Vastlopers na ugrade naar s939 3000+ MSI K8N Neo2 Plat

Pagina: 1
Acties:

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
Afgelopen woensdag kwam dan eindelijk mijn paketje van Yorcom binnen.
Ik had een Athlon 64 3000+ S939 besteld, samen met een MSI K8N Neo2 Platinum moederbord. Verder heb ik 2x512MB Ramgeheugen van Yorcom (het goedkoopste wat ze hadden)

Na 4 uur klooien eindelijk alles passend in de kast gekregen. Toen windowsXP gestart, en toen begon het gedoe. Windows wilde niet goed starten, dus windows opnieuw dr op. Windows werkte na de herinstallatie goed. Maar na een halfuur werd het erger, de eerste vastloper, de muis wilde niet meer bewegen dus ik heb een paar minuten gewacht, maar niks hielp.
Toen op reset gedrukt, en toen deed ie het weer goed. Maar na tien minuten liep die weer vast. Weer een reset, en toen maar ff begonnen wat te downloaden, en wat drivers te installeren. Windows liep toen gewoon 17 uur achter elkaar prima, heb de meest waanzinnige games gespeeld op de hoogste instelllingen.
Maar toen liep die weer vast.

Op GoT heb ik een tijdje rondgekeken op zoek naar een oplossing. Memtest86 werd aangeraden om te kijken of het geheugen brak was. De test liep net tien minuten tot hij met test 5 begon, daar liep die vast, en alweer was het de RESET-knop die uitkomst bood. Dus ik weer op tweakers kijken naar een andere memorytest. Prime95 gebruikt om te testen, memory liep zo vol (volgens mij hoort dat zo) en niks aan de hand. Verder als mn CPU naar 100% loopt met Quickpar is er ook niks aan de hand.

Eerst dacht ik dat het mn voeding was, die was namelijk maar 300 Watt, dus maar een 400 Watt Q-tec Dual Fan Gold gekocht, maar helaas de vastlopers blijven maar komen.

Is dit een bekend probleem of ben ik de enige? Is er iemand die mij kan helpen aan een mogelijke oplossing? Wat ik begin nu wel een beetje bang te worden. Zou het mijn geheugen zijn? Of mijn moederbord+memory?

PSN: djmurcielago

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 21:22
Ik had exact hetzelfde als jij maar dan met een 550w Qtec voeding. Het ligt aan je voeding. Qtec is gewoon bagger merk. Koop een echte voeding en je bent van alle problemen af. Nadat ik die bagger Qtec heb vervangen voor een Tagan-480w heb ik geen ene BSOD of vastloper meer gehad.

• Murcielago
Ik heb zelf niet het idee dat het aan de Qtec ligt, want hiervoor deed ie het ook al, maar ga die Qtec toch omruilen want de herrie is ongelooflijk.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Ik raad je aan om een andere voeding te proberen.
Q-tec voedingen zijn niet al te denderend, en de 400Watt versie is redelijk berucht onder de Tweakers. (Zoek maar eens naar ervaringen)
Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat als je er een Antec/Zalman/Enermax voeding in hangt dat alles gewoon werkt. :)

Edit:
djmurcielago schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:29:
Ik heb zelf niet het idee dat het aan de Qtec ligt, want hiervoor deed ie het ook al, maar ga die Qtec toch omruilen want de herrie is ongelooflijk.
Van welk merk was die 300 Watt voeding dan?
Als die namelijk ook van een budgetmerk (Q-tec/Sweex/Maxpower/enz) was, dan is het niet vreemd dat je daarmee ook problemen ondervond ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Laurenz op 04-12-2004 23:32 ]

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Lijkt me duidelijk: gooi die Q-tec maar heel ver weg en ga een echte voeding halen. Zoals bij zovelen is die Q-Tec de veroorzaker van vele problemen. Ik kwam ook aan de beurt, had zelfs de 550W Big Fan. Ik had dezelfde problemen als jij. De ene keer wel werken de andere keer weer ellende. Kijk ook eens op het forum van MSI over deze brakke voedingen: http://forum-d.msi.com.tw/index.php?board=19.0

• Murcielago
Mafkeez schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:30:
Ik raad je aan om een andere voeding te proberen.
Q-tec voedingen zijn niet al te denderend, en de 400Watt versie is redelijk berucht onder de Tweakers. (Zoek maar eens naar ervaringen)
Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat als je er een Antec/Zalman/Enermax voeding in hangt dat alles gewoon werkt. :)

Edit:

[...]

