 100Hz.
Mocht ze er allemaal last van hebben, dan koop ik een Panasonic 28ha1. :)

Whatever.

Verwijderd

Nogmaals, volgens mij is het kul, ook die tenniswedstrijden begrijp ik niks van. Heb bij het EK een hoop vrienden over de deur gehad bij voetbal en die hebben nooit iets gezegd over strepen er achter aan, anders had ik hem ook allang teruggebracht, ik kijk enorm veel voetbal namelijk...maar dat terzijde ;)

Ik blijf bij mijn Daewoo tv'tje :)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:08:
Heb bij het EK een hoop vrienden over de deur..... quote]

Uhm vloer uiteraard :P

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:37
Ik heb zelf een JVC (al 5 jaar) Flatscreen 100Hz breedbeeld 28" toen der tijd 3000 piek (gulden niet kerst :Y) ) voor betaald, ik vond het op dat moment de tv met het mooiste beeld die tekoop was, en dikke mensen heb ik ook geen last van met het omschalen van 4:3 naar 16:9 in paranomanic view heeft JVC hier voor bedacht. Ik heb er tot op de dag geen spijt van gehad dat ik de JVC heb gekocht... heeft het altijd prima gedaan. Verder denk ik dat je je keus moet laten afhangen van wat jij het mooiste beeld geeft ipv. welke mensen denken dat het vaakst kapot gaan, ik denk altijd dat als JVC bagger produceerde dat ze allang niet meer bestonden.

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 18:40

Darth Punk

professionalized prutz0r

heb zelf de Daewoo DTW-2880-100D. dit beestje heeft een 70 cm beeldbuis en 100 HZ. Ik heb deze tv eind augustus dit jaar bij MediaMarkt gekocht voor 449 euro. Ik weet niet of dat het overal zo is, maar ik heb 3 jaar! garantie op mn tv. Misschien handig om te weten, omdat er aardig wat GoT'ers zeuren dat hun teeveetje na n jaar kapoet is :P.
http://www.kieskeurig.nl/...46D5729F8C1256D3D0025F6FC

er is ook nog de Daewoo DTH-2881-100D. deze is volgens kieskeurig.nl 72 cm, 100 HZ en volledige platte beeldbuis en iig 3 jaar garantie bij mediamarkt.
deze tv kostte toen dacht ik €549,- bij mediamarkt, maar ik denk dat de prijzen wel iets gedaald kunnen zijn.
http://www.kieskeurig.nl/...108E04731C1256E8F0064FA72

aan de reviews op kieskeurig hecht ik weinig waarde, omdat de ene gebruiker een 9 geeft voor beeldkwaliteit en de andere 2. Je moet gewoon zelf in de winkel kijken

mijn eigen bevindingen over mn tv: beeld en geluid zijn erg goed. Moest beeld iets bijstellen, omdat het wit echt pijn aan mn ogen deed zo fel. Kleuren worden wel mooi natuurlijk weergeven. Dat er een philips beeldbuis inzit, zou kunnen verklaren waarom er zulke goede natuurlijke kleuren worden meegeven. de ruisonderdrukking heeft 3(eigenlijk 4, maar dat is uit :P) standen en werkt zelfs op de hoogste stand goed zonder veel detail te verliezen. Geluid is ook goed, ook al zal een HomeCinema set van >=400 euro wel beter geluid geven :P. Ik ben zelf erg tevreden over mn toestel en de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon goed :) .

update: volgens http://www.daewoo-electro...dio_cd_prod.asp?idprod=23 is 2881-100D ook 70 cm, kieskeurig.nl heeft het dus fout :P

update2: de 2881-100D is de gene die kippekop heeft las ik net 8)7. Mijn tv piept gelukkig niet _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Darth Punk op 15-12-2004 15:11 ]

i want LART!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik ga a.s zaterdag de grens over denk ik.
Eens kijken in Haren (Duitsland).... ben benieuwd wat tv's daar kosten.
Iemand ervaringen?