Van welk merk was die 300 Watt voeding dan?
Als die namelijk ook van een budgetmerk (Q-tec/Sweex/Maxpower/enz) was, dan is het niet vreemd dat je daarmee ook problemen ondervond ;)
Een of andere no-name die in de kast zat :P
Maar ik ben nu op zoek naar een andere voeding, maar is dat een mogelijke oplossing? Want zelf bij volle belasting (dvd branden en quickparren tegelijk) doet ie het echt goed. En dan zou de memtest 5 test het ook moeten doen toch?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 22:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Volgens mij zijn er behoorlijk wat brakke msi k8n neo2 mobo's, aangezien ik vrij veel topics en post in het msi topic tegen kom (of ligt dat nou aan mij :?) Heb er zelf op het moment ook één die ik met geen mogelijkheid aan de praat krijg. (ligt zeer zeker niet aan de voeding, OCZ 470watt power stream)

Ben er al 2 dagen mee bezig geweest maar kan niks anders ontdekken dan dat het moederbord brak is, maandag maar gaan ruilen.

Last.fm

Verwijderd

Voeding is het zéér waarschijnlijk. Q-Tec is alleen leuk als testvoeding, voor je elektro experimenten, op de werkbank bijvoorbeeld, proberen een LCD-tje en een PIC-chippie aan de praat te krijgen. Verder:

afblijven, zeker met zulke machines.

Ook Tagan480 hier.

Memory timings zul je ook eens na kunnen kijken. 2T timing al geprobeert? 1T timing wil met écht cheapass spull (geheugenchippies waar spreekwoordelijk op de chips zélf "aldi" staat) nogal eens fout gaan.

Verder geeft je melding dat je 4 uur aan het prutsen bent geweest om het setje in elkaar te krijgen nogal wat vreemde rillingen langs m'n ruggegraat. Als je d'r zo lang over doet, en aan het "prutsen" bent geweest, heb je het dan wel goed geweest? Geen kortsluiting, niks buiten de zilveren randen van de schroefgaten, en voldoende schroefjes vast?

ATI videokaart uit de range 9600PRO? AGP op 4x zetten, fastwrites uit, systeem van 50% stabiel naar 100% stabiel gegaan hiero. Nu met m'n X800PRO alles weer aan en 100% stabiel.

Verwijderd

De reacties hierboven bekijkend kan ik alleen maar concluderen dat het soms aan kleine dingetjes kan liggen...

Ik heb op dit moment zelf problemen met win2003 server. Hij loop consequent na ongeveer een uur vast (dus geen BSOD maar muis beweegt niet meer etc.). Dit op een compu waar w2k AS wel perfect stabiel op draait...

Ik heb al geprobeerd om drivers (via 4-in-1, ATi, sound) te installeren (i.p.v. van de drivers uit w2k3) maar hij blijft hetzelfde gedrag vertonen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 00:00 ]

Verwijderd

[b][message=22286438,noline]

ATI videokaart uit de range 9600PRO? AGP op 4x zetten, fastwrites uit, systeem van 50% stabiel naar 100% stabiel gegaan hiero. Nu met m'n X800PRO alles weer aan en 100% stabiel.
Dit kan ik bevestigen :) . Agp 4 X was niet echt nodig hier, maar fastwrites veroorzaakte wel veel problemen (9800 pro). Meestal liep het pas mis in windows als fastwrites aan stond, dus als het met de start-up of mem test al verkeerd gaat zal er wel iets anders mis zijn.

• Murcielago
ik kreeg een divider niet in de kast geschroefd, dus een hoekje zit niet helemaal goed vast, t kan zijn dat ie daar tegen de kast komt, alleen ik stoot er nooit tegenaan, en hij loopt zelfs vast tijdens het muizen, maar ik zal dr toch nog ff eentje proberen tussen te stoppen

verder zal ik een andere voeding kopen en ik ga nog ff aan de timing van het geheugen werken

bedankt
en ik laat uiteraard weten hoe het gaat

• Murcielago
de timing van het geheugen staat op 2T
verder is het bij memtest bij test 5 dat ik 65536 fouten krijg, dus of de cpu of het geheugen is dan de oorzaak?

verder heb ik nog even de volgende gegevens over de instelling van het geheugen
tcl: 3
trcd: 3
tras: 7
trp: 3

zou het hier aan kunnen liggen?