Whatever.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Nee, niet in de echte Duitse winkels nee. Je kan wel even hier kijken bijvoorbeeld: http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp

Ik zelf heb trouwens een Sony KV-28LS60 en ben er dik tevreden mee. Hij is wel 100Hz, maar ik heb geen last van die komeetstaarten achter ballen enzo. Hier let ik altijd op als ik voetbal kijk ofzo. Ook heb ik geen last van digitale artifacts (alleen op NGC soms, maar dat ligt aan de zender, want dat zie ik op andere tv's ook soms). Je moet gewoon een beetje mazzel hebben. Heb je geluk dan heb je nergens last, heb je pech dan kan je drie keer terug naar de winkel.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
:|

Nog steeds geen tv gekocht..... ben echt voorzichtig. ;)
Ik ga tussen kerst en oud/nieuw maar eens shoppen.... dan ben ik lekker vrij.
Rustig ff alle tv's bekijken, t'is natuurlijk wel een 'grote' aankoop.

Whatever.

Verwijderd

ik zou inderdaad eens naar panasonic kijken, de CRT's van dit merk komen ook erg goed uit de test in de WHAT HIFI...

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:10:
ik zou inderdaad eens naar panasonic kijken, de CRT's van dit merk komen ook erg goed uit de test in de WHAT HIFI...
Idd, Panasonic had ik al op het oog.
Maargoed, mij zit het volgende nog steeds dwars:
Is het de moeite waard om een 100Hz breedbeeld te kopen?
Ik kijk zo'n 1,5 uur tv momenteel... veel meer zal het ook niet worden.

Prijstechnisch maakt het veel uit €449 (28HA1 50Hz) en €599 (28PM11 100Hz).
Voor dat geld kan ik weer een Kiss 1500dvd spelert halen. :Y)

Whatever.

Verwijderd

Darth punk> lol, yep precies dezelfde tv's, het verschil tussen de twee weet ik niet zo, alleen weet ik wel dat die lage cijfers niet kloppen, heb zelf een 10 gegeven voor de geluidskwaliteit. En dat piepje hoor je alleen als je echt dicht bij de tv met je oren komt....

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:49

Polycom

Poes van goud

Koop geen jvc, dat is echt een gaar *** merk.
Een vriend van me heeft die tv in die in de startpost staan en die is al 2 keer kapot gegaan.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Mensen die 100Hz breedbeeld tv's hebben >> even reageren!
Ghost jullie schermen? Strepen achter ballen etc

Whatever.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nopes, de mijne "ghost" helemaal niet...
Mag ook wel voor het geld ook trouwens :X

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Ik heb ook de KV28LS60, en het is gewoon een goede 100Hz tv, zonder ghosting of wat dan ook. Zelfs scrollende letters geeft hij netjes weer. Daar heeft de TV van mijn ouders weer last van, dat is een JVC (geen idee welke).

Ligt ook aan de instellingen hoor, je kan de JVC zo instellen dat de letters wél glad over het scherm scrollen, maar dan heb je minder scherpte op je beeld.

FYI: 100Hz zorgt NIET voor een scherper beeld! Het geeft wel een rustiger beeld. Wanneer merk je dit het beste? Ga eens recht voor een TV staan, en kijk dan niet naar de tv, maar naar links of rechts. Bij een 50Hz tv zal je zien dat het beeld errig flikkert, terwijl een 100Hz rustiger is. Zo testen wij TV's (ik werk in electro zaak).

[ Voor 32% gewijzigd door Nik op 20-12-2004 20:37 ]

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Ikzelf heb de Pana TX-28PS11F, hij bevalt super. Is 100Hz, en inderdaad, indien je bijvoorbeeld "trillingsvrij" aanzet, krijg ik dat tijdens een voetbalwedstrijd de witte lijnen een soort schaduw krijgen. Gewoon ff al die bijzondere snufjes, zoals trillingsvrij en ruisonderdrukking uitzetten en je bent eraf. Dan is het beeld top.

Als ik bij mensen kom die een 50Hz toestel hebben zie je wel verschil, namelijk het beeld knippert. Dit zie je pas, als je zelf een tijdje een 100Hz hebt gehad. Kwa beeldkwaliteit zie ik echter weinig verschil tussen een 100Hz en 50Hz.

Voor de rest kan ik je een Pana zeker aanbevelen.

Veel plezier met het uitzoeken :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BlackLight schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:48:
Ikzelf heb de Pana TX-28PS11F, hij bevalt super. Is 100Hz, en inderdaad, indien je bijvoorbeeld "trillingsvrij" aanzet, krijg ik dat tijdens een voetbalwedstrijd de witte lijnen een soort schaduw krijgen. Gewoon ff al die bijzondere snufjes, zoals trillingsvrij en ruisonderdrukking uitzetten en je bent eraf. Dan is het beeld top.