[ Voor 34% gewijzigd door Murcielago op 07-12-2004 09:19 . Reden: gegevens toegevoegd ]

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-08 12:19

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik herken het probleem wat he hebt.
Ik heb hier zelf ook last van.
Nu ik m'n IDE kabel uit het slot heb gelaten heb ik nergens mee last van.
IIG een tijdelijke oplossing dus.
Probeeer het eens uit zou ik zeggen.

Strava | Webdesign

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06-2025
owjah, als je voor een andere voeding gaat, haal dan GEEN zalman. wat ik uit andermans ervaring heb begrepen heeft ook die relatief veel problemen met dit mobo.
bij mij doet de tagan het uitstekend, ik heb de 480W versie.
als je er niet teveel inhangt moet je met de 420 ook goed uit de voeten kunnen

• _Oldie_
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

djmurcielago schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:23:
Afgelopen woensdag kwam dan eindelijk mijn paketje van Yorcom binnen.
Ik had een Athlon 64 3000+ S939 besteld, samen met een MSI K8N Neo2 Platinum moederbord. Verder heb ik 2x512MB Ramgeheugen van Yorcom (het goedkoopste wat ze hadden)

Na 4 uur klooien eindelijk alles passend in de kast gekregen. Toen windowsXP gestart, en toen begon het gedoe. Windows wilde niet goed starten, dus windows opnieuw dr op. Windows werkte na de herinstallatie goed. Maar na een halfuur werd het erger, de eerste vastloper, de muis wilde niet meer bewegen dus ik heb een paar minuten gewacht, maar niks hielp.
Toen op reset gedrukt, en toen deed ie het weer goed. Maar na tien minuten liep die weer vast. Weer een reset, en toen maar ff begonnen wat te downloaden, en wat drivers te installeren. Windows liep toen gewoon 17 uur achter elkaar prima, heb de meest waanzinnige games gespeeld op de hoogste instelllingen.
Maar toen liep die weer vast.

Op GoT heb ik een tijdje rondgekeken op zoek naar een oplossing. Memtest86 werd aangeraden om te kijken of het geheugen brak was. De test liep net tien minuten tot hij met test 5 begon, daar liep die vast, en alweer was het de RESET-knop die uitkomst bood. Dus ik weer op tweakers kijken naar een andere memorytest. Prime95 gebruikt om te testen, memory liep zo vol (volgens mij hoort dat zo) en niks aan de hand. Verder als mn CPU naar 100% loopt met Quickpar is er ook niks aan de hand.

Eerst dacht ik dat het mn voeding was, die was namelijk maar 300 Watt, dus maar een 400 Watt Q-tec Dual Fan Gold gekocht, maar helaas de vastlopers blijven maar komen.

Is dit een bekend probleem of ben ik de enige? Is er iemand die mij kan helpen aan een mogelijke oplossing? Wat ik begin nu wel een beetje bang te worden. Zou het mijn geheugen zijn? Of mijn moederbord+memory?
Je hebt teveel rommel erin zitten. Allereerst je voeding vervangen door een 350w of liever meer van een goed merk (hoeft niet erg duur te zijn, bijvoorbeeld aopen).

Ga dan nog een keer testen. Eerst je cpu 100% belasten met Prime95 (max heat consumption). Doet hij dit goed voor de zekerheid je geheugen (niet slim dat je het allergoedkoopste hebt gekocht btw) ook testen met memtest (memtest bootcd maken)..

Voor volledige zekerheid moet je Prime95 en memtest beiden een nachtje kunnen draaien zonder foutmeldingen.

• Murcielago
de voeding wordt morgen vervangen door een "ZALMAN ZM300B-APS SILENT POWER SUPPLY 300W ATX"
Ik hoop dat ie sterk genoeg is, anders moet ik nog ff een paar dagen wachten
Ik heb nu een NEC nd2510a, twee 80gb maxtor hd's en het mobo, geheugen en cpu eraan hangen, verder is de videokaart nu een gf4 mx440 die binnenkort wordt vervangen door een gf6600 gt agp. Is dit sterk genoeg?

kwa geheugen ben ik van plan twinmos of transcend geheugen te halen

[ Voor 11% gewijzigd door Murcielago op 07-12-2004 13:23 ]

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

djmurcielago schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:20:
de voeding wordt morgen vervangen door een "ZALMAN ZM300B-APS SILENT POWER SUPPLY 300W ATX"
Ik heb nu een NEC nd2510a, twee 80gb maxtor hd's en het mobo, geheugen en cpu eraan hangen, verder is de videokaart nu een gf4 mx440 die binnenkort wordt vervangen door een gf6600 gt agp. Is dit sterk genoeg?