Als ik bij mensen kom die een 50Hz toestel hebben zie je wel verschil, namelijk het beeld knippert. Dit zie je pas, als je zelf een tijdje een 100Hz hebt gehad. Kwa beeldkwaliteit zie ik echter weinig verschil tussen een 100Hz en 50Hz.

Ik heb een Loewe, en die doet het zelfs met alle digitale prut aan nog prima _/-\o_

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:44
BlackLight schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:48:

Ik lees steeds meer positieve recenties van die panasonic tv's overal. Toch moet ik bij Panasonic niet meteen aan kwaliteit denken. Het merk komt bij mij als een beetje goedkoop over. Aan de andere kant kan ik niet met echte feiten onderbouwen waarom Panasonic goed of slecht is. Ben inmiddels wel overtuigd dat ik geen JVC wil hebben gezien alle negatieve ervaringen. Ik zit nu aan de Sony KV28FQ86 te denken , of mensen moet mij een Panasonic kunnen overtuigen.

Verwijderd

Mad_Manic schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:13:
[...]

of mensen moet mij een Panasonic kunnen overtuigen.
En dat is het em juist, dat kan jezelf!! Ga gewoon eerst kijken naar de toestellen die je op het oog hebt. :)
Mooiste is natuurlijk om ze dan naast elkaar te zien dan zie je het zo welke je het best bevalt. ;)
Ik ging voor een philips, maar kwam met een panasonic thuis.

tja en van dat jvc gedoe mijn ouders hebben zeker 18jaar een jvc videorecorder gehad en dat was een dure, denk wel 2500piek, ding heeft altijd goed gewerkt en veel.
tis dat er een geluidskop brak was anders had ie er nu nog gestaan.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:44
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:27:
[...]

En dat is het em juist, dat kan jezelf!! Ga gewoon eerst kijken naar de toestellen die je op het oog hebt. :)
Mooiste is natuurlijk om ze dan naast elkaar te zien dan zie je het zo welke je het best bevalt. ;)
Ik ging voor een philips, maar kwam met een panasonic thuis.

tja en van dat jvc gedoe mijn ouders hebben zeker 18jaar een jvc videorecorder gehad en dat was een dure, denk wel 2500piek, ding heeft altijd goed gewerkt en veel.
tis dat er een geluidskop brak was anders had ie er nu nog gestaan.
Het kijken in de winkel geeft een redelijke indruk van de prestaties van het apparaat. De meeste winkels laten echter de tv's op de fabriekwaarden staan en halen er dus absoluut niet de volledige beeldkwaliteit uit. Ten tweede is het signaal in de winkel niet altijd hetzelfde als het signaal thuis. Ik probeer altijd met iemand van de technische dienst te praten of bij kleine bedrijfjes waarbij de verkoper ook technisch onderlegd is. Ik krijg in iedere winkel namelijk een ander verhaal te horen. De technische kwaliteit, de gebruike componenten etc, dat zijn zaken waar je niet zo snel achter komt. En helaas geeft een prima product op papier ook nog steeds geen garantie voor jarenlang probleemloos gebruik.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zow, ik ben er eindelijk uit! :)
Heb vanmiddag de onderstaande breedbeeld gekocht. 8)
Eindelijk weer een echte tv.... :+

Panasonic TX-28PM11

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicastore.nl/vshop/images/Panasonic-28pm11.jpg
Design tv uit de Tau serie met bijpassend DVD/Video meubel. Deze 100 Hz tv is voorzien van de Super Digital Scan technologie en een volledig vlakke Quintrix F beeldbuis met een schermdiagonaal van 70 cm. Het digitale 8-bit chassis realiseert de hele levensduur een optimale beeldkwaliteit en Automatic Channel Installation zorgt voor een snelle zenderprogrammering in volgorde van het mozaïkscherm van de kabelexpoitant.