Ik zou een 400w zalman halen ivm je videokaart. Ik neem aan dat je je oude geheugen bij Yorcom kan inruilen tegen nieuw merkgeheugen.

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06-2025
djmurcielago schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:20:

plz haal nou geen zalmann... er zijn teveel voorbeelden dat het niet lekker werkt... of lees je niet :+

• Murcielago
ik haal de 380watt tagan, en het geheugen ga ik omruilen, alleen dan weer niet voor kingston

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

djmurcielago schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:44:
ik haal de 380watt tagan, en het geheugen ga ik omruilen, alleen dan weer niet voor kingston
Als je nu Kingston hebt lijkt me dat geen ramp, is namelijk merkgeheugen.

• Murcielago
_Oldie_ schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:00:
[...]

Als je nu Kingston hebt lijkt me dat geen ramp, is namelijk merkgeheugen.
t is geen kingston, dr staat zelfs geen naam op, en zelfs speedfan en cpu-z kunnen er geen bedrijf uit halen. Maar ik had ergens gelezen dat kingston en mijn mobo niet wilden samenwerken, dus vandaar

dit geheugen wordt t nu: "Transcend JETRAM 512MB DDR400 CL2.5 (64MX64)"

[ Voor 9% gewijzigd door Murcielago op 07-12-2004 16:20 ]

• Murcielago
Blijkbaar was het geheugen al die tijd niet goed, want vanmorgen is het overleden. Vanmiddag voeding ruilen en nieuw geheugen ophalen.

• Murcielago
k heb nieuw geheugen, t doet t redelijk goed, bij memtest bij test 1 (dus de tweede test) geeft ie bijna 2000 fouten, verder krijg ik nu erg vaak een BSOD
k vraag me echt af wat er aan de hand is, verder zit de oude voeding er nu in, deze moet nu opnieuw vervangen worden, maar het werkt tot nu toe wel

het geheugen heeft nu een 1T Timing, ik weet niet of dit goed is, maar 2T wil die niet meer automatisch kiezen, k zou de moed bijna opgeven

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:42
vage schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:43:
[...]

plz haal nou geen zalmann... er zijn teveel voorbeelden dat het niet lekker werkt... of lees je niet :+
Die Zalman 400 watt loopt bij mij prima hoor. Net zoals je niet kunt zeggen dat het niet werkt kun je ook niet altijd zeggen dat ze wel werken natuurlijk :) Deze week geinstalleerd en inmiddels van 1,8ghz naar 2,1....full-load :)

• Murcielago
Waarschijnlijk is me mobo toch niet zo goed als ik dacht, deze lijkt erg brak. Want ook nu krijg ik weer veel foutmeldingen en vastlopers. Quickpar bijvoorbeeld wil wel repareren maar de het verifieren aan het einde lukt niet. Een geheugenerror meldt het programma dan.

Nu springt me scherm zelfs elke keer op 640x480 x4bit. Dit lijkt me echt niet goed. :'(

[edit]
zojuist ff de modules getest in bank 3 en 4, dat zorgde dus voor het kleine beeld en de lage resolutie, dus daar moet ie zeker niet in, maar dit duidt volgens mij steeds meer op een niet al te best mobo

[ Voor 24% gewijzigd door Murcielago op 10-12-2004 01:49 ]

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 21:45

fstieger99

www.Isaia.it

lees eerst de openingspost maar eens door. Daar kun je veel antwoorden vinden op je problemen. Ik ben er zelf ook goed door geholpen. Verder, een goeie mobo, goeie cpu en dan toch kiezen voor goedkoop geheugen en goedkope power supply. Das gewoon jammer want das hetzelfde als een ferrari kopen en er een lada moter inleggen.

Over de voedingen. Je moet even kijken welke een hoge ampere kan krijgen op de 12 volots lijn en of de 12 voltslijn stabiel is. Dat is belangrijk.
Ik heb zelf een superflower 480ts-04. die levert 35-40A op de 12 voltslijn.

The Sartorialist

• Murcielago
het geheugen is nu van transcend

Pagina: 1