Overige specificaties TAU TX-28PM11:

* Q-Link
* Digital Comb Filter
* Viewing mode (dynamisch/normaal/cinema)
* Digitale ruisonderdrukking
* Wide Digital Plus
* Beeldinstelling: Wide/Zoom/14:9/16:9
* Nederlandstalig On Screen Display
* Geomagnetische correctie
* Stereo geluidssysteem met Direct Fixing Speakers
* 2x Scartaansluiting (met RGB in), front AV aansluiting met S-video in en hoofdtelefoonaansluiting

[ Voor 26% gewijzigd door Harmen op 23-12-2004 22:23 ]

Whatever.

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-07 13:16

Graveheart

Say what?

En mag ik naar de prijs vragen... ?

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Heb hem in een gewone winkel gekocht.... €669 (inc. bezorgen en verwijderingsbijdrage)...
Hij wordt inmiddels al via internet winkels aangeboden... Daar ben ik niet zo weg van, service is me ook wat waard. :)

Whatever.

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Zou je een kleine review kunnen geven van je indrukken tot zover?

ik ben zelf namelijk ook op zoek naar een goeie / betaalbare TV.
Zat ook al naar de Panasonic's te kijken.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nee kan ik niet.... nu niet althans....
Tv wordt woensdagmorgen afgeleverd (samen met wasmachine).... :o

In de winkel sprong hij er wel tussen uit, scherp beeld vergeleken met jvc's....

[ Voor 12% gewijzigd door Harmen op 23-12-2004 22:42 ]

Whatever.

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Ah, wel inclusief dat meubel?

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-07 11:35

Offtrack

Ondertitel

Ik heb naar aanleiding van dit topic ook gekozen voor een Panasonic.
Ik heb zojuist een PANASONIC TX28HA1F besteld. Die is 50Hz, wij niet allemaal zo rijk :P
Voor €350 (€50 inruil voor m'n ouwe tv aan m'n broertje meegerekend).
Wel via een internetshop, maar dicht in de buurt en zelf halen.
En als meubel ga ik waarschijnlijk voor eentje van Ikea: http://www.ikea.com/webap...22&parentCats=10104*10174

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nope, heb zelf een glazen meubel. :)

Offtrack, ook een leuke tv! Had ik ook eerst op het oog...
Heb toch maar 100Hz genomen, anders krijg ik er later spijt van. ;)

Whatever.

Verwijderd

Heeft iemand deze tv ( de Panasonic TX-28HA1) zien staan bij een winkelketen, of anders een 'gewone'
winkel in Zuid-Holland? Ik heb hem alleen nog maar bij internetwinkels
kunnen vinden, maar ik wil toch liever eerst in een winkel de tv bekijken voor ik
hem aanschaf.

BVD,

Erik

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 21:27 ]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Je zal wel goed moeten zoeken vrees ik. :/
Ik hem heb zien staan bij Scheer en Foppen. Gewoon een paar winkels bezoeken.

Ik wou eerst ook zo'n type kopen, maar heb gelukkig voor zn broer gekozen (28PM11). Bevalt erg goed.... staat nu in de kamer.

Whatever.

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 09:00
Ik meen dat ik hem heb zien staan bij it's, maar pin me er niet op vast.

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Verwijderd

meendering schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:35:
Heb hem in een gewone winkel gekocht.... €669 (inc. bezorgen en verwijderingsbijdrage)...
Hij wordt inmiddels al via internet winkels aangeboden... Daar ben ik niet zo weg van, service is me ook wat waard. :)
Welke gewone winkel als ik vragen mag :)

Ik heb die tv van mijn vorige post trouwens ook bij De Block en de MM in Rotterdam gevonden, maar ik was niet echt te spreken over de beeldkwaliteit. Ga dan toch maar voor een wat duurdere tv.
Waarschijnlijk de TX-32PM11 of de TX-28PS10.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 19:50 ]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:46:
[...]

Welke gewone winkel als ik vragen mag :)

Ik heb die tv van mijn vorige post trouwens ook bij De Block en de MM in Rotterdam gevonden, maar ik was niet echt te spreken over de beeldkwaliteit. Ga dan toch maar voor een wat duurdere tv.
Waarschijnlijk de TX-32PM11 of de TX-28PS10.
Haka in Emmen. Ken je vast niet, is wel een fijne winkel. :)
Ze kwamen alles thuis bezorgen en installeren.

Ik heb nu een 28PM11 nieuw model, mooie compacte kast.
Ben zeer tevreden.... :>

Whatever.

Pagina: 1